Integrated Solutions wprowadza nową usługę chmurową

WaaS (Wireless as a Service) pozwala na kompleksowe zarządzanie firmową siecią LAN/WLAN w oparciu o technologię cloud.

Już 72 proc. firm na świecie zarządza sieciami bezprzewodowymi w chmurze. Jest to efekt rosnącej liczby urządzeń mobilnych wykorzystywanych do celów biznesowych. Z drugiej strony, z 43 proc. organizacji, które zapewniają gościom dostęp do własnego Wi-Fi, tylko 13 proc. go kontroluje*. Odpowiedzią na potrzebę bezpiecznej sieci WLAN jest usługa WaaS, oferowana wspólnie przez Integrated Solutions (IS) i Orange Polska.

„Decydując się na WaaS firmy zyskują dostęp do chronionej przez UTM (Unified Threat Management) i wydajnej sieci bezprzewodowej. Bezpieczeństwo zapewnia filtrowanie ruchu w oparciu o aplikacje i treści internetowe, funkcje IPS (Intrusion Prevention System), firewall oraz antymalware. Wybierając naszą usługę użytkownicy mogą także korzystać ze wsparcia zewnętrznego helpdesku” – mówi Dariusz Jędrzejczyk, Dyrektor Segmentu Klientów Kluczowych i Korporacyjnych w Orange Polska.

W ramach usługi WaaS konfiguracją sieci, ustawianiem polityk czy rozwiązywaniem problemów sieciowych pracowników zajmują się specjaliści IS. Działanie helpdesk[1] jest regulowane przez Service Level[2] Agreement (SLA), który gwarantuje m.in. określony czas reakcji oraz usunięcie awarii.

Kluczową korzyścią z rozwiązania jest obniżenie wydatków na infrastrukturę sieciową – rutery, przełączniki, centralki, etc. Z kolei dział IT, delegując na zewnątrz zadania związane z zarządzaniem siecią, może skoncentrować się na innych, ważnych dla danego biznesu obszarach, jak np. rozwój i utrzymanie systemów IT.

WaaS to usługa w pełni skalowana. Odpowiada na zmiany zachodzące w firmie – może być rozwijana np. wraz z uruchamianiem nowych oddziałów. Jest dostępna w opcji podstawowej i zaawansowanej oraz w 3 pakietach, dopasowanych do wymagań małego, średniego lub dużego biznesu. Istnieje również możliwość stworzenia oferty niestandardowej.

* – Fortinet Security Census 2015 – Wyniki pochodzą z badania 1490 osób bezpośrednio odpowiedzialnych za IT, pracujących w firmach zatrudniających powyżej 250 pracowników. Respondenci z 12 państw zostali przebadani przez niezależną firmę badawczą Lightspeed GMI w maju 2015 roku.

Słownik
1. helpdesk. Zamiennie używane z nazwą “infolinia”. Helpdesk to wyspecjalizowana komórka w biurze obsługi klienta odpowiedzialna za pomoc klientom (najczęściej…
2. Service Level. Zobacz SL.
Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Artykuły na pokrewne tematy