Tłumacz MIGAM nagrodzony

Aplikacja TŁUMACZ MIGAM otrzymała prestiżową nagrodę Mobile Trends Awards 2015 w kategorii: komunikacja i społeczności, przyznawaną przez ekspertów z branży mobile i IT. Mobilną wersję tłumacza stworzyła spółka Altar na zlecenie pomysłodawcy rozwiązania – firmy Migam.

W tym roku wśród laureatów nagród MTA znaleźli się m.in. Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji, mBank, Starbucks, PayU. Kapitała nagrodziła innowacyjne projekty, godne naśladowania. W każdej z siedemnastu kategorii wyłoniła – spośród nominowanych – jednego laureata, który otrzymał statuetkę.

– Aplikacja mobilna TŁUMACZ MIGAM powstała z myślą o osobach Głuchych lub słabosłyszących, które mają problem z porozumieniem się ze słyszącymi (nieznającymi języka migowego) w różnych sytuacjach codziennych w przestrzeni publicznej, np. u lekarza, w szpitalu, w urzędzie, w banku, w sklepie – mówi Katarzyna Janus, PR&Marketing Manager w Altar Sp. zo.o. – To część dużego projektu zrealizowanego i wciąż rozwijanego dla Migam, który specjalizuje się w obsłudze osób niesłyszących w oparciu o naszą technologię.

To już kolejne wyróżnienie dla TŁUMACZA MIGAM. W listopadzie ubiegłego roku został on uznany za najlepszą aplikację mobilną dla osób z niepełnosprawnością w konkursie technologicznym „Aplikacje bez barier”, organizowanym przez Stowarzyszenie Integracja.

Pozornie mogłoby się wydawać, że kartka i długopis rozwiążą problem, po co od razu aplikacja… Otóż nie. Okazuje się, że około 70% osób niesłyszących ma poważne problemy ze zrozumieniem polskiego tekstu pisanego. Aby załatwić sprawę, dotąd musieli korzystać z pomocy tłumaczy, umawiać spotkanie w instytucji. Dziś tłumacza mają zawsze pod ręką, w telefonie.

Jak działa aplikacja?
Niesłyszący, będąc np. w gabinecie lekarskim, nawiązuje wideopołączenie z certyfikowanym tłumaczem języka migowego z Migam i przedstawia mu w języku migowym swoją sprawę. Tłumacz pośredniczy w rozmowie między pacjentem a lekarzem.
W aplikacji, która niebawem pojawi się również w wersji na iOS, dostępne są też inne opcje:

  • Przyjazne miejsca, czyli takie, w których realizowana jest obsługa w języku migowym na miejscu, w siedzibie firmy.
  • Przyjazny kontakt – wykaz instytucji, firm, banków, serwisów, które uruchomiły na swojej stronie internetowej usługę TŁUMACZ MIGAM, z którymi można się skontaktować bezpośrednio z aplikacji lub strony www.

Lista wszystkich aplikacji, które otrzymały nagrodę MTA 2015.

Add a comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *