Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

Software as a Service

w skrócie SaaS, z ang. oprogramowanie jako usługa – jeden z modeli chmury obliczeniowej, którym aplikacja jest przechowywana i wykonywana na komputerach dostawcy usługi i jest udostępniana użytkownikom przez Internet. Eliminuje to potrzebę instalacji i uruchamiania programu na komputerze klienta. Model SaaS przerzuca obowiązki instalacji, zarządzania, aktualizacji, pomocy technicznej z klienta na dostawcę usługi. W efekcie użytkownik oddaje kontrolę nad oprogramowaniem dostawcy i obowiązek zapewnienia ciągłości jego działania. Istotą biznesową oprogramowania w modelu SaaS, decydującą o jej rosnącej popularności jest to, że użytkownik kupuje działające rozwiązanie o określonej funkcjonalności bez konieczności wchodzenia w zagadnienia związane z infrastrukturą informatyczną oraz zapleczem technicznym. W wielu przypadkach SaaS umożliwia dostęp do najnowszych technologii informatycznych bez długotrwałych wdrożeń i dużych inwestycji. Model SaaS zakłada najczęściej cykliczne opłaty (abonament) za dostęp do programu, staje się to dla użytkownika wydatkiem stałym, a nie jednorazowym w momencie zakupu. Z punktu widzenia dostawcy SaaS zapewnia lepszą ochronę jego własności intelektualnej, producent może we własnym zakresie udostępniać swoją aplikację, lub przekazać to zadanie wyspecjalizowanej firmie
ZGŁOŚ TEMAT

Daj nam CYNK :)

Microsoft Dynamics NAV w Silspek Rubber

Silspek Rubber od kilku już lat inwestuje w technologie firmy Microsoft. Od 1999 roku firma zajmuje się sprzedażą i dystrybucją, a od 2005 – produkcją mieszanek silikonowych na bazie surowców renomowanych producentów. W 2012 roku przedsiębiorstwo rozpoczęło własną produkcję mieszanek gumowych o różnych właściwościach i zastosowaniach.

Jakiś czas temu firma zdecydowała się na wdrożenie systemu klasy ERP Microsoft Dynamics NAV. Rozwiązanie miało za zadanie usprawnić kluczowe obszary działania przedsiębiorstwa – m.in. produkcję, sprzedaż i zarządzanie relacjami z klientami. Jednak dalszy dynamiczny rozwój firmy i – co za tym idzie – zwiększona produkcja sprawiły, że organizacja podjęła decyzję o modernizacji dotychczas wykorzystywanej infrastruktury informatycznej.

W rezultacie Silspek Rubber zdecydował się na wdrożenie Systemu Kontroli Produkcji w oparciu o Microsoft Dynamics NAV oraz rozbudowę modułu zarządzania magazynem WMS. Implementację rozwiązań powierzono certyfikowanemu partnerowi Microsoft – firmie NAV24, specjalizującej się we wdrożeniach oprogramowania klasy ERP, CRM[2] i Business Intelligence.

Silspek postawił kilka kluczowych wymagań względem Systemu Kontroli Produkcji. Rozwiązanie miało posiadać maksymalnie prosty interfejs, gromadzić informacje o procesie produkcji, rejestrować zużycie surowców w czasie rzeczywistym, redukować błędy użytkowników i czas obsługi operatora oraz umożliwić raportowanie. Firma NAV24 przeprowadziła szczegółową analizę i przygotowała projekt rozwiązania, a następnie precyzyjnie zaprojektowała wszystkie procesy, które docelowo miał realizować system. Dzięki takiemu podejściu do projektu System Kontroli Produkcji został uruchomiony w założonym terminie i w pełnym zakresie funkcjonalnym.

Firma NAV24 uruchomiła także rozbudowany moduł zarządzania magazynem WMS, co stanowiło kolejne rozszerzenie funkcjonalności systemu Microsoft Dynamics NAV. Bazując na standardowej funkcjonalności NAV, zbudowano dostosowane do indywidualnych wymagań Silspek Rubber kompletne rozwiązanie wspomagające zarządzanie przestrzenią magazynową. Obsługa systemu przez pracowników magazynu odbywa się za pomocą bezprzewodowych terminali mobilnych.

Wdrożone rozwiązania przyniosły firmie wiele wymiernych korzyści biznesowych. System Kontroli Produkcji umożliwił m.in.: alokowanie zadań na stanowiska robocze, wynikających ze zleceń produkcyjnych, obsługę ważenia surowców z przeliczaniem i kontrolą proporcjonalności składu mieszanki, odczyt wag z urządzeń w trybie online, kontrolowanie rzeczywistego czasu operacji poprzez wykorzystanie stoperów systemowych oraz identyfikatorów pracownika. Ponadto możliwa jest teraz obsługa systemu za pomocą ekranów dotykowych i skanerów kodów kreskowych, znakowanie produktów etykietami logistycznymi, raportowanie czasu pracy oraz wydajności według zadanych wymiarów, rejestrowanie operacji magazynowych i zużycia materiałów w powiązaniu ze zleceniami produkcyjnymi. Udało się także skrócić czas rejestrowania kluczowych danych o procesie produkcji w systemie.

Z kolei funkcjonalności systemu zarządzania magazynem WMS pozwalają Silspek Rubber m. in. na: przyjęcie i odłożenie zapasów do odpowiednich miejsc składowania, oznaczanie przyjmowanych surowców etykietami drukowanymi z urządzeń mobilnych, przesunięcia pomiędzy poszczególnymi strefami i pojemnikami w magazynie oraz rejestrowanie dokumentów magazynowych z uwzględnieniem śledzenia partii czy pobieranie zapasów z magazynu według kolejki FIFO[1]. Możliwe jest teraz automatyczne generowanie zapotrzebowania dla magazynierów w zakresie braków surowców na produkcji, pobieranie zapasów do strefy wydań magazynowych, a także inwentaryzacja zapasów i obsługa wariantów zapasów.

„Już kilka lat temu, po zakończeniu wdrożenia Microsoft Dynamics NAV wiedzieliśmy, że wybraliśmy odpowiedni system. Zapewnienie producenta o elastyczności narzędzia okazało się w stu procentach prawdziwe. Możliwości adaptacyjne czynią go rozwiązaniem „szytym na miarę”, które potrafi dostosować się do specyficznych wymogów działalności biznesowej. I tak właśnie się stało w naszym przypadku – dalszy rozwój firmy związany z nowymi potrzebami zaowocował wdrożeniem kolejnych aplikacji opartych na Dynamics NAV” – mówi Piotr Wochnik, Prezes Zarządu, Silspek Rubber.

„Wdrożone rozwiązania oparte na Microsoft Dynamics NAV pozwalają nam kontynuować dynamiczny rozwój związany ze zwiększaniem wielkości produkcji, a tym samym liczby klientów. Możemy teraz w pełni skupić się na prowadzonym biznesie, nie zaś na aspektach technicznych i operacyjnych” – podsumowuje Piotr Wochnik, Prezes Zarządu, Silspek Rubber.

Słownik
1. FIFO. inaczej First In First Out lub (FCFS) – First Come First Served – rodzaj kolejkowania żądań, zakładający obsługę…
2. CRM. inaczej Customer Relationship Management – system informatyczny, którego zadaniem jest automatyzacja oraz wspomaganie procesów na styku klient-organizacja w zakresie pozyskania…
Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Artykuły na pokrewne tematy
Czytaj więcej

Obraz wart więcej niż 1000 słów – firmy stawiają na komunikację wizualną

Nie da się ukryć, że w dzisiejszym świecie obraz stał się najszybszą i najbardziej skuteczną metodą komunikacji. Zmysł wzroku transmituje 10 000 000 bodźców na sekundę, dla porównania – słuch „tylko” 100 000. Obrazy szybciej zapamiętujemy i lepiej rozumiemy a jak wskazują badania aż 90% informacji transmitowanej do mózgu to jej część wizualna. To istotne dane z perspektywy firm, które chcą zwiększyć efektywność kontaktów ze swoimi klientami.
Czytaj więcej

Jak duże korporacje wprowadzają innowacje w erze cyfrowej?

Sposób, w jaki korporacje wprowadzają innowacje, znacznie się zmienił w ciągu ostatnich pięciu lat. Wiele z tych zmian ma charakter strukturalny i pojawia się, gdy firmy przenoszą swoje inwestycje w kierunku technologii cyfrowych. Ta zmiana zapoczątkowana została już w latach 90., wraz z upowszechnianiem się Internetu – pojawiające się technologie otworzyły drogę do cyfrowej transformacji.
Czytaj więcej

Moments ma usprawnić komunikację klientów w social media

„Moments” – nowe rozwiązanie od Infobip przekuwa zangażowanie klienta w dodatkowe zyski. Moments, autorskie rozwiązanie IT od Infobip wprowadzone na rynek we wrzesniu, w ramach jednej platformy integruje i automatyzuje komunikację z klientem poprzez kanały takie jak WhatsAPP, Viber, Facebook Messenger, ale też e-mail, SMS, push mobilny czy RCS.