Connect with us

Zadzwonił do mnie Wodecki, czyli opłacalność lead generation z wykorzystaniem voice-mailingu i IVR

LEAD GENERATE

Zadzwonił do mnie Wodecki, czyli opłacalność lead generation z wykorzystaniem voice-mailingu i IVR

Chyba każdy z nas odebrał przynajmniej jedno połączenie, kiedy usłyszał w słuchawce znajomy głos należący do Jarosława Kreta czy Zbigniewa Wodeckiego. Voice-mailing to usługa polegająca na nagrywaniu informacji, często przez znane postaci, które są automatycznie odtwarzane konsumentowi po odebraniu przez niego połączenia generowanego przez system mailingowy. Właśnie przy użyciu automatycznych systemów wywołujących wykonywane są połączenia telefoniczne na numery pochodzące z wyselekcjonowanej bazy danych, a następnie odtwarzana jest wiadomość głosowa czyli tzw. reklama audio. W trakcie odsłuchiwania wiadomości, konsument, za pomocą tonowego wyboru w telefonie, ma możliwość podjęcia określonych akcji np. prośby o kontakt ze strony reklamodawcy.

kampania-woicemailing

Pierwszym istotnym krokiem przy realizacji kampanii voice-mailingowych mających na celu generowanie leadów jest sprawdzenie potencjału bazy danych według określonego i wybranego przez naszego partnera profilu jego klienta. Istnieje kilkadziesiąt a może nawet kilkaset kryteriów doboru bazy danych. Możliwe jest profilowanie według płci, wieku, miejsca zamieszkania z dokładnością do budynku oraz zmiennych behawioralnych takich jak zainteresowania, sytuacja rodzinna (posiadane dzieci, ich liczba, płeć, wiek etc.), posiadanie samochodu etc. Kolejnym oczywistym krokiem jest akceptacja fragmentu potencjalnej bazy lub jej całości do wykorzystania w kampanii. Potem następuje walidacja bazy w celu usunięcia nieaktualnych numerów telefonów. W dalszej kolejności przygotowujemy bazę do wysyłki. W czasie pracy nad bazą zazwyczaj ma miejsce przygotowanie tekstu promocji, który zostanie wykorzystany do nagrania audio. Jest to najczęściej etap pracy wspólnej klient – agencja. Warto skorzystać z wiedzy know – how płynącej z podobnych już zrealizowanych przez agencję kampanii.

Istotną kwestią jest również ustalenie optymalnego czasu przeprowadzenia kampanii w celu maksymalizacji konwersji. Następnie należy ustalić zawartość merytoryczną i format przekazywanych raportów oraz czas przesyłania raportów tak, aby zminimalizować czas pomiędzy wygenerowaniem lead-a a jego „wydzwonieniem” czyli obsłużeniem. Ważne jest również ustalenie maksymalnej liczby lead-ów, które nasz klient chciałby dziennie otrzymywać, ponieważ dokładnie taką ilość jest w stanie obsłużyć. Po uwzględnieniu ww. kroków można uruchamiać kampanię voice-mailingową z IVR. Do celów testowych rekomendujemy przyjąć ilość 20 000 rekordów.

Przyjrzyjmy się bliżej analizie skuteczności kampanii zrealizowanej dla jednego z wiodących dostawców usług internetowych w Polsce. Kampania została przeprowadzona w maju br. Baza przeznaczona do tej kampanii zawierała 20 000 rekordów. Komunikat dotyczył informacji o dostępności najszybszego internetu w lokalizacji (budynku), w której znajdowała się dana firma tj. potencjalny klient naszego partnera.

kampania-woicemailing2

kampania-woicemailing3kampania-woicemailing4

 

Podsumowując, dobrze dobrana i aktualna baza danych to 50% sukcesu każdej kampanii marketingowo-sprzedażowej. Dlatego w każdych tego typu kampaniach warto za każdym razem skupiać się na właściwym sprofilowaniu użyczanej bazy danych tak, aby nasz przekaz dotarł tylko do zainteresowanych użytkowników.

Autor: Ewa Walwoda

Ewa Walwoda

Dyrektor marketingu w PCM Sp. z o.o. (w latach 2009-12), następnie szefowa marketingu w Cludo Sp. z o.o. i Halo Kwadrat. Była także odpowiedzialna za PR i marketing w DBMS. Obecnie dyrektor generalna Okno Kompleks.

7 komentarzy

POPULARNE