Niższa wycena Arterii S.A.

DI Investors poinformował o obniżeniu wyceny Arterii S.A., bo ta utraciła w ostatnich dniach grudnia ważną umowę. Teraz wycena jednej akcji tej spółki giełdowej wynosi 23,8 zł (dawniej 28,7 zł).
Ten materiał powstał dzięki Waszemu wsparciu. Postaw mi kawę na buycoffee.to

– Obniżamy nasze prognozy i wycenę po informacji na temat utraty umowy znaczącej przez spółkę w grudniu 2014 roku. Głównie w wyniku tej informacji obniżamy nasze prognozy sprzedaży i EBITDA na rok 2015 o 19,5 mln zł i 1,8 mln zł, tj o 11 proc. I 10 proc., do 155,9 mln i 16 mln zł – czytamy w raporcie DI Investors.

 

Analitycy – mimo obniżenia prognoz – uważają, że EBITDA w 2015 roku i tak wzrośnie o 4 proc rok do roku, bo Arteria bardzo intensywnie rozwija segment call center[1]. W tym roku – wg. analityków Arteria osiągnie zysk na poziomie 9 mln, by rok później osiągnąć 9,6 mln zł.

Słownik
1. call center. Firma lub dział w firmie zajmujący się telefoniczną obsługą klienta realizowaną przez przeszkolonych pracowników (telemarketerów, konsultantów, agentów). Obsługa…


Ten materiał powstał dzięki Waszemu wsparciu. Postaw mi kawę na buycoffee.to

5 comments
  1. Czy ONI kiedykolwiek podzielą się informacją ile na tym cc zarabiają? ONI to dość specyficzny podmiot, który – choć jest spółką publiczną – rzadko dzielą się informacjami o sobie. A szkoda, bo potencjalnie mogliby sporo na tym zyskać – takie jest moje zdanie.

    1. Patryk, a kto na naszym rynku uczciwie powie, ile ma naprawdę stanowisk? jakie przychody? na palcach jednej reki wyliczę firmy, ktore dzielą się takimi informacjami.
      W przypadku Arterii podobno -tak gloszą komunikaty – wybudowano nowe cc na 500 stanowisk. Kontrakt był na 3 lata, ale go nie przedłuzono – zakładam, ze chodzi o Tauron. Zwykle tak wielkie kontrakty są na niskiej marży, więc trudno przy duzych inwestycjach mowić “ile na tym zarabiają”. Obawiam się, ze niewiele, to raczej kontrakt “prestiżowy”. Gwarancja dla firmy stałych obrotów y przez 3 lata jest glowną zaletą współpracy. Szkoda, ze takich kontraktów w outsourcingu jest tak mało i szkoda, ze klienci odchodzą…. ciekawe dlaczego?

      1. zrobilam monitoring rynku i to wcale nie musi byc klient call center! Kojarzymy te spolkę z cc, a tak naprawdę core biznes to sprzedaż bezposrednia. Wiec moze to dystybucja kart kredytowych, anyway- to boli

      2. Ja w tym czuję aż trzy tematy: pierwszy zwolnienia, drugi – masowe przejmowanie telemarketerów przez innych oraz trzeci – agresywną politykę spółki i chęć pozyskania innego ważnego partnera. Jeśli Arteria ma w 90 – 100% obsadzone stanowiska w nowym CC, to jest duże prawdopodobieństwo wykorzystania zasobów do innych projektów. Ale czy Arteria ma jakieś inne wyjście, skoro aż o tyle spadłą wycena całej spółki?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *