Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

occupancy

Wartość wyrażona w jednostkach czasu lub procentach oznaczający zajętość czasu pracy agenta. Na occupancy składa się głownie czas poświęcony na rozmowę oraz czas na obsługę skryptu lub innych systemów wspomagających

22 najważniejsze osoby branży call center w Polsce

Redakcja dwumiesięcznika Outsourcing&More opublikowała w najnowszym numerze listę 99 osobowości outsourcingu, które wywarły w minionym roku największy wpływ na rozwój branży outsourcingowej w Polsce. My prezentujemy tylko 22 osoby – reprezentantów sektora call / contact center.

 

FIRMY

Artur Kapacki – Prezes zarządu Telmon

Twórca i od grudnia 2010 r. prezes zarządu firmy Telmon, specjalizującej się w przeprowadzaniu kampanii telesprzedażowo-marketingowych. Firma intensywnie się rozwija, ma dwa oddziały, w Łodzi i w Toruniu, w których zatrudnionych jest ponad 500 osób. Artur Kapacki posiada ponad 10-letnie doświadczenie w pracy w telemarketingu, głównie z zakresu finansów i ubezpieczeń. Ukończył Politechnikę Warszawską, Wydział Inżynierii Produkcji na kierunku Zarządzanie i Marketing. W latach 2002-2010 pełnił wiele funkcji menedżerskich w branży ubezpieczeniowej i finansowej. www.telmon.pl

 

Janusz Tomiczek – Prezes zarządu Alfavox Sp. z o. o.

Posiada wieloletnie doświadczenie w zakresie tworzenia i realizowania projektów teleinformatycznych oraz zarządzania wieloosobowymi zespołami. Był odpowiedzialny za kreowanie rozwiązań, weryfikowanie potrzeb rynku, wspieranie procesów sprzedażowych i presale’owych, w tym także udział w pracach R&D w zakresie wykorzystania nowoczesnych technologii. Obecnie jest odpowiedzialny za wizję i rozwój firmy, strategię sprzedażową i marketingową, rozwój kanału sprzedażowego oraz komunikację z partnerami krajowymi i zagranicznymi. www.alfavox.pl

 

Michał Szybalski – Business Solutions Manager, Sektor Usługi, Comarch SA

W firmie Comarch SA zajmuje się zagadnieniami Contact Center. Absolwent Wydziału Elektrotechniki, Automatyki, Informatyki i Inżynierii Biomedycznej na Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Od początku swojej drogi zawodowej związany z rynkiem rozwiązań telekomunikacyjnych. Początkowo w TV Wisła (grupa kapitałowa ITI), później w Kapsch, i Unima2000. W Comarch SA odpowiada za nowatorskie rozwiązanie Comarch Contact Center (wdrożone m.in. w InvestBank, czy w Alior Banku), oraz za kwestie integracji rozwiązań z portfolio Comarch SA z rozwiązaniami wiodących dostawców infrastruktury IT (Avaya, Cisco, Aspect). www.comarch.pl

 

Marek Szul – Dyrektor Contact Center, Transcom Worldwide Poland

Związany z firmą Transcom Worldwide od 8 lat. Absolwent Wydziału Matematyki i Informatyki Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie. W roku 2006 zatrudniony na stanowisku kierownika działu wsparcia biznesu zbudował od podstaw nowy zespół, by po 2 latach przenieść się do nowo otwartej placówki w Gdańsku. Tam odpowiedzialny był za zbudowanie struktury IT całego oddziału. Od września 2010 r., jako dyrektor contact centre, odpowiada za prowadzenie działalności CRM firmy na terenie całej Polski, zarządzając zespołem ponad 1200 osób. W ciągu trzech lat pod jego rządami przychody spółki wzrosły dwukrotnie, a wskaźnik rentowności uległ zwiększeniu o 140%. www.transcom.com

 

Piotr Reznar – Dyrektor zarządzający, SITEL Polska

Manager, biznesman. Od ponad 12 lat z sukcesami zarządza kilkusetosobowymi, wielopoziomowymi strukturami obsługi klienta. Od podstaw zbudował jedno z większych call center w Polsce. Wierzy w ludzi i ich potencjał, który z kolei jest fundamentem prężnego działania firmy. Stawia na rozwój własny oraz współpracowników. Obecnie zarządza liczącą prawie 1000 pracowników firmą SITEL Polska, która jest jednym z największych na świecie dostawców usług outsourcingu w obsłudze klienta. www.sitel.pl

Jim Costello – CEO, SouthWestern

Zanim Jim dołączył w roku 2003 do SouthWestern, przez ponad 15 lat był związany z branżami IT i Outsourcingu w Irlandii i innych krajach. Zajmował stanowisko Dyrektora Finansowego Unisys Corp. Europe, Dyrektora Zarządzającego Managed Services we Francji oraz Dyrektora Zarządzającego Unisys/Dell Managed Services Alliance zarządzając biznesem o wartości 120 mln USD. Kiedy dołączył do SouthWestern zespół liczył 35 pracowników. Od tamtej pory spółka rozwinęła swoją działalność w Irlandii, Polsce i Wielkiej Brytanii zatrudniając ponad 1000 osób. SouthWestern, którą kieruje Jim, została przejęta w sierpniu 2014 przez Capita za kwotę 35 mln EUR. www.southwestern.ie

 

Krzysztof Wróbel – Prezes Zarządu SPARROW Xpert i S8, Ambasador w Pro Progressio

Ekspert w branży outsourcingowej. Aktywnie działa od ponad 8 lat na rynku. Karierę zawodową rozpoczął w Arterii S.A. Dotychczas zajmował stanowiska średniego i wyższego szczebla. Obecnie Prezes Zarządu w spółkach SPARROW Xpert i S8 oraz Ambasador w Pro Progressio, gdzie wspiera rozwój branży outsourcingowej w Polsce. Jego misją jest doskonalenie przywództwa, które łączy potrzeby ludzi i organizacji w spójną całość, aby wydobyć potencjał tkwiący w ludziach. www.bposparrow.com

 

Jakub Kłoczewiak – Prezes Zarządu, Contact Center Sp. z o.o.

Ukończył studia Executive MBA – College of Business University of Illinois oraz Szkołę Główną Handlową na kierunku Finanse i Bankowość. W latach 1995-2001 pracował w branży FMCG (Agros Holding S.A.) jako Dyrektor Kontrolingu. Od 2001 r. związany jest z branżą telekomunikacyjną. Początkowo zarządzał obszarem Kontrolingu i Raportowania a następnie Bill-to-Pay w Telekomunikacji Polskiej. Od roku 2012 sprawuje stanowisko Prezesa Zarządu Contact Center Sp. z o.o. www.contactcenter.pl

 

Janusz Jankowiak – Dyrektor Generalny arvato Polska, Prezes Zarządu Bertelsmann Media Sp. z o.o

Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu i Executive MBA. Po studiach pracował jako dyrektor ekonomiczny w branży przemysłowej. Z koncernem Bertelsmann związany od 1996 r., początkowo jako Dyrektor Ekonomiczny/Zastępca Dyrektora Generalnego. W 2003 r. objął stanowisko Dyrektora Generalnego arvato Polska i rozpoczął dynamiczny rozwój firmy. Od tego czasu arvato zyskało 8 nowych dużych lokalizacji BPO w Poznaniu, Szczecinie, Warszawie i Krakowie; poszerzona została oferta wyspecjalizowanych i kompleksowych usług, dzięki czemu arvato oferuje obecnie najszerszy wachlarz profesjonalnych usług outsourcingowych w Polsce, a zatrudnienie wzrosło prawie pięciokrotnie do 2200 osób. www.arvato.pl

 

Iwona Bogdanov – Dyrektor Zarządzająca Idea Call Center

Z rynkiem call center związana jest od ponad 16 lat. Zaczynała jako konsultantka telefoniczna w spółce – prekursora usług call center w Polsce. Przeszła wszystkie szczeble kariery zawodowej, by w 2009 r. objąć stanowisko Dyrektora Zarządzającego największej wtedy spółki contact center. Uczestniczyła w licznych projektach doradczych dla wielu branż, między innymi konsultując i wdrażając proces powstania spółki call center w Pradze. Różnorodność podejmowanych wyzwań na poszczególnych szczeblach kariery pozwoliła jej zgromadzić unikalną wiedzę na temat wszystkich kluczowych obszarów zarządczych w branży contact center. www.ideacc.pl

 

Marcin Kaczmar – Dyrektor ds. Operacyjnych, Call Center Poland

Praktyk o bogatym doświadczeniu w zarządzaniu i budowaniu call centre. Od ponad 10 lat związany z rynkiem, zaczynał jak wielu w branży – od stanowiska Doradcy Klienta. W latach 2006-2014 pracował w firmie Holicon. Do 2007 r. jako Koordynator Zespołu, następnie Kierownik Projektów(2007-2010), a od 2010 r. – Dyrektor Departamentu Operacji, gdzie odpowiadał między innymi za prawidłowy przebieg projektów w pięciu lokalizacjach, poszerzanie skali biznesu, budowanie relacji z klientami. W 2014 przeszedł do grupy Call Center Poland, obejmując stanowisko Dyrektora ds. Operacyjnych. www.ccp.pl

 

Andrzej Kroc – Dyrektor Generalny, Mellon Poland Sp. z o.o.

Absolwent Wydziału Zarządzania i Marketingu na Uniwersytecie Łódzkim. Od wielu lat związany sektorem finansowym oraz SSC i BPO. Pracował jako COO oraz Prezes Zarządu w CERI Sp. z o.o. oraz jako Doradca Zarządu mBanku SA. Od 2013 r. pełni funkcję Dyrektora Generalnego w Mellon Poland Sp. z o.o., specjalizującej się we wsparciu biznesu w obszarach usług outsourcingu, call-center, field service, a także proponującej rozwiązania technologiczne dla sektora finansowo-ubezpieczeniowego. www.mellon.com

 

Mariusz Odkała – Prezes Zarządu w Teleperformance Polska

Doświadczony manager (MBA) z licznymi sukcesami w branżach outsourcingu, e-commerce, telekomunikacji i przemysłu morskiego. Zdobył bogate doświadczenie w sprzedaży i marketingu usług, a także, pełniąc funkcje zarządcze, w prowadzeniu i rozwoju wielonarodowych struktur przedsiębiorstw w Polsce, Austrii oraz Niemczech. Obecnie jego głównym celem jest dalszy rozwój Teleperformance w Polsce poprzez realizowanie polskich i wielojęzycznych projektów w zakresie wielokanałowej obsługi klienta, otwieranie nowych oddziałów firmy i promocję usług obsługi klienta poprzez media społecznościowe. www.teleperformancepolska.pl

 

Konrad Rochalski – Prezes Zarządu OEX S.A., (ArchiDoc, Voice Contact Center)

Z branżą nowoczesnych usług biznesowych jest związany od 1999 r. Współtworzył, a od 2011 r. kieruje Grupą OEX, jedną z największych polskich firm na rynku BPO. Od 2009 r. zarządza spółką ArchiDoc, liderem w obszarze backoffice i document management. Od 2014 roku zajmuje także stanowisko prezesa zarządu we wchodzącej w skład Grupy OEX spółce Voice Contact Center. W latach wcześniejszych pełnił funkcję prezesa Inforsys, największego krajowego gracza na rynku obsługi korespondencji masowej oraz zajmował stanowisko dyrektora ds. sprzedaży i marketingu w firmie Arcus, integrującej procesy związane z obiegiem informacji. Budował także ofertę usług z zakresu departamentowego zarządzania drukiem, kopiowaniem i skanowaniem dokumentów w Toshibie. Jest autorem licznych publikacji eksperckich z zakresu usług biznesowych. Ukończył Szkołę Główną Handlową w Warszawie oraz studia podyplomowe EMBA. www.voicecc.pl

 

Cezary Hermanowski – Prezes Zarządu, Grupa DataContact

Od początku kariery zawodowej związany z sektorem telekomunikacyjnym i firmami Netia oraz Energis (obecnie GTS Energis). Jego doświadczenia zawodowe związane były z obsługą klienta i zarządzaniem operacyjnym. Pełnił wiele funkcji managerskich oraz prowadził innowacyjne projekty, m.in. uruchamiał pierwsze centralne call center dla Netii i nowoczesne, innowacyjne rozwiązania telekomunikacyjne dla Energis. W 2010 r. pełnił rolę Prezesa Zarządu w Spółkach BPO Internet Group. Z GDC związany od maja 2014. Obecnie prezes Grupa DataContact, w skład której wchodzą usługowe call centers GDC, Universal Agent i 4call. Ukończył Akademię Wychowania Fizycznego (1993) oraz posiada dyplom Executive MBA (2000) University of Central Lancashire – Preston. www.datacontact.pl

 

Marcin Marzec – Prezes Zarządu Arteria

Posiada wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu działalności biznesowej oraz budowaniu i rozwijaniu firm z obszaru usług nowoczesnych technologii, wsparcia sprzedaży i informatycznej obsługi procesów biznesowych. Od maja 2012 r. jest Prezesem Zarządu Arteria. odpowiada za operacyjne zarządzanie całą Grupą Kapitałową Arteria S.A. Ponadto, zasiada w Radach Nadzorczych licznych spółek takich jak Gallup Polska Sp. z o.o., czy Mazowiecki Inkubator Technologiczny. Absolwent Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie (specjalizacja Zarządzanie i Marketing). www.arteriasa.com

