Robimy dobrze swoją robotę

20 lat temu powstało działające nieprzerwanie – choć pod innymi nazwami – do dzisiaj. Grupa DataContact świętuje swoje okrągłe urodziny.

20 lat temu powstało działające nieprzerwanie – choć pod innymi nazwami – do dzisiaj. Grupa DataContact świętuje swoje okrągłe urodziny.

Początki były skromne – 5 telemarketerów, jeden telefon. Statystycznie na jeden telefon przypadało wówczas 17 gospodarstw rolnych. Telekomunikacja Polska przez wiele lat nie podłączała swoich abonentów. Dla wielu telemarketerów był to często pierwszy raz z telefonem przy ustach. Za oceanem powstawał wówczas pierwszy portal internetowy Yahoo, a w Polsce Internet był na kilku komputerach na uczelniach technicznych.

Pierwszy klient – agencja Marcom, chwilę później: Readers Digest, General Motors. Rok później – Microsoft i spełzający sen z powiek Novartis. Przez dwadzieścia lat w DataContact były i afery – jak chociażby ta „poduszkowa”, gdzie na parking zamiast 3 samochodów dostawczych przyjechało 19. Były pożary kopert w domu prezesa i myszy w magazynie. Cóż to za czasy!

Dzisiaj – po 20 latach Grupa DataContact to jedno z największych call center[1] działających w Polsce. Ma co prawda tylko (albo aż) 800 stanowisk i już wkrótce wzbogaci się o kolejne kilkadziesiąt w nowym oddziale w Tarnowie.

DataContact w ubiegłym roku miało 33,3 mln zł przychodu. Telemarketerzy wykonali ponad 16 mln interakcji z konsumentami. Firma obsługuje aż dwie linie lotnicze: WizzAir (od 2004 roku) i Ryanair (od 2015).

A my życzymy Grupie DataContact kolejnych 20 lat działalności. I wiemy, że będą to lata równie owocne, jak te minione. Dziękujemy za zaproszenie naszej redakcji na urodzinowy tort.

Słownik
1. call center. Firma lub dział w firmie zajmujący się telefoniczną obsługą klienta realizowaną przez przeszkolonych pracowników (telemarketerów, konsultantów, agentów). Obsługa…
Add a comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *