Kveta Vostra przyjrzała się raportowaniu i roli rozwiązań Performance Analytics w contact center[1]…
Gromadzone dane w contact centers rozrastają się w oszałamiającym tempie. Wyzwaniem dla analityków jest porównywanie informacji z wielu baz i na podstawie tego prawidłowe formułowanie wniosków. Oto główne „bóle głowy” analityka contact center.
- Poczucie zmarnowanego czasu
“Spędzam za dużo czasu na ręcznym tworzeniu raportów.”
Masz wystarczająco dużo danych? Świetnie! Spędzasz długie godziny na ekstrakcji danych, konsolidacji, imporcie do Excela, eksporcie, przeładowywaniu i Bóg wie czym, by uzyskać użyteczny raport?? Niedobrze!
Ale mam dobrą wiadomość! Są rozwiązania usprawniające pracę analityka, które umożliwiają raportowanie na podstawie wszystkich danych przesyłanych codziennie z contact center i innych źródeł, takich jak np. CRM[5], zarządzanie jakością, zarządzanie personelem czy social media.
Analityk otrzymuje do dyspozycji zarówno zestaw wbudowanych raportów, które można łatwo dostosować, i które dają możliwość tworzenia własnych raportów od podstaw. Mogą one być eksportowane do programu Excel, PDF, drukowane lub regularnie wysyłane e-mailem.
Który manager nie chciałby otrzymywać zaktualizowanego raportu w wiadomości e-mail, gotowego do wydrukowania każdego ranka?
- Trudności z analizą danych
“Mierzymy wszystko, ale trudno mi dostrzec ‘Big picture”
„Big picture” to takie modne teraz pojęcie, które wiąże się z całą perspektywą sytuacji lub wyzwania. Najczęściej odnosi się do głębokości zrozumienia i przełożenia tego na opanowanie tematu lub problemu.
Dla contact centers „Big picture” oznacza zidentyfikowanie sposobów na poprawę wydajności konsultanta i zrozumienie,, które interakcje z klientami w całym cyklu ich życia są kluczem do zapewnienia wyjątkowych doświadczeń dla nich. Zwykle call center[2] posiada takie dane, jednak trudno je eksplorować i połączyć w całość, by wysnuć wnioski.
Jednym ze sposobów takiej identyfikacji jest zastosowanie aplikacji ZOOM Performance Analytics, która przechwytuje dane z nagranych rozmów, e-maili, lub innych interakcji z klientami w celu identyfikacji trendów i badania przyczyn problemów.
Aplikacja Performance Analytics pomoże odnaleźć i wyciągnąć ważne dane z różnych systemów, łącząc je w jednym, ujednoliconym środowisku. Może pomóc odpowiedzieć na takie kluczowe pytania jak:
- mierzę AHT[6] i FCR[3], ale jak to się ma do CSAT[4] i zgodności z grafikiem?
- którzy z konsultantów mają najlepsze wyniki sprzedaży i czy związane jest to z konkretnymi zrachowaniami, które powinny być w związku z tym wdrażane?
- jak poziom/jakość usług wpływa na satysfakcję klienta?
- jaki jest związek między wynikami FCR i NPS[7] ?
- czy dział windykacji stosuje najlepsze techniki zwiększające liczbę klientów, którzy obiecują zapłacić?
- Poczucie źle wykonanej pracy
„Nienawidzę pytania szefa: Jak nam idzie biznes”?
Zdarzyła Ci się taka sytuacja? Czekasz rano na windę, by dostać się do swojego biura na 8. Piętrze. Już wchodzisz do środka, kiedy widzisz JĄ.. – Twojego szefa. Fundujesz sobie dodatkowy fitness idąc na piechotę, by uniknąć jej pytania ”Jak nam idzie biznes?
Z narzędziami analityki wydajności można spokojnie wsiąść do windy, ponieważ odpowiedź na pytanie „jak nam idzie biznes” masz zawsze pod ręką na dowolnym urządzeniu, smartfonie lub tablecie. W każdej chwili jesteś gotów, aby pokazać główne liczby i kierunki trendów. O ile ona nie sprawdziła już tego na swoim smartfonie przy śniadaniu 😉