Twój potencjalny klient chce zmienić bank

Bazy danych można selekcjonować według miliona różnych kryteriów. Prawie każda firma bazodanowa oferuje kilkanaście kryteriów wyboru. Jednak zawsze wynikową takiej segmentacji są chłodne kontakty i niski poziom wiedzy o kliencie.  Natomiast dzięki profilom behawioralnym wiemy, że nasz klient jest zainteresowany kredytem gotówkowym lub planuje zakup samochodu” mówi Robert Żebrowski, Administrator Baz Danych w DBMS i autor projektu profili behawioralnych.

 

Firmy, które korzystały z usług dostawcy baz danych, doskonale wiedzą, że jest wiele kryteriów doboru baz danych. Najbardziej podstawowe kryteria to lokalizacja (nowe/ stare województwo, powiat, gmina, miasto, dzielnica), płeć, wiek klienta, lub w przypadku baz B2B[1]: branża, wielkość zatrudnienia, forma prawna). Standardem na rynku stają się również informacje niezbędne do realizacji komunikacji z klientem takie jak:

 

wykres_formy-kontaktu

REKLAMA

 

Idąc krok dalej, istnieje jeszcze trzeci rodzaj baz danych. „Szukałem rozwiązania dla klientów, w jaki sposób można wykorzystać dane z raportów kampanii emailingowej – kontynuuje  Żebrowski – Stworzyliśmy dwa rodzaje zainteresowań. Pierwszą grupę stanowią ogólne zainteresowania respondentów, natomiast drugą grupę – zainteresowania specjalne i  szczegółowe jako rozwinięcie ogólnych zainteresowań respondentów. Na chwilę obecną stworzyłem ponad 100 takich profili behawioralnych, w tym zawierają się najbardziej niszowe bazy danych.”

„Dobrze stargetowana baza danych pod danego klienta to połowa sukcesu każdej kampanii marketingowo-sprzedażowej. Baza danych to tylko narzędzie, które możemy dobrać np. według kryterium: kobieta, kupująca przez Internet, wiek 25+. Taki profil sprzedaliśmy ostatnio klientowi z branży odzieżowej. Każda branża, każdy klient jest inny i powinien zostać potraktowany indywidualnie. Zdecydowany klient, wie jakiej bazy klientów poszukuje. Dostawca baz danych może klientowi doradzić, co warto jeszcze dodać lub zmienić przy profilowaniu bazy” twierdzi Bożena Polak, Senior Account Executive w DBMS.

Można się domyśleć, że dla branży finansowo-ubezpieczeniowej sprawdzą się zainteresowania behawioralne takie jak klienci zainteresowani:

  • Finansami

o    Inwestowaniem

o    Kartą kredytową

o    Założeniem konta

o    Wzięciem kredytu/ pożyczką

o    Programem do faktur

o    Raportem finansowym

o    Windykacją

  • Hazardem

o    Klienci zainteresowani grami liczbowymi

 

Profile behawioralne to kolejny etap w rozwoju rynku usług bazodanowych. Warto jednak pamiętać przy tym, że niezbędna jest stała aktualizacja i praca na takiej bazie informacji. Kowalski, który dziś potrzebuje otworzyć rachunek bankowy za chwilę może potrzebować kredytu, a być może nie wykaże zainteresowania żadnym produktem finansowym i należy go po prostu nie nękać naszą promocją, która z kolei może zainteresować Goździkową z reklamy etopiryny.

Autor:  Ewa Walwoda

Słownik
1. B2B. Wymiana produktów, usług i/lub informacji między firmami. Total 0 Shares Share 0 Tweet 0 Pin it 0 Share…
2 comments

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *