PSL chce uruchomić m.in. infolinię bezpłatnej pomocy prawnej

PSL złożył na początku maja projekt ustawy o udzielaniu bezpłatnej pomocy prawnej. Ustawa zakłada utworzenie Ośrodków Informacji Prawnej oraz infolinii. Zdaniem autorów projektu rocznie z bezpłatnych porad prawnych może skorzystać od 600 tysięcy do 1 mln osób.

Pomysł był już konsultowany z PO i Ministerstwem Sprawiedliwości. Koszt to 22 -23 mln złotych rocznie. Cześć porad ma być udzielana telefonicznie – Wprowadzamy to rozwiązanie opierając się na doświadczeniach holenderskich, angielskich i fińskich. W tych krajach znaczna część informacji prawnej udzielana jest za pomocą call center[1] – powiedział Jan Bury, przewodniczący klubu PSL.

Aktualnie nie ma jeszcze informacji, czy projekt zakłada uruchomienie infolinii w modelu outsourcingu, czy powstanie takiego systemu w ramach struktur resortu sprawiedliwości.

Słownik
1. call center. Firma lub dział w firmie zajmujący się telefoniczną obsługą klienta realizowaną przez przeszkolonych pracowników (telemarketerów, konsultantów, agentów). Obsługa…
Add a comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *