Plus Bank próbuje całą aferę z wyciekiem danych zmieść pod dywan. Apeluje do niekomentowania zdarzenia na swoim profilu i kontakt z infolinią.
Z profilu banku są kasowane wpisy klientów oburzonych wyciekiem danych. Plus Bank komentuje to następująco:
– Infolinia czy oddział to kanały, które zapewniają indywidualny kontakt z klientem. Doceniamy rolę mediów społecznościowych, ale ustalenie tożsamości klienta, sprawne i efektywne załatwienie jego spraw możliwe jest właśnie za pośrednictwem infolinii, a także w oddziale banku – tłumaczy obraną przez bank strategię komunikacji Mikołaj Jabłoński, specjalista ds. marketingu i kontaktu z mediami w Plus Bank.
Zdaniem ekspertów od social media obrana przez Plus Bank strategia to wielki błąd. Uważa się, że działanie banku urąga wszelkim zasadom zażegnania konfliktu w mediach społecznościowych.
Bank nadal nie przeprosił swoich klientów, nie informuje co aktualnie dzieje się i co robi, aby ochronić dane klientów przed kolejnymi atakami.
– Plus Bank mógłby rozwiązać ten problem jak na nową i świeżą markę przystało, rzetelnie informując o tym, co się dzieje i wyjaśnić klientom, jak powinien wyglądać scenariusz postępowania – komentuje Magdalena Szmidt, dyrektor zarządzająca agencji Mosqi.to. – Tymczasem zdenerwowani klienci napotykają na swojej drodze ludzi, którzy obsługują fan page lub call center[1] i z bankowością mają niewiele wspólnego – dodaje Szmidt. Jej zdaniem takie podejście do sprawy wynika z tego, że wiele instytucji nie traktuje Facebooka jako podstawowego kanału do kontaktu z marką. – Mimo że funkcjonują dla ludzi i z ludźmi, dla których social media zaczynają być podstawowym sposobem komunikacji – mówi Szmidt. Plus Bank w mediach społecznościowych obsługuje agencja Hotchili Warszawa
Dodzwonienie się na infolinię bankową również jest bardzo utrudnione. Średnio na połączenie z konsultantem czekaliśmy około 10 minut.
tak to jest jak stronę na Facebooku obsluguje zatrudniony stazysta. To jest standard.. Nie dość, ze sam nie kuma, jak obslugiwać klientów na Facebooku, to agencja tez nie kumata….