Opole mówi NIE dla sektora BPO

Opole mówi nie dla branży outsourcingu. Chce postawić na produkcję samochodów, bo wg. Kandydata na prezydenta tego miasta, Marcina Ociepy – sektor motoryzacyjny ma szanse na sukces. A co na to branża BPO? Jest zupełnie innego zdania.

– Myślę, że zarówno w doświadczeniach Politechniki Opolskiej jak i Uniwersytetu Opolskiego i pozostałych uczelni wyższych w Opolu drzemie ogromny potencjał dla możliwej współpracy z biznesem. Odpowiednio wykreowany może dawać nie tylko miejsca pracy, ale też rozwijać nowe technologie i rozsławiać miasto. To od prezydenta zależy jaką drogę obierze – mówi Jerzy Skubis, były rektor Politechniki Opolskiej.

Zdaniem Marcina Ociepy tylko budowa fabryki samochodów elektrycznych jest szansą na rozwój miasta. Jest jednak przeciwny call center[1] i outsourcingowi jako takiemu.

Wiktor Doktór, Prezes Pro Progressio
Wiktor Doktór, Prezes Pro Progressio
Zapytaliśmy o zdanie Wiktora Doktóra, prezesa Fundacji Pro Progressio, zajmującego się wspieraniem i promocją branży outsourcingu: – Outsourcing, a raczej należałoby powiedzieć nowoczesne usługi dla biznesu, to w chwili obecnej najdynamiczniej rozwijająca się gałąź polskiej gospodarki. W większości polskich miast powstają centra typu BPO – Business Process Outsourcing, SSC – Centra Usług Wspólnych, ITO – Outsourcing Procesów Informatycznych, jak i multijęzyczne Call Contact Center[2]. Firmy te zatrudniają zarówno młodą kadrę na początku swojej zawodowej drogi, ale także wysoko wykwalifikowanych ekspertów z takich dziedzin jak podatki, księgowość, zarządzanie kadrami, płacami, programowanie, etc. Warto pamiętać, że wynagrodzenia w branży outsourcingowej na eksperckich stanowiskach dochodzą do kilkunastu tysięcy złotych. Nie każde polskie miasto musi być siedzibą centrów outsourcingowych, ale świadoma rezygnacja z tego typu inwestycji, poważnie obniża szanse na tworzenie nowych miejsc pracy oraz budowę nowoczesnych powierzchni biurowych.

Foto: malyfiat126p.com.pl

Słownik
1. call center. Firma lub dział w firmie zajmujący się telefoniczną obsługą klienta realizowaną przez przeszkolonych pracowników (telemarketerów, konsultantów, agentów). Obsługa…
2. Contact Center. wydzielona z organizacji jednostka zajmująca się ogółem kontaktów z klientami przedsiębiorcy poprzez nieograniczoną ilość dostępnych kanałów kontaktu. Do…
Add a comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *