Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

4P

Składniki tzw. marketing mix: product (produkt), price (cena), place (miejsce), promotion (promocja). 4P to zespół elementów (instrumentów) za pomocą których możemy oddziaływać na rynek.

Daj klientowi nieco więcej, niż oczekuje #CXTIPS

4-5 lata temu sklepy internetowe, które wchodziły na rynek, oferowały swoim klientom więcej, niż klient mógłby się spodziewać. Dla jednych był to czas, da innych – kupon rabatowy na następne zakupy, gadget reklamowy… Dlaczego więc Twoja firma nie mogłaby zaoferować czegoś ekstra – “coś więcej”, niż klient mógłby oczekiwać?

Pewna firma telemarketingowa z woj. Podkarpackiego, działając jako agent pewnego operatora komórkowego, dawała swoim klientom darmową trzymiesięczną kartę rabatową do restauracji i barów. Dzięki niej klient wybierając plan taryfowy operatora otrzymywało dodatkową kartę profitów. Klient tego się nie spodziewał…

Co Ty mógłbyś dać swoim klientom?
Mógłbyś im wysyłać kartki z urodzinowymi życzeniami. Dane personalne masz, datę urodzenia również. Ile kosztuje kartka z życzeniami? 2 zł? Jeśli twój produkt sprzedajesz z umową terminową, to wyślesz podczas umowy jedną, może dwie kartki. Koszt niewielki w porównaniu z przychodem jaki ów klient generuje w ciągu całej umowy.

Drobna rzecz, a cieszy. Daj więc klientowi nieco więcej, daj coś, czego się nie spodziewa. Zaskocz go czymś!

Pamiętaj, aby nie dawać mu z okazji urodzin rabatu typu 5% czy bonu na 10 zł. 5% dla konsumenta, który kupił u Ciebie rok temu to wartość abstrakcyjna. Nie dawaj mu rabatu na następne zakupy. To nie będzie nic „ekstra” dla tego klienta. A kartka z życzeniami? Zwykła kartka, w kopercie… to zostanie zapamiętane, bo ile dzisiaj wysyłamy do znajomych urodzinowych kartek? Nawet już nie pamiętamy dat – Facebook nam przypomina, prawda?

Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Artykuły na pokrewne tematy
więcej

Wyminąć “śnieżną kulę”, czyli rażąca siła postów

Facebook staje się równoprawnym kanałem kontaktu coraz częściej uwzględnianym w strategii obsługi klienta. Dotyczy to głównie w branży e-commerce, gdzie decyzje zakupowe często zależą od opinii klientów, a Ci chętniej oceniają nie produkt, lecz obsługę i robią to najczęściej w mediach społecznościowych.
więcej

Idzie sezon zakupów. Jak sklepy internetowe poradzą sobie ze zwrotami?

Rekordowo wysoka sprzedaż, jaką notują w czasie pandemii polskie sklepy internetowe, oznacza dla sprzedawców nie tylko wyższe obroty, ale też więcej pracy przy obsłudze zwrotów. Ostatni raport merce.com pokazuje, że duże sklepy, które częściej stawiają na automatyzację procesu i zlecają zwroty na zewnątrz, mogą wyjść z tej próby zwycięsko.
więcej

Praca zdalna w praktyce. Porady ekspertów HR

Praca zdalna zostanie z nami na dłużej, a w najbliższych latach powstawać będą nowe modele pracy. Jak pokazują badania Pracuj.pl, 9 na 10 respondentów chce korzystać z tej formy zatrudnienia także w przyszłości. Czy jednak naprawdę wiemy, jak efektywnie wykonywać obowiązki z domu?
więcej

5 prostych kroków do rozwoju firm w epoce covidowej

W zgodnej opinii ekspertów i praktyków biznesu konsekwencji gospodarczych pandemii nie można było przewidzieć. Dlaczego więc bardzo wielu przedsiębiorców jest na tę zmianę przygotowanych znacznie lepiej niż myśleliśmy?