Telekomy dla niepełnosprawnych

Regulaminy i cenniki usług w alfabecie Braille’a, tłumacze języka migowego w biurach obsługi klienta, a to część ułatwień dla osób niepełnosprawnych, które będą musieli przygotować przedsiębiorcy telekomunikacyjni. Mają na to 24 miesiące, tylko 24 miesiące.

Zgodnie z podpisanym przez ministra administracji i cyfryzacji Rafała Trzaskowskiego rozporządzeniem w sprawie szczegółowych wymagań dotyczących świadczenia udogodnień dla osób niepełnosprawnych przez dostawców publicznie dostępnych usług telefonicznych, wszyscy dostawcy tego typu usług będą musieli dostosować je do osób niepełnosprawnych.

W ciągu pół roku przedsiębiorcy świadczący usługi telekomunikacyjnie będą musieli na żądanie osoby niepełnosprawnej, przygotować regulaminy i cennik swoich usług w formie dostosowanej do możliwości niepełnosprawnego klienta. Chodzi o przygotowanie dokumentów w alfabecie Braille’a lub przy użyciu dużej czcionki. W przypadku wysyłania regulaminów i cenników pocztą elektroniczną – w formacie tekstowym umożliwiającym powiększenie czcionki. Dostawca usług telekomunikacyjnych będzie także miał obowiązek zapewnić pomoc w skonfigurowaniu urządzenia lub usługi telefonicznej osobie niepełnosprawnej. Strony internetowe dostawców usług telefonicznych mają być dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych w ciągu dwóch lat.

Z kolei w ciągu 12 miesięcy ok. 500 biur obsługi abonentów (według rozporządzenie ma to być 1/6 biur obsługi danego dostawcy usług telekomunikacyjnych) ma być dostosowanych do potrzeb osób niepełnosprawnych. Biura mają mieć urządzenia umożliwiające połączenie się z tłumaczem języka migowego lub systemu językowo-migowego online albo zapewniać usługi tłumacza polskiego języka migowego lub systemu językowo-migowego, mają także mieć urządzenia umożliwiające powiększenie tekstu i prezentację regulaminu lub cennika.

Add a comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *