Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

Widok 360

Widok 360 stopni na klienta to koncepcja polegająca na możliwości przeglądania i analizowania wszystkich danych, jakie posiadasz na temat każdego pojedynczego klienta w jednym miejscu.

Przy tak dużej ilości danych tworzonych i gromadzonych dla każdego z klientów, możliwość zebrania wszystkich źródeł w jednym miejscu daje Ci możliwość zapewnienia, że rozumiesz potrzeby, życzenia i obawy każdej osoby. W rzeczywistości jest to jednak bardziej skomplikowane.

PKO Bank Polski obsługuje klientów na Facebooku

PKO Bank Polski zaczyna obsługiwać klientów na Facebooku. Wszystko dzięki aplikacji, która przekazuje zgłoszenia klientów bezpośrednio do konsultantów infolinii bankowej. Nowa usługa skierowana jest do fanów profilu PKO Banku Polskiego i Inteligo.

Większość internautów oczekuje od swojego banku otwartej komunikacji w mediach społecznościowych, ale tylko PKO Bank Polski z polskiego sektora finansowego oferuje możliwość obsługi zgłoszeń wprost z Facebooka – w tym pomysłów na rozbudowanie oferty, zapytań czy reklamacji. Użytkownicy najczęściej zadają pytania dotyczące korzystania z usług bankowych lub informują o napotkanych problemach. Dzięki nowej aplikacji każde zgłoszenie trafi do systemu Contact Center[1] PKO.

– Media społecznościowe stały się naturalnym środowiskiem, w którym młodzi klienci oczekują oferty usługowej, w tym bankowej, realizowanej na najwyższym poziomie. To wielkie wyzwanie z pograniczna bezpieczeństwa i relacji z klientami. A ponieważ jednym z filarów naszej strategii jest klientocentryczność nie pozostało nam nic innego, jak tylko wypracować rozwiązanie, które z jednej strony zapewni komfort i szybkość kontaktu na Facebooku, z drugiej – całkowitą poufność danych – mówi Agnieszka Kielichowska, dyrektor Biura Komunikacji Społecznej w PKO Banku Polskim.

Jak to działa? Po wejściu do zakładki klient ma dostęp do bazy pytań i odpowiedzi, filmów instruktażowych oraz formularza kontaktowego banku. Po wpisaniu podstawowych danych (imię, nazwisko, data urodzenia, adres email oraz numer telefonu) oraz opisu problemu zgłoszenie jest zapisywane na serwerach banku w systemie Contact Center. Takie rozwiązanie pozwala zapewnić bezpieczeństwo i poufność przekazywanych przez klientów informacji.

– Chcemy rozwiązywać problemy zgłaszane przez klientów na Facebooku, z drugiej strony – trudno nam zająć się zgłoszeniem bez wystarczających danych. Przygotowana przez nas aplikacja rozwiązuje ten problem – znajduje się na serwerach banku i jest administrowana wewnątrz organizacji. Połączenie z systemem Contact Center pozwala przesłać zgłoszenie bezpośrednio do konsultantów infolinii. Dzięki przekazanym przez fanów danym takie zgłoszenie możemy traktować na równi z tymi wpływającym poprzez serwis transakcyjny czy infolinię – tłumaczy Magdalena Lejman, Kierownik Zespołu Komunikacji Klientowskiej w PKO Banku Polskim.

Aplikacja została przygotowana według wytycznych i zgodnie z założeniami polityki bezpieczeństwa PKO Banku Polskiego przez agencję Mint Media. Bank nie wyklucza w przyszłości rozbudowy kanału komunikacji na kolejne media społecznościowe oraz wprowadzenia do aplikacji dodatkowych funkcji usprawniających komunikację z klientami.

Słownik
1. Contact Center. wydzielona z organizacji jednostka zajmująca się ogółem kontaktów z klientami przedsiębiorcy poprzez nieograniczoną ilość dostępnych kanałów kontaktu. Do…
Total
0
Shares
1 komentarz
  1. No i dzisiaj mialem okazje skorzystac zeby dopytac o swoje konto w pkobp. Powiem, ze dobra sprawa, nie spotkalem sie z czyms takim gdzie indziej.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Artykuły na pokrewne tematy