FIRMY
Artur Kapacki – Prezes zarządu Telmon
Twórca i od grudnia 2010 r. prezes zarządu firmy Telmon, specjalizującej się w przeprowadzaniu kampanii telesprzedażowo-marketingowych. Firma intensywnie się rozwija, ma dwa oddziały, w Łodzi i w Toruniu, w których zatrudnionych jest ponad 500 osób. Artur Kapacki posiada ponad 10-letnie doświadczenie w pracy w telemarketingu, głównie z zakresu finansów i ubezpieczeń. Ukończył Politechnikę Warszawską, Wydział Inżynierii Produkcji na kierunku Zarządzanie i Marketing. W latach 2002-2010 pełnił wiele funkcji menedżerskich w branży ubezpieczeniowej i finansowej. www.telmon.pl
Janusz Tomiczek – Prezes zarządu Alfavox Sp. z o. o.
Posiada wieloletnie doświadczenie w zakresie tworzenia i realizowania projektów teleinformatycznych oraz zarządzania wieloosobowymi zespołami. Był odpowiedzialny za kreowanie rozwiązań, weryfikowanie potrzeb rynku, wspieranie procesów sprzedażowych i presale’owych, w tym także udział w pracach R&D w zakresie wykorzystania nowoczesnych technologii. Obecnie jest odpowiedzialny za wizję i rozwój firmy, strategię sprzedażową i marketingową, rozwój kanału sprzedażowego oraz komunikację z partnerami krajowymi i zagranicznymi. www.alfavox.pl
Michał Szybalski – Business Solutions Manager, Sektor Usługi, Comarch SA
W firmie Comarch SA zajmuje się zagadnieniami Contact Center[2]. Absolwent Wydziału Elektrotechniki, Automatyki, Informatyki i Inżynierii Biomedycznej na Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Od początku swojej drogi zawodowej związany z rynkiem rozwiązań telekomunikacyjnych. Początkowo w TV Wisła (grupa kapitałowa ITI), później w Kapsch, i Unima2000. W Comarch SA odpowiada za nowatorskie rozwiązanie Comarch Contact Center (wdrożone m.in. w InvestBank, czy w Alior Banku), oraz za kwestie integracji rozwiązań z portfolio Comarch SA z rozwiązaniami wiodących dostawców infrastruktury IT (Avaya, Cisco, Aspect). www.comarch.pl
Marek Szul – Dyrektor Contact Center, Transcom Worldwide Poland
Związany z firmą Transcom Worldwide od 8 lat. Absolwent Wydziału Matematyki i Informatyki Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie. W roku 2006 zatrudniony na stanowisku kierownika działu wsparcia biznesu zbudował od podstaw nowy zespół, by po 2 latach przenieść się do nowo otwartej placówki w Gdańsku. Tam odpowiedzialny był za zbudowanie struktury IT całego oddziału. Od września 2010 r., jako dyrektor contact centre, odpowiada za prowadzenie działalności CRM[5] firmy na terenie całej Polski, zarządzając zespołem ponad 1200 osób. W ciągu trzech lat pod jego rządami przychody spółki wzrosły dwukrotnie, a wskaźnik rentowności uległ zwiększeniu o 140%. www.transcom.com
Piotr Reznar – Dyrektor zarządzający, SITEL Polska
Manager, biznesman. Od ponad 12 lat z sukcesami zarządza kilkusetosobowymi, wielopoziomowymi strukturami obsługi klienta. Od podstaw zbudował jedno z większych call center[3] w Polsce. Wierzy w ludzi i ich potencjał, który z kolei jest fundamentem prężnego działania firmy. Stawia na rozwój własny oraz współpracowników. Obecnie zarządza liczącą prawie 1000 pracowników firmą SITEL Polska, która jest jednym z największych na świecie dostawców usług outsourcingu w obsłudze klienta. www.sitel.pl
Jim Costello – CEO, SouthWestern
Zanim Jim dołączył w roku 2003 do SouthWestern, przez ponad 15 lat był związany z branżami IT i Outsourcingu w Irlandii i innych krajach. Zajmował stanowisko Dyrektora Finansowego Unisys Corp. Europe, Dyrektora Zarządzającego Managed Services we Francji oraz Dyrektora Zarządzającego Unisys/Dell Managed Services Alliance zarządzając biznesem o wartości 120 mln USD. Kiedy dołączył do SouthWestern zespół liczył 35 pracowników. Od tamtej pory spółka rozwinęła swoją działalność w Irlandii, Polsce i Wielkiej Brytanii zatrudniając ponad 1000 osób. SouthWestern, którą kieruje Jim, została przejęta w sierpniu 2014 przez Capita za kwotę 35 mln EUR. www.southwestern.ie
Krzysztof Wróbel – Prezes Zarządu SPARROW Xpert i S8, Ambasador w Pro Progressio
Ekspert w branży outsourcingowej. Aktywnie działa od ponad 8 lat na rynku. Karierę zawodową rozpoczął w Arterii S.A. Dotychczas zajmował stanowiska średniego i wyższego szczebla. Obecnie Prezes Zarządu w spółkach SPARROW Xpert i S8 oraz Ambasador w Pro Progressio, gdzie wspiera rozwój branży outsourcingowej w Polsce. Jego misją jest doskonalenie przywództwa, które łączy potrzeby ludzi i organizacji w spójną całość, aby wydobyć potencjał tkwiący w ludziach. www.bposparrow.com
Jakub Kłoczewiak – Prezes Zarządu, Contact Center Sp. z o.o.