MEDIA

Katarzyna Swatowska – Via Media PR, właściciel

Doświadczony manager z bogatą praktyką w zakresie zarządzania działami PR, sponsoringu i marketingu  bezpośredniego oraz zespołami obsługi klienta – zdobytą na polskim i międzynarodowym rynku. Od 1996 r. związana z branżą call center. Ponad 10 lat zarządzała komunikacją marketingową w największych wtedy spółkach outsourcingowych w regionie: Call Center Poland i ContactPoint. Specjalizuje się w wielokanałowej komunikacji interaktywnej poprzez nowe media i nowe technologie. Zajmuje się budowaniem i realizacją strategii komunikacji firm ze szczególnym uwzględnieniem działań w Internecie/mediach społecznościowych, związanych z pozyskaniem i utrzymaniem klientów. Autorka wielu publikacji poświęconych outsourcingowi i obsłudze klienta w branży contact center. Wieloletni aktywny członek Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB. Pomysłodawczyni i Przewodnicząca Rady Programowej konkursu „Telemarketer Roku”. www.swatowska.pl

 

Maja Młodzińska – Właścicielka agencji Symetria PR

Ekspert w dziedzinie public relations. Obsługuje firmy z wielu różnych sektorów. Od 5 lat związana jest głównie z rynkiem IT i branżą call i contact center. Specjalizuje się w komunikacji w zakresie bezpieczeństwa IT oraz outsourcingu usług telemarketingowych. Bogate doświadczenie przekłada się na udaną współpracę ze światem mediów i biznesu. Symetria PR prowadzi biura prasowe, media relations, działania PR w social media, przygotowuje artykuły eksperckie, a także zarządza sytuacją kryzysową. www.symetriapr.com

 

Karol Bancerz – Content Manager, callcenternews.pl

Z branżą contact center związany od 2005 roku. Startował jako telemarketer, by piąć się w strukturach kilku spółek do stanowiska dyrektora operacyjnego call center. Pracował z wieloma klientami i markami segmentu FMCG, turystyki i dóbr luksusowych. Odpowiedzialny za budowę procedur jednego z operatorów MVNO. Od 2007 r. wydawca i content manager branżowego vortalu callcenternews.pl. Twórca platformy CCES.pl – pierwszego narzędzia on-line do stałej kontroli jakości pracy telemarketerów www.callcenternews.pl

ORGANIZACJE BRANŻOWE

 

Maciej Buś – Prezes Fundacji Forum Call Center

Manager, mentor, trener, ekspert branży customer contact center – od 19 lat skoncentrowany na rozwoju efektywności sprzedaży i obsługi klienta w sektorze usług. Propagator standardów oraz dobrych praktyk Customer Contact Center. Inicjator i główny organizator wielu ważnych projektów branżowych. Prezes Fundacji Forum Call Center – niezależnej organizacji działającej na rzecz rozwoju rynku call/contact center i profesjonalnej obsługi klienta. Wspiera zarządy i zespoły projektowe w zakresie wdrażania i zarządzania strukturami contact center. www.forumcallcenter.pl

 

Wiktor Doktór – Prezes Fundacji Pro Progressio

Z outsourcingiem, call center oraz tematyką CRM jest związany od roku 1998. Budował pierwsze w Polsce zespoły Call Centre oraz firmy BPO. Jako Prezes Fundacji Pro Progressio, jest konsultantem, doradcą i networkerem w branży outsourcingowej. Nagradzany przez instytucje publiczne i prywatne. W Polsce jest przedstawicielem Niemieckiego Stowarzyszenia Outsourcingu oraz Międzynarodowego Stowarzyszenia Profesjonalistów Outsourcingu – IAOP. www.proprogressio.pl

 

Jacek Barankiewicz – Wiceprezes Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB

Od 25 lat związany z marketingiem bezpośrednim. Założyciel i od 1995 do 2012r. Prezes Zarządu DataContact. Realizował projekty z zakresu telesprzedaży, marketingu mobilnego, procesów typu back office. Działa jako konsultant (SBC) w Polsce i za granicą. Od 2002 r. w Zarządzie Stowarzyszenia Marketingu Bezpośredniego, odpowiada za strategię rozwoju i kontakty w Europejskiej Federacji Marketingu Bezpośredniego FEDMA, Konfederacji LEWIATAN oraz Europejskiej Konfederacji Contact Center ECCCO. www.smb.pl

 

Pełną listę 99 osobowości outsourcinu 2014 można znaleźć w styczniowym numerze Outsourcing & More.

Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Artykuły na pokrewne tematy