Ruch w chmurze

Firma Integrated Solutions (IS), wyspecjalizowany integrator ICT oraz Orange Polska wdrożyły rozwiązanie do komunikacji zintegrowanej w technologii cloud computing (UCaaS – Unified Communications as a Service) w RUCH SA. Z usługi korzystają pracownicy 14 centów logistycznych, w sumie blisko 550 osób. Wdrożenie trwało tylko cztery dni.
Ten materiał powstał dzięki Waszemu wsparciu. Postaw mi kawę na buycoffee.to

Firma Integrated Solutions (IS), wyspecjalizowany integrator ICT oraz Orange Polska wdrożyły rozwiązanie do komunikacji zintegrowanej w technologii cloud computing (UCaaS[3]Unified Communications as a Service[1]) w RUCH SA. Z usługi korzystają pracownicy 14 centów logistycznych, w sumie blisko 550 osób. Wdrożenie trwało tylko cztery dni.

 

Decyzja o zakupie rozwiązania to efekt przyjętej przez spółkę strategii, która zakłada outsourcing procesów IT. W ten sposób firma nie musi inwestować we własne środowisko teleinformatyczne, jest bardziej elastyczna, a dotychczasowi pracownicy działu IT mogą skoncentrować się na wspieraniu rozwoju usług.

Jesteśmy spółką, która nie potrzebuje mieć infrastruktury ICT wewnątrz firmy. Nie chcieliśmy inwestować w jej modernizację, ani[4] budować jej sami. Nie musimy się też na tym znać, ponieważ od tego są wyspecjalizowane firmy – Dariusz Stolarczyk, wiceprezes zarządu RUCH.

Ważnym argumentem przy wyborze dostawcy był czas realizacji projektu.

W przypadku zakupu usług w chmurze zależało nam na tym, aby nie wiązało się to z przerwami w działaniu infrastruktury, a także abyśmy zachowali te same numery telefonów – mówi Dariusz Stolarczyk. – Wymogiem współpracy było także to, aby zmiana rozwiązania była niezauważalna dla naszych klientów. I to się udało – dodaje Maciej Bryll, dyrektor IT w RUCH.

Obecnie już 80 proc. transmisji realizowanej jej za pomocą rozwiązania UCaaS. Oprócz samej usługi, Orange dostarczyło także dedykowane łącza, telefony stacjonarne i komórkowe. Orange Polska odpowiada też za integrację systemu UCaaS z systemem wykorzystywanym do tej pory przez dział Call Center[2]. W tym roku RUCH planuje także uruchomienie testów narzędzi do wideokonferencji.

Unified Communications as a Service łączy wszystkie dostępne kanały komunikacji takie, jak: telefon, komunikator, e-mail, w jedną łatwą w obsłudze platformę. Z oferty IS i Orange korzystają już m.in.: BOŚ, Grupa Danone oraz Konsalnet Holding.

 

 

Słownik
1. Unified Communications as a Service. (inaczej UCaaS) to model dostarczania usług z zakresu komunikacji, który umożliwia użytkownikom korzystanie z wielu funkcjonalności komunikacyjnych za…
2. Call Center. Firma lub dział w firmie zajmujący się telefoniczną obsługą klienta realizowaną przez przeszkolonych pracowników (telemarketerów, konsultantów, agentów). Obsługa…
3. UCaaS. (inaczej) Unified Communications as a Service) to model dostarczania usług z zakresu komunikacji, który umożliwia użytkownikom korzystanie z…
4. ani. inaczej Automatic Number Identification lub caller id – numer telefonu dzwoniącego. Total 0 Shares Share 0 Tweet 0…


Ten materiał powstał dzięki Waszemu wsparciu. Postaw mi kawę na buycoffee.to

Add a comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *