Użytkownicy smartfonów wybierają SMS-y

Według szacunków ekspertów już w 2016 roku blisko 70 proc. Polaków będzie posiadało smartfona. W ostatnich kilku latach świat dosłownie oszalał na punkcie tych urządzeń mobilnych. Za ich pomocą robimy dziś dosłownie wszystko. Jednak, jak wynika z badań w codziennej komunikacji, jesteśmy tradycjonalistami – od czatów, komunikatorów i maili nadal wolimy klasyczne SMS-y. Krótkie wiadomości tekstowe są najchętniej wybieranym narzędziem do komunikacji w Polsce. W tegorocznym badaniu „Komunikacja SMS w Polsce”, aż 94 proc. ankietowanych zadeklarowało korzystanie z SMS-ów.

 

„Z przeprowadzonego przez nas w tym roku badania wynika, że 65 proc. Polaków codziennie wysyła SMS-y, natomiast co drugi z nas deklaruje, że wysyła kilka krótkich wiadomości tekstowych w tygodniu . Użytkownicy nowoczesnych smartfonów w przeważającej większości także wybierają SMS-y, jako główną formę codzien¬nej komunikacji. Korzystanie z komunikatorów mobilnych deklaruje zaledwie co czwarty posiadacz smartfona, a dla porównania – korzystanie z SMS-ów już blisko 60 proc. Rosnąca popularność nowoczesnych telefonów komórkowych i coraz większy dostęp do mobilnego internetu nie przekłada się więc na znacząca zmianę przyzwyczajeń komunikacyjnych Polaków. Wybieramy rozwiązania sprawdzone, bezpieczne i takie, które dobrze znamy” – komentuje Artur Sadowski, CEO platformy SerwerSMS.pl
Okazuje się, że posiadacze smartfonów bardziej doceniają zalety SMS-ów niż użytkownicy zwykłych telefonów komórkowych, którzy nie mieli doświadczenia w korzystaniu z mobilnych komunikatorów. Z przeprowadzonego przez Platformę SerwerSMS.pl badania „Komunikacja SMS w Polsce” wynika, że użytkownicy smartfonów wymieniają zalety SMS-ów, takie jak między innymi: szybkość dostarczenia wiadomości (45,8 proc.) prostotę użytkowania (33,6 proc.), koszt (30,6 proc.), uniwersalność (23,7 proc.), zasięg usługi (19,5 proc.) oraz bezpieczeństwo (6,8 proc.).

„To prawda, że nowe technologie coraz mocniej wkraczają w nasze życie i nie należy się przed tym bronić. Czaty, maile czy komunikatory są przez Polaków chętnie wykorzystywane. Doskonale uzupełniają one sposób w jaki się komunikujemy. Jednak w dalszym ciągu najczęściej używanym, najszybszym i najbardziej skutecznym środkiem komunikacji w Polsce i na świecie jest SMS. Dociera w kilka sekund, nie wymaga specjalnego oprogramowania i działa na każdym dostępnym urządzeniu – telefonie, smartfonie i tablecie. Właśnie to są główne zalety SMS-ów, które powodują, że nadal chcemy z nich korzystać” – podsumowuje Daniel Zawiliński, CMO platformy SerwerSMS.pl

Raport „Komu¬nikacja SMS w Polsce” jest to podsumowanie zakrojonego na szeroką skalę badania konsumenckiego, przeprowadzonego w Polsce pod koniec 2014 roku. Tematem omawianego badania była doskonale wszystkim znana krótka wia¬domość tekstowa, czyli po prostu SMS. Najnowsze wydanie raportu kompleksowo przedstawia preferencje komu-nikacyjne Polaków. W tym roku badaliśmy wykorzystywanie SMS-ów w odniesieniu do aplikacji mobilnych i komunikatorów. Nasze obserwacje porównaliśmy z poprzed¬nimi raportami, co pozwoliło nam nie tylko przedstawić kształtujące się na prze¬strzeni lat trendy, ale i wysnuć prognozy na przyszłość. Niniejszy raport to przede wszystkim wielowymiarowe przedstawienie zgromadzonych liczb, danych i staty¬styk, obrazujących nowoczesną komunikację biznesową i konsumencką.

 

 

Add a comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *