Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

Software as a Service

w skrócie SaaS, z ang. oprogramowanie jako usługa – jeden z modeli chmury obliczeniowej, którym aplikacja jest przechowywana i wykonywana na komputerach dostawcy usługi i jest udostępniana użytkownikom przez Internet. Eliminuje to potrzebę instalacji i uruchamiania programu na komputerze klienta. Model SaaS przerzuca obowiązki instalacji, zarządzania, aktualizacji, pomocy technicznej z klienta na dostawcę usługi. W efekcie użytkownik oddaje kontrolę nad oprogramowaniem dostawcy i obowiązek zapewnienia ciągłości jego działania. Istotą biznesową oprogramowania w modelu SaaS, decydującą o jej rosnącej popularności jest to, że użytkownik kupuje działające rozwiązanie o określonej funkcjonalności bez konieczności wchodzenia w zagadnienia związane z infrastrukturą informatyczną oraz zapleczem technicznym. W wielu przypadkach SaaS umożliwia dostęp do najnowszych technologii informatycznych bez długotrwałych wdrożeń i dużych inwestycji. Model SaaS zakłada najczęściej cykliczne opłaty (abonament) za dostęp do programu, staje się to dla użytkownika wydatkiem stałym, a nie jednorazowym w momencie zakupu. Z punktu widzenia dostawcy SaaS zapewnia lepszą ochronę jego własności intelektualnej, producent może we własnym zakresie udostępniać swoją aplikację, lub przekazać to zadanie wyspecjalizowanej firmie
ZGŁOŚ TEMAT

Daj nam CYNK :)

Grupa OEX pod wspólną marką i z nową strategią

Grupa OEX – jeden z największych podmiotów na rynku nowoczesnych usług biznesowych w Polsce – tworzy jedną, wspólną markę dla wszystkich spółek wchodzących w skład holdingu. Pod brandem OEX Business Services zaoferuje klientom kompleksowe wsparcie procesów sprzedażowych i marketingowych oraz szeroko pojętą obsługę back-office.

OEX powstał w 2011 roku w wyniku połączenia grupy kapitałowej ArchiDoc (ArchiDoc i Call One) ze spółkami należącymi do Funduszu Neo Investments (Cursor, Galposter, Voice Contact Center[1]). W marcu 2013 roku do struktur holdingu dołączyła firma Divante, będąca liderem usług z segmentu e-commerce. Obecnie wszystkie spółki wchodzące w skład Grupy będą funkcjonować pod marką OEX Business Services.

Zmiana logo jest związana nie tylko z chęcią odświeżenia wizerunku holdingu. Bazując na wzorcach światowych oraz opiniach klientów Grupa OEX podjęła decyzję o uproszczeniu struktury oferty, tworząc siedem linii biznesowych: E-biznes, logistyka specjalizowana, identyfikacja wizualna, obsługa procesów zakupowych, wsparcie sprzedaży, back-office i zarządzanie dokumentami oraz contact center.

oex_schemat

Powyższe zmiany są efektem naszych dotychczasowych doświadczeń, obserwacji rynku i analizy opinii klientów. W ciągu trzech lat udało nam się zbudować silną i rozpoznawalną w branży markę. Teraz robimy kolejny krok w kierunku rozwoju naszej organizacji – powiedział Konrad Rochalski, w zarządzie OEX odpowiedzialny za obszar back-office.

Jednocześnie Grupa OEX zamierza koncentrować się na dalszym rozwijaniu portfolio usług. W najbliższym czasie spółka sfinalizuje m.in. jedną z planowanych na rok 2014 akwizycji.

Kluczowa dla nas jest dalsza rozbudowa portfolio usług, tak byśmy w jak najszerszym stopniu mogli wspierać potrzeby biznesu naszych klientów. Szczególny nacisk chcemy kłaść na przejrzystą komunikację korzyści wynikających z kompleksowości naszej oferty – mówi Artur Wojtaszek, w zarządzie OEX odpowiedzialny za obszar sales&marketing.

W lutym 2014 roku OEX uruchomił w Warszawie centralną siedzibę holdingu, będącą jednocześnie centrum operacyjnym. Łącznie Grupa dysponuje kilkudziesięcioma lokalizacjami na terenie całej Polski, m.in. w Chorzowie, Łodzi, Wrocławiu, Poznaniu i Bydgoszczy. W skali roku realizuje na rzecz klientów ponad półtora tysiąca projektów. OEX jest również jednym z największych pracodawców spośród spółek działających w obszarze nowoczesnych usług biznesowych – rocznie zatrudnia blisko 10 000 osób.

Słownik
1. Contact Center. wydzielona z organizacji jednostka zajmująca się ogółem kontaktów z klientami przedsiębiorcy poprzez nieograniczoną ilość dostępnych kanałów kontaktu. Do…
Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Artykuły na pokrewne tematy