Connect with us

Robimy dobrze swoją robotę

EVENTY

Robimy dobrze swoją robotę

20 lat temu powstało działające nieprzerwanie – choć pod innymi nazwami – do dzisiaj. Grupa DataContact świętuje swoje okrągłe urodziny.

Początki były skromne – 5 telemarketerów, jeden telefon. Statystycznie na jeden telefon przypadało wówczas 17 gospodarstw rolnych. Telekomunikacja Polska przez wiele lat nie podłączała swoich abonentów. Dla wielu telemarketerów był to często pierwszy raz z telefonem przy ustach. Za oceanem powstawał wówczas pierwszy portal internetowy Yahoo, a w Polsce Internet był na kilku komputerach na uczelniach technicznych.

Pierwszy klient – agencja Marcom, chwilę później: Readers Digest, General Motors. Rok później – Microsoft i spełzający sen z powiek Novartis. Przez dwadzieścia lat w DataContact były i afery – jak chociażby ta „poduszkowa”, gdzie na parking zamiast 3 samochodów dostawczych przyjechało 19. Były pożary kopert w domu prezesa i myszy w magazynie. Cóż to za czasy!

Dzisiaj – po 20 latach Grupa DataContact to jedno z największych call center działających w Polsce. Ma co prawda tylko (albo aż) 800 stanowisk i już wkrótce wzbogaci się o kolejne kilkadziesiąt w nowym oddziale w Tarnowie.

DataContact w ubiegłym roku miało 33,3 mln zł przychodu. Telemarketerzy wykonali ponad 16 mln interakcji z konsumentami. Firma obsługuje aż dwie linie lotnicze: WizzAir (od 2004 roku) i Ryanair (od 2015).

A my życzymy Grupie DataContact kolejnych 20 lat działalności. I wiemy, że będą to lata równie owocne, jak te minione. Dziękujemy za zaproszenie naszej redakcji na urodzinowy tort.

Karol Bancerz

Z branżą call center związany od 14 lat. Od prawie 12 lat prowadzi CCNEWS.pl, pierwszy, największy i najpopularniejszy w Polsce vortal o customer care. Zarządzał wieloma projektami telemarketingowymi dla operatorów telefonii komórkowej, linii lotniczych i towarzystw ubezpieczeniowych. Ostatnio odpowiedzialny był za nadzorowanie procesu wydawania wiz przez konsulaty USA dla obywateli Polski, Rosji, Białorusi i Litwy. Zwolennik zrównoważonego rozwoju biznesu ze wsparciem sztucznej inteligencji. Obecnie bloger, dziennikarz, przedsiębiorca – baczny obserwator zmieniających się trendów w obsłudze klienta. Prezes zarządu Belocal Polska Sp. z o. o. oraz członek zarządu Polskiego Instytutu Wiedzy Praktycznej - właściciela platformy WIEDZAPRAKTYCZNA.pl.

Skomentuj

POPULARNE