7 rzeczy, które dobrzy konsultanci robią dobrze

Mówi się, że dobry konsultant dobrze sprzedaje. Nie prawda, dobry konsultant dobrze sprzedaje, bo jest do tego przygotowany.

Mówi się, że dobry konsultant dobrze sprzedaje. Nie prawda, dobry konsultant dobrze sprzedaje, bo jest do tego przygotowany. Dlatego tym słabszym i tym złym konsultantom zdradzamy co powinni robić, by stać się tymi dobrymi.

Wyznaczaj cele

Konsultant, który nie wyznacza sobie celów przypomina studenta ze stypendium, który zamiast uczyć się czegoś, co mu się przyda w późniejszej pracy, przykłada większą uwagę do stypendium, niż do celu końcowego – czyli dyplomu. Niby coś ma na oku, ale niekoniecznie jest to wyraźne i widoczne. Dlatego taż ważne jest wyznaczanie sobie własnych, indywidualnych celów.

Gdy budzisz się w wolny weekend starasz się ułożyć plan działania na cały dzień. Dzięki temu masz czas na sprzątanie, obejrzenie telewizji i wyjście na piwo. Gdybyś jednak nie miał żadnego planu – miałbyś bałagan w mieszkaniu, nie obejrzałbyś telewizji i być może nie trafił na imprezę ze znajomymi. Jasne cele to podstawa dobrego telemarketera. Jak powinien brzmieć cel? „W tym tygodniu sprzedam 10 umów”, albo „Utrzymam w tym tygodniu minimum 25 klientów”. Wyznaczaj cele własne i je realizuj!

Zrób analizę mocnych stron

Wyobraź sobie taką sytuację. Jesteś w klubie, stoi przed tobą piękna kobieta i nagle prosi ona Ciebie, abyś powiedział jej jakie są Twoje mocne strony. Musisz wymienić 10 w ciągu 60 sekund. Jesteś w stanie? Dlatego tak ważne jest szczegółowe analizowanie twoich mocnych stron. Pewnie specjaliści od jakości powiedzą, że masz notować wszystko i te słabe strony. A ja powiem inaczej – słabe strony sobie odpuść. Skoro mają Ciebie kosztować tak dużo – lepiej udoskonalaj to, co w Tobie już dobre. Słabe strony wkrótce staną się mniej istotne, by później stały się Twoimi dobrymi stronami.

Plan działania

Gdy już masz swój cel i znasz swoje mocne strony – czas na przygotowanie planu działania. Musisz na tym etapie opracować strategię jak uzyskać postawiony przez Ciebie cel. Aby się do niego zbliżyć musisz mieć plan. Bo skoro wiesz, gdzie chcesz być – musisz mieć opracowaną drogę jak tam dotrzeć, prawda?

Pamiętaj, że tworząc plan – dziel go na mniejsze kroki. Dzięki temu będziesz bardziej skupiony i bardziej zdeterminowany do osiągnięcia celu. Wszach wchodzenie po schodach to nie jeden stopień, a kilka – i każdy stopień to ten mniejszy krok, drobna część planu do realizacji!

Na wylot

Ze sprzedażą jest tak jak z wchodzeniem po schodach. Abyś mógł dotrzeć na właściwe piętro – musisz znać wszystkie stopnie. Pierwsze są trudne – następne przychodzą siłą rozmachu. Więc aby coś sprzedać musisz na wylot znać ten produkt. Jeśli już wiesz co sprzedajesz, to znaczy że jesteś wiarygodny w tym co mówisz. Co więcej – znając produkt możesz potraktować go jako broń. Z niej będziesz więc strzelał do klientów, aby osiągnąć swój cel. Co będzie Twoim nabojem? Twoje argumenty!

Okazja

Aby coś sprzedać musisz wmieszać się w tłum. Bycie sprzedawcą na pustyni naprawdę się nie opłaca. Dlatego tak ważne jest, abyś wykorzystywał każdą nadającą się do sprzedaży chwilę. Pamiętaj też, że tylko praktyka czyni mistrza. Więc im więcej okazji do sprzedaży, okazji dobrze wykorzystanych, tym lepiej dla Ciebie i tym bliżej jesteś swojego celu.

Możesz nawet przygotować sobie listę małych celów (a więc taki plan działania) na każdą rozmowę: wybiję klienta z rytmu mówienia nie albo będę w każdej rozmowie stosował technikę poznaną podczas szkolenia. Takie małe cele w każdej rozmowie przybliżają nas do celu głównego!

Charakter

Dobrzy telemarketerzy nie spoczywają na laurach. Starają się być lepszymi niż tylko dobrymi. Dlaczego? Bo to cecha charakteru dobrego sprzedawcy. Każdy z nich stawia sobie większe cele – już nie sprzedaż 20 umów tygodniowo, ale np. wycieczka do Chin w maju czy wyjazd na obóz językowy do Australii. W każdym takim przypadku trzeba naprawdę mocnego charakteru. I tacy telemarketerzy są na wagę złota dla firmy. Możesz to udowodnić swojemu przełożonemu poprzez sprzedaż. Uwierz mi, że argument dobrej sprzedaży jest argumentem nie do obalenia.

Mieć flow

Gdy masz pasję, gdy masz cel i wiesz dokładnie co chcesz osiągnąć. Kiedy Twoja energia emanuje od Ciebie, i kiedy realizujesz swoje cele przechodzisz ze strefy komfortu w strefę mocy. Tak wielkiej jak mistrz Jedi. Zostań więc mistrzem Jedi w sprzedaży!

 



Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Related Posts
Read More

Obsługa klienta 5.0 warunkiem przetrwania po pandemii

Firmy stawiające na rozwój i nowoczesność muszą pamiętać, że u podstaw skutecznej obsługi leży szybkie rozumienie potrzeb klienta i dynamiczna reakcja na nie. Chcąc sprostać rosnącym wymaganiom warto zaznajomić się z tym czym w zasadzie jest marketing 5.0, jakie są jego główne założenia oraz jaką rolę odgrywa w obecnym czasie.