Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

tNPS

Transakcyjny Net Promoter Score (tNPS) mierzy postrzeganie przez klientów transakcji z firmą, na przykład zakupu online lub interakcji z obsługą klienta. Transakcyjny NPS mierzy więc poziom postrzegania przez klienta w punkcie (a nie w całym procesie obsługowym), jakim dochodzi o styczności klienta z firmą.

Mniej ofert pracy w call center

Ostatni kwartał ubiegłego roku był nieco gorszy dla poszukujących pracy. Nie dotyczy to jednak wybranych branż, ale całego rynku, w tym – co jest sporym zaskoczeniem – dla branży call center.

Ostatni kwartał ubiegłego roku był nieco gorszy dla poszukujących pracy. Nie dotyczy to jednak wybranych branż, ale całego rynku, w tym – co jest sporym zaskoczeniem – dla branży call center[1].

Największe spadki zatrudnienia odnotowano standardowo w budownictwie i w produkcji. Pracodawcy opublikowali aż 12% mniej ofert pracy niż w pozostałych trzech miesiącach wcześniej. Obsługa klienta i call center to aż 323 ofert mniej i wg. raportu infoPracy – plasuje to już na drugim miejscu rankingu. Gorzej jest już tylko w produkcji (-635 ofert).

– Spadek ofert pracy w ostatnim kwartale ubiegłego roku spowodowany był m.in sezonowością i naturalnym wyhamowaniem procesów rekrutacyjnych pod koniec roku. Sezonowość widać wyraźnie w spadku ilości ofert pracy w budownictwie i niektórych sektorach produkcji, które są branżami zatrudniającymi głównie w miesiącach wiosenno-letnich oraz wczesnojesiennych. Porównując dane z GUS dotyczące zatrudnienia w grudniu 2014 roku do analogicznego miesiąca w 2013 roku, możemy zauważyć wzrost zatrudnienia o 1,1 proc. w sektorze przedsiębiorstw, co oznacza, że pomimo chwilowego wyhamowania dynamiki zatrudnienia, rynek pracy zmierza w pozytywnym kierunku – komentuje Marek Jurkiewicz, General Manager infoPraca.

Analiza ofert pracy to od dawna już najbardziej obiektywny wskaźnik kondycji konkretnej branży.

 

Słownik
1. call center. Firma lub dział w firmie zajmujący się telefoniczną obsługą klienta realizowaną przez przeszkolonych pracowników (telemarketerów, konsultantów, agentów). Obsługa…
Total
0
Shares
4 komentarzy
  1. Nie zgodzę się z tym, że ofert pracy w call center ogólnie było mniej w 2014 niż w 2013. Możliwe, że na portalu infopraca tak. Podane źródło – portal infopraca jest portalem płatnym, gdzie za ogłoszenia o pracę trzeba zapłacić (poza bezpłatnymi 30-dniami próbnymi). Tego ,,zmniejszenia” szukałabym bardziej w ograniczeniu kosztów rekrutacji i szukania alternatywnych – czytaj tańszych kanałów dotarcia z ofertą pracy do potencjalnych kandydatów.

    Według moich opinii portale takie jak infopraca i pracuj.pl miały mniej ogłoszeń, ale gumtree, które wprowadziło opłatę za ogłoszenia o pracę, nadal wiedzie prym jeżeli chodzi o miejsce publikacji ogłoszeń. Ten portal na pewno zwiększył przychody na tej linii biznesowej.

    Rekrutacja do call center jest bardzo droga, ale dlaczego tak mało firm inwestuje w działania antyrotacyjne? Dlaczego firmy wolą wykładać na rekrutację nowych i niedoświadczonych osób, niż na utrzymanie wyszkolonego zespołu, który zapewnia i pewną jakość i efektywność? Tego cały czas nie jestem w stanie zrozumieć…

    1. Zacznę od twojego ostatniego stwierdzenia – absolutnie zgodzę się, że CC nie inwestują w działania antyrotacyjne (a jeśli już – to są to działania niewystarczające). Z drugiej strony forma zatrudnienia powoduje, że ciężko jest przeciwdziałać rotacji. Konsultant idzie tam, gdzie płacą więcej – chociaż znam przypadki, że to nie większe pieniądze były decydującym czynnikiem zmian.

      Gumtree w ilości ogłoszeń wiedzie chyba prym, ale konsultanci chyba już są przyzwyczajeni, że rekrutacja w każdym CC jest ciągła…

      1. Szaleństwo z wyższymi wynagrodzeniami już się skończyło dawno temu. Za wyższymi wynagrodzeniem idą ci, którzy i tak sobie nie radzą. Jeżeli przyjrzymy się badaniom zarówno wewnętrznym (czy chociażby analizie przyczyn odejść) czy zewnętrznym (te niestety prezentują najczęściej firmy HR) to zobaczymy, że wysokość wynagrodzenia jest na 3-4 miejscu jako przyczyna zmian. Ale obiema rękami i dodam jeszcze obie nogi podpisuję się pod wnioskiem Marzeny – z tym, żen nie tyle nazwę je antyrotacyjne ile normalne (czyt. profesjonalna rekrutacja, ciągłe szkolenia itd).

        ps. redakcjo, czy nie miały być podawane źródła / autorstwo artykułów ?

        1. Macie rację. Ale ja widzę w tym dużo głębszy i poważniejszy problem – rotację mamy nie przez niskie stawki, ale przez nieprzeszkolonych, albo niedoszkolonych “managerów” niższego szczebla – supervisorów, team liderów… CC niewiele inwestuje w tego typu ludzi.
          Zmieniło się sporo jeśli chodzi o tworzenie przyjaznej atmosfery pracy i dobrych warunków pracy. Czynnik ludzki jednak jest zawodny i to tutaj dopatrywałbym się problemu.

          Może odchodzę nieco od tematu, ale jest on bardzo związany z rosnącymi kosztami rekrutacji w CC. Nauczmy się więc ludzi zatrzymywać, a nie rekrutować 🙂

          (PS. Tutaj podaliśmy – ale nie musimy podawać tekstu bazowego – który nie dotyczył w całości branży CC).

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Artykuły na pokrewne tematy
Czytaj więcej

Trwale bezrobotni niegotowi do rozpoczęcia pracy

66 proc. bezrobotnych jest bez pracy dłużej niż rok. Ale zaskakujące jest to, że prawie połowa tej grupy bezrobotnych nie jest gotowa do podjęcia pracy w najbliższym czasie – CBOS opublikował nowe wyniki badań. To najwyższy taki odsetek w historii badań. Czy trwale bezrobotnym nie opłaca się pracować?
Czytaj więcej

Służbowe sprawy Polaków na prywatnych e-mailach

30 proc. polskich pracowników przyznaje, że korzystało z prywatnego e-maila do załatwiania spraw zawodowych. Większość naszych rodaków – aż 70 proc. – twierdzi, że nigdy nie realizowało służbowych zadań przy pomocy prywatnych skrzynek pocztowych, wynika z badania Grupy Progres.