Ukończył studia Executive MBA – College of Business University of Illinois oraz Szkołę Główną Handlową na kierunku Finanse i Bankowość. W latach 1995-2001 pracował w branży FMCG (Agros Holding S.A.) jako Dyrektor Kontrolingu. Od 2001 r. związany jest z branżą telekomunikacyjną. Początkowo zarządzał obszarem Kontrolingu i Raportowania a następnie Bill-to-Pay w Telekomunikacji Polskiej. Od roku 2012 sprawuje stanowisko Prezesa Zarządu Contact Center Sp. z o.o. www.contactcenter.pl
Janusz Jankowiak – Dyrektor Generalny arvato Polska, Prezes Zarządu Bertelsmann Media Sp. z o.o
Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu i Executive MBA. Po studiach pracował jako dyrektor ekonomiczny w branży przemysłowej. Z koncernem Bertelsmann związany od 1996 r., początkowo jako Dyrektor Ekonomiczny/Zastępca Dyrektora Generalnego. W 2003 r. objął stanowisko Dyrektora Generalnego arvato Polska i rozpoczął dynamiczny rozwój firmy. Od tego czasu arvato zyskało 8 nowych dużych lokalizacji BPO w Poznaniu, Szczecinie, Warszawie i Krakowie; poszerzona została oferta wyspecjalizowanych i kompleksowych usług, dzięki czemu arvato oferuje obecnie najszerszy wachlarz profesjonalnych usług outsourcingowych w Polsce, a zatrudnienie wzrosło prawie pięciokrotnie do 2200 osób. www.arvato.pl
Iwona Bogdanov – Dyrektor Zarządzająca Idea Call Center
Z rynkiem call center związana jest od ponad 16 lat. Zaczynała jako konsultantka telefoniczna w spółce – prekursora usług call center w Polsce. Przeszła wszystkie szczeble kariery zawodowej, by w 2009 r. objąć stanowisko Dyrektora Zarządzającego największej wtedy spółki contact center. Uczestniczyła w licznych projektach doradczych dla wielu branż, między innymi konsultując i wdrażając proces powstania spółki call center w Pradze. Różnorodność podejmowanych wyzwań na poszczególnych szczeblach kariery pozwoliła jej zgromadzić unikalną wiedzę na temat wszystkich kluczowych obszarów zarządczych w branży contact center. www.ideacc.pl
Marcin Kaczmar – Dyrektor ds. Operacyjnych, Call Center Poland
Praktyk o bogatym doświadczeniu w zarządzaniu i budowaniu call centre. Od ponad 10 lat związany z rynkiem, zaczynał jak wielu w branży – od stanowiska Doradcy Klienta. W latach 2006-2014 pracował w firmie Holicon. Do 2007 r. jako Koordynator Zespołu, następnie Kierownik Projektów(2007-2010), a od 2010 r. – Dyrektor Departamentu Operacji, gdzie odpowiadał między innymi za prawidłowy przebieg projektów w pięciu lokalizacjach, poszerzanie skali biznesu, budowanie relacji z klientami. W 2014 przeszedł do grupy Call Center Poland, obejmując stanowisko Dyrektora ds. Operacyjnych. www.ccp.pl
Andrzej Kroc – Dyrektor Generalny, Mellon Poland Sp. z o.o.
Absolwent Wydziału Zarządzania i Marketingu na Uniwersytecie Łódzkim. Od wielu lat związany sektorem finansowym oraz SSC i BPO. Pracował jako COO oraz Prezes Zarządu w CERI Sp. z o.o. oraz jako Doradca Zarządu mBanku SA. Od 2013 r. pełni funkcję Dyrektora Generalnego w Mellon Poland Sp. z o.o., specjalizującej się we wsparciu biznesu w obszarach usług outsourcingu, call-center, field service, a także proponującej rozwiązania technologiczne dla sektora finansowo-ubezpieczeniowego. www.mellon.com
Mariusz Odkała – Prezes Zarządu w Teleperformance Polska
Doświadczony manager (MBA) z licznymi sukcesami w branżach outsourcingu, e-commerce, telekomunikacji i przemysłu morskiego. Zdobył bogate doświadczenie w sprzedaży i marketingu usług, a także, pełniąc funkcje zarządcze, w prowadzeniu i rozwoju wielonarodowych struktur przedsiębiorstw w Polsce, Austrii oraz Niemczech. Obecnie jego głównym celem jest dalszy rozwój Teleperformance w Polsce poprzez realizowanie polskich i wielojęzycznych projektów w zakresie wielokanałowej obsługi klienta, otwieranie nowych oddziałów firmy i promocję usług obsługi klienta poprzez media społecznościowe. www.teleperformancepolska.pl
Konrad Rochalski – Prezes Zarządu OEX S.A., (ArchiDoc, Voice Contact Center)
Z branżą nowoczesnych usług biznesowych jest związany od 1999 r. Współtworzył, a od 2011 r. kieruje Grupą OEX, jedną z największych polskich firm na rynku BPO. Od 2009 r. zarządza spółką ArchiDoc, liderem w obszarze backoffice i document management. Od 2014 roku zajmuje także stanowisko prezesa zarządu we wchodzącej w skład Grupy OEX spółce Voice Contact Center. W latach wcześniejszych pełnił funkcję prezesa Inforsys, największego krajowego gracza na rynku obsługi korespondencji masowej oraz zajmował stanowisko dyrektora ds. sprzedaży i marketingu w firmie Arcus, integrującej procesy związane z obiegiem informacji. Budował także ofertę usług z zakresu departamentowego zarządzania drukiem, kopiowaniem i skanowaniem dokumentów w Toshibie. Jest autorem licznych publikacji eksperckich z zakresu usług biznesowych. Ukończył Szkołę Główną Handlową w Warszawie oraz studia podyplomowe EMBA. www.voicecc.pl
Cezary Hermanowski – Prezes Zarządu, Grupa DataContact
Od początku kariery zawodowej związany z sektorem telekomunikacyjnym i firmami Netia oraz Energis (obecnie GTS Energis). Jego doświadczenia zawodowe związane były z obsługą klienta i zarządzaniem operacyjnym. Pełnił wiele funkcji managerskich oraz prowadził innowacyjne projekty, m.in. uruchamiał pierwsze centralne call center dla Netii i nowoczesne, innowacyjne rozwiązania telekomunikacyjne dla Energis. W 2010 r. pełnił rolę Prezesa Zarządu w Spółkach BPO Internet Group. Z GDC związany od maja 2014. Obecnie prezes Grupa DataContact, w skład której wchodzą usługowe call centers GDC, Universal Agent[1] i 4call. Ukończył Akademię Wychowania Fizycznego (1993) oraz posiada dyplom Executive MBA (2000) University of Central Lancashire – Preston. www.datacontact.pl
Marcin Marzec – Prezes Zarządu Arteria
Posiada wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu działalności biznesowej oraz budowaniu i rozwijaniu firm z obszaru usług nowoczesnych technologii, wsparcia sprzedaży i informatycznej obsługi procesów biznesowych. Od maja 2012 r. jest Prezesem Zarządu Arteria. odpowiada za operacyjne zarządzanie całą Grupą Kapitałową Arteria S.A. Ponadto, zasiada w Radach Nadzorczych licznych spółek takich jak Gallup Polska Sp. z o.o., czy Mazowiecki Inkubator Technologiczny. Absolwent Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie (specjalizacja Zarządzanie i Marketing). www.arteriasa.com
MEDIA
Katarzyna Swatowska – Via Media PR, właściciel
Doświadczony manager z bogatą praktyką w zakresie zarządzania działami PR, sponsoringu i marketingu bezpośredniego oraz zespołami obsługi klienta – zdobytą na polskim i międzynarodowym rynku. Od 1996 r. związana z branżą call center. Ponad 10 lat zarządzała komunikacją marketingową w największych wtedy spółkach outsourcingowych w regionie: Call Center Poland i ContactPoint. Specjalizuje się w wielokanałowej komunikacji interaktywnej poprzez nowe media i nowe technologie. Zajmuje się budowaniem i realizacją strategii komunikacji firm ze szczególnym uwzględnieniem działań w Internecie/mediach społecznościowych, związanych z pozyskaniem i utrzymaniem klientów. Autorka wielu publikacji poświęconych outsourcingowi i obsłudze klienta w branży contact center. Wieloletni aktywny członek Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB. Pomysłodawczyni i Przewodnicząca Rady Programowej konkursu „Telemarketer Roku”. www.swatowska.pl
Maja Młodzińska – Właścicielka agencji Symetria PR
Ekspert w dziedzinie public relations. Obsługuje firmy z wielu różnych sektorów. Od 5 lat związana jest głównie z rynkiem IT i branżą call i contact center. Specjalizuje się w komunikacji w zakresie bezpieczeństwa IT oraz outsourcingu usług telemarketingowych. Bogate doświadczenie przekłada się na udaną współpracę ze światem mediów i biznesu. Symetria PR prowadzi biura prasowe, media relations, działania PR w social media, przygotowuje artykuły eksperckie, a także zarządza sytuacją kryzysową. www.symetriapr.com
Karol Bancerz – Content Manager, callcenternews.pl
Z branżą contact center związany od 2005 roku. Startował jako telemarketer, by piąć się w strukturach kilku spółek do stanowiska dyrektora operacyjnego call center. Pracował z wieloma klientami i markami segmentu FMCG, turystyki i dóbr luksusowych. Odpowiedzialny za budowę procedur jednego z operatorów MVNO. Od 2007 r. wydawca i content manager branżowego vortalu callcenternews.pl. Twórca platformy CCES.pl – pierwszego narzędzia on-line do stałej kontroli jakości pracy telemarketerów www.callcenternews.pl
ORGANIZACJE BRANŻOWE
Maciej Buś – Prezes Fundacji Forum Call Center
Manager, mentor, trener, ekspert branży customer contact center – od 19 lat skoncentrowany na rozwoju efektywności sprzedaży i obsługi klienta w sektorze usług. Propagator standardów oraz dobrych praktyk Customer Contact Center. Inicjator i główny organizator wielu ważnych projektów branżowych. Prezes Fundacji Forum Call Center – niezależnej organizacji działającej na rzecz rozwoju rynku call/contact center i profesjonalnej obsługi klienta. Wspiera zarządy i zespoły projektowe w zakresie wdrażania i zarządzania strukturami contact center. www.forumcallcenter.pl
Wiktor Doktór – Prezes Fundacji Pro Progressio
Z outsourcingiem, call center oraz tematyką CRM jest związany od roku 1998. Budował pierwsze w Polsce zespoły Call Centre oraz firmy BPO. Jako Prezes Fundacji Pro Progressio, jest konsultantem, doradcą i networkerem w branży outsourcingowej. Nagradzany przez instytucje publiczne i prywatne. W Polsce jest przedstawicielem Niemieckiego Stowarzyszenia Outsourcingu oraz Międzynarodowego Stowarzyszenia Profesjonalistów Outsourcingu – IAOP. www.proprogressio.pl
Jacek Barankiewicz – Wiceprezes Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB
Od 25 lat związany z marketingiem bezpośrednim. Założyciel i od 1995 do 2012r. Prezes Zarządu DataContact. Realizował projekty z zakresu telesprzedaży, marketingu mobilnego, procesów typu back office[4]. Działa jako konsultant (SBC) w Polsce i za granicą. Od 2002 r. w Zarządzie Stowarzyszenia Marketingu Bezpośredniego, odpowiada za strategię rozwoju i kontakty w Europejskiej Federacji Marketingu Bezpośredniego FEDMA, Konfederacji LEWIATAN oraz Europejskiej Konfederacji Contact Center ECCCO. www.smb.pl
Pełną listę 99 osobowości outsourcinu 2014 można znaleźć w styczniowym numerze Outsourcing & More.