4-5 lata temu sklepy internetowe, które wchodziły na rynek, oferowały swoim klientom więcej, niż klient mógłby się spodziewać. Dla jednych był to czas, da innych – kupon rabatowy na następne zakupy, gadget reklamowy… Dlaczego więc Twoja firma nie mogłaby zaoferować czegoś ekstra – “coś więcej”, niż klient mógłby oczekiwać?
Pewna firma telemarketingowa z woj. Podkarpackiego, działając jako agent pewnego operatora komórkowego, dawała swoim klientom darmową trzymiesięczną kartę rabatową do restauracji i barów. Dzięki niej klient wybierając plan taryfowy operatora otrzymywało dodatkową kartę profitów. Klient tego się nie spodziewał…
Co Ty mógłbyś dać swoim klientom?
Mógłbyś im wysyłać kartki z urodzinowymi życzeniami. Dane personalne masz, datę urodzenia również. Ile kosztuje kartka z życzeniami? 2 zł? Jeśli twój produkt sprzedajesz z umową terminową, to wyślesz podczas umowy jedną, może dwie kartki. Koszt niewielki w porównaniu z przychodem jaki ów klient generuje w ciągu całej umowy.
Drobna rzecz, a cieszy. Daj więc klientowi nieco więcej, daj coś, czego się nie spodziewa. Zaskocz go czymś!
Pamiętaj, aby nie dawać mu z okazji urodzin rabatu typu 5% czy bonu na 10 zł. 5% dla konsumenta, który kupił u Ciebie rok temu to wartość abstrakcyjna. Nie dawaj mu rabatu na następne zakupy. To nie będzie nic „ekstra” dla tego klienta. A kartka z życzeniami? Zwykła kartka, w kopercie… to zostanie zapamiętane, bo ile dzisiaj wysyłamy do znajomych urodzinowych kartek? Nawet już nie pamiętamy dat – Facebook nam przypomina, prawda?