Dobiegły końca prace nad nową wersją Konfigratora Graficznego. Cechują go lepsza ergonomia, możliwość wygodniejszego i szybszego tworzenia skryptów agenckich oraz scenariuszy połączeń, a także nowy wygląd, spójny graficznie z aktualną wersją systemu Altar Contact Center[1].
Pierwszym Klientem, który już korzysta z nowej wersji konfuguratora są Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne.
Realizowany przez programistów Altar projekt rozwojowy skupiono wokół kilku celów, z których najważniejszym było usprawnienie i skrócenie pracy administratorom oraz pracownikom contact center, którzy zajmują się budowaniem skryptów agenckich i scenariuszy połączeń.
W każdym profesjonalnie działającym call/contact center Konfigurator Graficzny jest podstawowym narzędziem, który, uogólniając, pozwala przekształcić cele biznesowe w konkretne działania. Nowa wersja tego narzędzia stwarza nowe możliwości.
Wart uwagi jest tzw. podpowiadacz zmiennych, który eliminuje często popełniane błędy, jak np. literówki w nazwach zmiennych. Pozwala on wypełnić pola rozkazów bez ryzyka popełnienia błędu, bądź użycia zmiennej niezainicjowanej, co skraca czas konfiguracji. Budowa raportów przez INSERT-y trwa dużo krócej. Zmienne wczytywane są ze scenariusza do skryptu i odwrotnie.
– Funkcjonalność ta jest niezwykle przydatna i bardzo często z niej korzystam – mówi Marlena Nowicka, specjalista ds. obsługi systemu CC w Wydawnictwach Szkolnych i Pedagogicznych. – Podpowiadacz ułatwia mi pracę, bo dzięki niemu pewne czynności robię w dużo krótszym czasie.
Dużo wygodniej formatuje się też połączenia pomiędzy rozkazami, gdyż konfigurator wyposażono w 3 tryby automatycznego łączenia oraz tryb użytkownika, w którym osoba przygotowująca scenariusz lub skrypt może dowolnie poprawić linię, czy dopasowywać jej długość.
Pracę ułatwia również podręczne menu z najczęściej używanymi rozkazami, które każdy z klientów może dostosować do swoich potrzeb. Na uwagę zasługuje też inna organizacja podziału rozkazów na grupy funkcjonalne: agents (rozkazy związane z agentem, np. ustawienie skilli), flow (kierowanie ścieżką IVR[2]), connection (rozkazy związane z obsługą połączenia), multimedia (rozkazy związane z nagrywaniem, odtwarzaniem plików dźwiękowych i generowaniem plików TTS), tools (narzędzia do operacji na zmiennych: settowania, dopisywania do zmiennych) i data management (rozkazy związane z rejestrowaniem wyników akcji do pliku, bazy danych, odczytywanie danych z bazy, integracja z systemami zewnętrznymi) oraz page (obsługa strony skryptu agenckiego).
W nowej wersji postawiono też na nową grafikę ikon, które bardzo dobrze komunikują ich treść, dzięki czemu narzędzie wydaje się jeszcze bardziej intuicyjne i wygodniejsze w użytkowaniu.
Wszystkich administratorów, którzy korzystają z dotychczasowego Konfiguratora Graficznego zainteresuje fakt, że przejście na nową wersję nie wymusza zmiany zasad budowania schematów scenariuszy i skryptów oraz konieczności uczenia się od nowa.
Nowy konfigurator dostarczany jest wraz z nową wersją systemu Altar Contact Center. Co zatem ze scenariuszami budowanymi w poprzedniej wersji? Te działają bez zmian, nie trzeba ich migrować ani[3] zmieniać.
Słabe… lata 90’te