Firma Verint Systems Inc. poinformowała, że branżowe przedsiębiorstwo analityczne Ovum uznało ją za lidera rynku w opublikowanym 15 września raporcie Ovum Decision Matrix: Selecting a Customer Interaction Analytics Vendor, 2014-15 (Macierz decyzyjna Ovum: wybór dostawcy rozwiązań do analizy interakcji z klientami, 2014–15).
Ovum wymienia firmę Verint jako ewidentnego lidera w dziedzinie narzędzi do analizy interakcji z klientami, za które producent otrzymał najwyższe noty we wszystkich 10 kategoriach oceny technologii, a także bardzo przychylne recenzje od klientów korzystających z pakietu do optymalizacji pracy zasobów ludzkich i najlepszych na rynku możliwości oferowanych przez firmę Verint.
„Verint jest jednym z najbardziej dojrzałych dostawców w sektorze rozwiązań do optymalizacji pracy zasobów ludzkich i analizy interakcji z klientami. Firma ma ugruntowaną pozycję, sprawdzoną opinię niezawodnego dostawcy i wieloletnie doświadczenie w dostarczaniu bezpiecznych, zaawansowanych rozwiązań dla przedsiębiorstw” — powiedziała Aphrodite Brinsmead, starszy analityk w firmie Ovum i autorka raportu Ovum Decision Matrix. „Verint wywiera też znaczny wpływ na rynek dzięki dużej bazie klientów oraz trwałemu wzrostowi”.
Firma Ovum doceniła też rozwój oferty Verint do optymalizacji zaangażowania klientów, w tym narzędzi komputerowych dla agentów, które pozyskano przez przejęcie firmy KANA® Software w lutym 2014 r. „Wprowadzenie produktów KANA do oferty Verint wyróżnia firmę na tle konkurencji, ponieważ udostępnia ona teraz zintegrowany zestaw narzędzi do optymalizacji pracy zasobów ludzkich i obsługi klientów za pośrednictwem wszystkich kanałów kontaktu” — dodała Aphrodite Brinsmead.
Jak wynika z badań firmy Ovum, analiza interakcji z klientami należy do najszybciej rozwijających się segmentów w obszarze optymalizacji pracy zasobów ludzkich.
Badacze definiują analizę interakcji z klientami jako narzędzia używane przez przedsiębiorstwa do zrozumienia kontekstu licznych interakcji w takich kanałach jak komunikacja głosowa, czat, poczta elektroniczna, wiadomości tekstowe i media społecznościowe. W raporcie Ovum Decision Matrix dostawców oceniono na podstawie możliwości i szerokości ich technologii, nastawienia klientów i wpływu na rynek. Firma Ovum wybrała dostawców do porównania w oparciu o ich ofertę w zakresie analizy mowy lub tekstu, analizy wydajności agentów i zarządzania informacjami zwrotnymi od klientów.