Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

Software as a Service

w skrócie SaaS, z ang. oprogramowanie jako usługa – jeden z modeli chmury obliczeniowej, którym aplikacja jest przechowywana i wykonywana na komputerach dostawcy usługi i jest udostępniana użytkownikom przez Internet. Eliminuje to potrzebę instalacji i uruchamiania programu na komputerze klienta. Model SaaS przerzuca obowiązki instalacji, zarządzania, aktualizacji, pomocy technicznej z klienta na dostawcę usługi. W efekcie użytkownik oddaje kontrolę nad oprogramowaniem dostawcy i obowiązek zapewnienia ciągłości jego działania. Istotą biznesową oprogramowania w modelu SaaS, decydującą o jej rosnącej popularności jest to, że użytkownik kupuje działające rozwiązanie o określonej funkcjonalności bez konieczności wchodzenia w zagadnienia związane z infrastrukturą informatyczną oraz zapleczem technicznym. W wielu przypadkach SaaS umożliwia dostęp do najnowszych technologii informatycznych bez długotrwałych wdrożeń i dużych inwestycji. Model SaaS zakłada najczęściej cykliczne opłaty (abonament) za dostęp do programu, staje się to dla użytkownika wydatkiem stałym, a nie jednorazowym w momencie zakupu. Z punktu widzenia dostawcy SaaS zapewnia lepszą ochronę jego własności intelektualnej, producent może we własnym zakresie udostępniać swoją aplikację, lub przekazać to zadanie wyspecjalizowanej firmie
ZGŁOŚ TEMAT

Daj nam CYNK :)

Podsumowanie targów Call Center World 2014

Zakończone niedawno targi Call Center[3] World 2014 były ponownie – jak co roku – ciekawym wydarzeniem branżowym, które nakreśla trendy i weryfikuje oczekiwania w zakresie technologii call/ contact center[4]. Niezmiennie mile widziane są rozwiązania pozwalające na obsługę ewoluujących procesów biznesowych, posiadające jednocześnie funkcjonalności innowacyjne, które wspierają budowanie przewagi rynkowej nad konkurencją.

Ponad 260 wystawców, tysiące odwiedzających, nowe rozwiązania i funkcjonalności dla branży CC – ale wciąż spójne potrzeby i oczekiwania klientów. Tak można podsumować targi Call Center World 2014. Firmy informatyczne, które dostarczają technologie, chcąc sprostać rosnącym oczekiwaniom klientów, stawiają na rozwój rozwiązań pozwalających na realizację procesów obsługi klienta w bardzo różnych branżach i działach gospodarki. Istotnym trendem, który zaobserwowaliśmy w Berlinie, jest coraz częstsze ukierunkowanie klientów na czynniki ekonomiczne, które w procesie decyzyjnym odgrywają większą rolę niż przywiązanie do „wielkich logotypów” znanych światowych marek. Oczywiście czynnik kosztowy nie może w żaden sposób zastąpić możliwości funkcjonalnych systemów, intuicyjności obsługi, stabilności, bezpieczeństwa danych oraz innowacyjności.

Kompleksowe zaspokojenie potrzeb

W czasie targów mieliśmy przyjemność porozmawiać z bardzo szeroką grupą klientów – z różnych krajów, reprezentujących różne firmy i różne działalności. Możemy stwierdzić, że klienci są coraz bardziej świadomi swoich potrzeb oraz tego, czego mogą oczekiwać od systemów wspierających ich pracę. Rozumiejąc bardzo dobrze wymagania dotyczące optymalnego wsparcia klienta, orientując się w trendach rynkowych, obserwując zmiany i ewolucję oferty konkurencji, łatwiej możemy zdefiniować to, czego potrzebujemy, aby spełnić wszelkie kryteria ekonomiczne i osiągnąć wysoki poziom obsługi[2] klienta.

Czasy, kiedy konsument przyjmował jako standard to, co jest na rynku dostępne, właściwie bezkrytycznie, minęły bezpowrotnie. Także w branży call center. Bardzo wyraźnie było to widać podczas tegorocznych targów Call Center World w Berlinie. Zwiedzający, którzy przychodzili na nasze stoisko, doskonale wiedzieli, czego chcą – potwierdzając tym samym wspomniane powyżej, zaobserwowane przez nas trendy. Przede wszystkim pytali o elastyczność systemów, możliwość dalszej rozbudowy i wprowadzenia dedykowanych rozwiązań oraz poruszali kwestie integracji z systemami wewnętrznymi. Czego zatem oczekiwali? Ni mniej, ni więcej tylko tego, aby rozwiązania informatyczne dla branży CC – zachowując wszystkie swoje funkcjonalności – jednocześnie spajały wewnętrzne procesy i systemy wykorzystywane do ich obsługi, najlepiej w ‘jednym okienku’.

Dziś bardzo istotną kwestią, na którą zwraca się uwagę, jest intuicyjność obsługi, szybkość działania, łatwy dostęp do informacji, spajanie wielu procesów i stabilność rozwiązania. Czyli wszystko to, co ma – a przynajmniej powinien mieć – dojrzały system contact center[1], oferujący wiele funkcjonalności, dający się indywidualnie skastomizować, dopasować do konkretnych potrzeb użytkownika. System, który po integracji ze środowiskiem klienta pomoże w obsłudze ludzi oraz informacji.
Jeśli przyszłoby mi wymienić jeden trend, który dominował na tegorocznych targach CCW, to wskazałbym właśnie kompleksowe zaspokojenie potrzeb klienta. Zdecydowanie największe zainteresowanie zwiedzających budzili wystawcy posiadający w ofercie narzędzia pozwalające na optymalizację wielu – jeśli nie wszystkich – procesów związanych z komunikacją z klientem, agregacją danych oraz integracją z innymi systemami.

Przy tej okazji również bardzo dużym zainteresowaniem cieszył się nasz system alfa Video Contact Center – poszerzający funkcjonalności platformy alfa Contact Center, który pozwala na wykorzystanie oferowanej technologii w bardzo wielu dziedzinach związanych z obsługą klienta zewnętrznego i wewnętrznego.

Rozwiązania Alfavox potwierdziły, że mogą konkurować z największymi

Po kilku dniach spędzonych na Call Center World i rozmowach tak z odwiedzającymi targi, jak i wystawcami możemy stwierdzić, że Alfavox razem ze swoimi rozwiązaniami trafił w oczekiwania rynku i jego klientów. Widzieliśmy podczas targów wiele systemów różnych producentów i możemy bez wahania stwierdzić, że wiele firm – i polskich, i zagranicznych – jest dziś tam, gdzie Alfavox był kilka lat temu. Na dzisiejszą pozycję Alfavox wpłynęła podjęta w odpowiednim czasie decyzja o przygotowaniu i przemyśleniu od podstaw kompleksowego rozwiązania oferującego wszystkie funkcjonalności systemów klasy contact center, wzbogaconego własnymi, autorskimi projektami. Dziś – dzięki tej decyzji – mamy dla naszych klientów rozwiązanie o modułowej budowie, oparte na najnowszych technologiach, które można bardzo łatwo dopasować do indywidualnych potrzeb klientów. Ponadto system ciągle się rozwija, udostępniając nowe, innowacyjne moduły i funkcjonalności – między innymi w zakresie technologii wideo i modułów mobilnych.

To nas tylko utwierdza w przekonaniu, że możemy z powodzeniem walczyć o niemieckich – i nie tylko – klientów. Spotkania, które odbyliśmy w czasie targów CCW 2014, wydają się bardzo dobrym prognostykiem, a część z nich na pewno ma szasnę przerodzić się w kontrakty. Zatem dla nas targi były owocne. Będziemy podtrzymać kontakty, które nawiązaliśmy, i kontynuować sprzedaż systemów europejskim klientom. A to dlatego, że nasze systemy dokładnie odpowiadają na zapotrzebowanie rynku

Słownik
1. system contact center. (nazywany także systemem call center) to rozwiązanie informatyczne, system komputerowy, który zapewnia poprawne kolejkowanie i kierowanie przychodzących połączeń…
2. poziom obsługi. Zobacz SL.
3. Call Center. Firma lub dział w firmie zajmujący się telefoniczną obsługą klienta realizowaną przez przeszkolonych pracowników (telemarketerów, konsultantów, agentów). Obsługa…
4. contact center. wydzielona z organizacji jednostka zajmująca się ogółem kontaktów z klientami przedsiębiorcy poprzez nieograniczoną ilość dostępnych kanałów kontaktu. Do…
Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Artykuły na pokrewne tematy
Czytaj więcej

Katowice – miasto nowoczesnego biznesu

Związek Liderów Sektora Usług Biznesowych (ABSL) jest organizatorem konferencji „Katowice. The place to grow. Metropolis GZM – evolution engine of the region” poświęconej biznesowemu rozwojowi i przyszłości Katowic oraz Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii, ze szczególnym uwzględnieniem sektora nowoczesnych usług dla biznesu. Głównymi partnerami wydarzenia są Miasto Katowice oraz Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia (GZM).
Czytaj więcej

Nowe interfejsy wyzwaniem dla projektantów interakcji

Sztuczna inteligencja, wirtualna i rozszerzona rzeczywistość, interfejsy głosowe oraz boty – to narzędzia, z którymi coraz częściej mamy styczność w codziennym życiu. To również nowy i bardzo intensywnie rozwijający się obszar pracy  dla projektantów interakcji. Największe wyzwanie, przed którym stoi branża experience design, to spójność produktu i doświadczeń w styczności z nim w różnych kanałach kontaktu. Takie są główne wnioski płynące z tegorocznej edycji UX Poland, której partnerem strategicznym był Deloitte Digital.
Czytaj więcej

W poniedziałek startuje Customer Care Festival 2021

Ponad 800 osób zarejestrowało się na tegoroczną edycję konferencji Customer Care Festival. To absolutny rekord. W ubiegłym roku zarejestrowanych było o ponad 250 uczestników mniej. Na pierwszej edycji festiwalu w 2019 roku, która organizowana jeszcze była w modelu stacjonarnym, obecnych było ponad 400 osób.