Wg. badania jakości obsługi klienta w polskich sieciach handlowych po raz pierwszy wypadła gorzej, niż rok wcześniej – donosi dziennik Puls Biznesu. To skutek kryzysu, ale zdaniem szwedzkiej firmy doradczej Daymaker, która przeprowadziła badania – handlowcy już zaczęli nadrabiać straty.
Poziom obsługi[1] klientów w Polsce lekko spadł w porównaniu z 2013 r., ale wciąż jest wyższy niż w 2012 r. – zauważa Sofia Valentin z polskiego oddziału Daymakera.
Jak wyjaśnia, na skutek kryzysu w zeszłym roku w polskiej branży nikt tak naprawdę nie decydował się na nowe inwestycje czy projekty, także te dotyczące obsługi klientów i szkolenia pracowników. Jest jednak nadzieja na poprawę.
Od czwartego kwartału 2013 r. widzimy zmianę trendu, a obsługa klientów stała się jednym z priorytetów dla sieci i wszyscy się na niej koncentrują – wskazuje Valentin.
Brak inwestycji w ub.r. wyraźnie widać w tegorocznych badaniach, ale jestem pewna, że energia wkładana obecnie w obsługę klientów zaprocentuje w następnej edycji badania – ocenia przedstawicielka Daymakera.