IS wdrożył system do zarządzania urządzeniami mobilnymi w FM Bank PBP SA

Integrated Solutions wdrożył system do zarządzania urządzeniami mobilnymi (MDM FancyFon FAMOC) w FM Bank PBP SA. Rozwiązaniem objęto 700 nowych smartfonów i ponad 300 tabletów. Inwestycja przyniosła liczne korzyści. Najważniejsza to wzrost bezpieczeństwa firmowych danych. Ponadto bank może zdalnie zarządzać urządzeniami, pracownicy zyskali nowoczesny sprzęt, a dział księgowy łatwiejszy sposób rozliczania wydatków związanych z obsługą sprzętu.

„Coraz więcej firm decyduje się na wdrożenie systemów MDM. Prognozujemy, że rok 2014 zamkniemy z podwójną liczbą sprzedanych licencji tego rozwiązania w porównaniu do 2013 roku” – mówi Tomasz Stępiński-Ustasiak, Kierownik Wydziału Integracji Rozwiązań IT w Orange Polska.

Przed zakupem systemu pracownicy banku posługiwali się wieloma modelami telefonów komórkowych i smartfonów, z różnymi systemami operacyjnymi. Problemem był też brak centralnego zarządzania urządzeniami, co generowało dodatkową pracę po stronie działu IT i księgowości. Obecnie, posiadając system MDM, bank może zdalnie przeprowadzać prekonfigurację, instalację czy aktualizację aplikacji. Jedną z funkcji bezpieczeństwa, dostępną w ramach systemu, jest lokalizowanie i czyszczenie sprzętu na wypadek jego kradzieży.

Wdrożenie MDM to tylko początek zmian, jakie zamierza wprowadzić FM Bank PBP SA. Wkrótce rozwiązaniem zostaną objęte także inne urządzenia, m.in. tablety zlokalizowane w oddziałach, które będą służyły do komunikacji
z serwisami banku. Trwają też prace nad usprawnieniem procesów komunikacyjnych, dzięki integracji telefonii VoIP z telefonią komórkową.

Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Artykuły na pokrewne tematy
więcej

Chmura z własnym IQ

Sztuczna inteligencja coraz mocniej przenika do świata dedykowanych biznesowi usług IT. Abstrahując od coraz bardziej inteligentnych chatbotów, przewidywania popytu na produkty i usługi a nawet automatycznego inwestowania na giełdach warto zastanowić się co jeszcze może nam zaoferować jej połączenie z chmurą obliczeniową?
więcej

Rosnąca rola intranetu firmowego w czasach pracy zdalnej

Intranet firmowy, w dobie powszechnej pracy zdalnej spowodowanej pandemią, staje się kluczowym narzędziem dla sprawnego funkcjonowania firmy i zarządzania zasobami ludzkimi. Z drugiej strony obecna sytuacja pokazała, że należy przeorganizować dotychczasowy sposób funkcjonowania wspomnianego kanału komunikacji, przerzucając środek ciężkości na tematy związane z pracą w nowej rzeczywistości oraz na sprawny i bezpieczny cyfrowy przepływ informacji w obrębie przedsiębiorstwa.
więcej

Gemba w Panasonic, Gemba w logistyce sprzedaży

Europejskie przedsiębiorstwa stają przed bezprecedensowymi wyzwaniami wynikającymi ze zmian nawyków konsumentów i rewolucji cyfrowej. Według firmy Panasonic nadszedł czas na kolejną falę innowacyjnych rozwiązań biznesowych – Gemba Process Innovation.