Polscy przedsiębiorcy chętniejsi do outsourcingu
Polscy przedsiębiorcy coraz częściej decydują się na zewnętrzną obsługę, nie tylko podstawowych procesów biznesowych, ale korzystają także ze wsparcia wyspecjalizowanych firm podczas realizacji strategicznych działań i rozwoju struktur firmowych.
Czy ONI kiedykolwiek podzielą się informacją ile na tym cc zarabiają? ONI to dość specyficzny podmiot, który – choć jest spółką publiczną – rzadko dzielą się informacjami o sobie. A szkoda, bo potencjalnie mogliby sporo na tym zyskać – takie jest moje zdanie.
Patryk, a kto na naszym rynku uczciwie powie, ile ma naprawdę stanowisk? jakie przychody? na palcach jednej reki wyliczę firmy, ktore dzielą się takimi informacjami.
W przypadku Arterii podobno -tak gloszą komunikaty – wybudowano nowe cc na 500 stanowisk. Kontrakt był na 3 lata, ale go nie przedłuzono – zakładam, ze chodzi o Tauron. Zwykle tak wielkie kontrakty są na niskiej marży, więc trudno przy duzych inwestycjach mowić “ile na tym zarabiają”. Obawiam się, ze niewiele, to raczej kontrakt “prestiżowy”. Gwarancja dla firmy stałych obrotów y przez 3 lata jest glowną zaletą współpracy. Szkoda, ze takich kontraktów w outsourcingu jest tak mało i szkoda, ze klienci odchodzą…. ciekawe dlaczego?
zrobilam monitoring rynku i to wcale nie musi byc klient call center! Kojarzymy te spolkę z cc, a tak naprawdę core biznes to sprzedaż bezposrednia. Wiec moze to dystybucja kart kredytowych, anyway- to boli
Ja w tym czuję aż trzy tematy: pierwszy zwolnienia, drugi – masowe przejmowanie telemarketerów przez innych oraz trzeci – agresywną politykę spółki i chęć pozyskania innego ważnego partnera. Jeśli Arteria ma w 90 – 100% obsadzone stanowiska w nowym CC, to jest duże prawdopodobieństwo wykorzystania zasobów do innych projektów. Ale czy Arteria ma jakieś inne wyjście, skoro aż o tyle spadłą wycena całej spółki?
auć! to boli… 500 stanowisk do zagospodarowania?