Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

2,5G

standard sieci komórkowych drugiej generacji, w których zaimplementowano funkcje wspomagające pakietową komutację danych. Sieci 2.5G uważane są za element ewolucji pomiędzy sieciami drugiej i trzeciej generacji. Do sieci 2.5G zalicza się na przykład sieci GPRS/EDGE, które budowane są na podstawie istniejących sieci GSM (2G), ale dzięki technologiom wspomagającym pakietowe przesyłanie danych oferują usługi dostępne w sieciach 3G (w sieciach trzeciej generacji usługi te oferowane są z lepszą jakością). Dodatkowo sieć szkieletowa budowana dla potrzeb implementacji technologii GPRS/EDGE może być także używana przez sieci UMTS (3G), co umożliwia współistnienie sieci 2G i 3G oraz stopniową ewolucję istniejących sieci pomiędzy tymi standardami.

35% wzrost przychodów Grupy DataContact

Rok 2013 był dla Grupy DataContact (GDC) – wiodącej firmy na rynku usług call/contact center[1] okresem wzrostu organicznego i integracji. Pod względem finansowym na rynku silnej konkurencji połączone spółki grupy osiągnęły znaczące wzrosty. Spodziewany jest około 35% wzrost przychodów w 2013 r. w stosunku do roku 2012 (około 34 mln złotych vs 25 mln). Wynik EBITDA będzie około 5 razy wyższy niż rok wcześniej.

Pod koniec 2012 roku Grupa DataContact przejęła Universal Agent, spółkę działającą w tej samej branży i należące do niej dwie spółki zależne – 4call (usługowe call center[2]) i 1step2work (agencja pracy tymczasowej).

W pierwszej połowie roku GDC skupiła się na integracji operacyjnej wszystkich obszarów działalności. Połączono działy operacyjne, zintegrowano wszystkie działania sprzedażowe, wdrożono jeden system księgowy, połączono działy IT. Wszystkie te działania pozwoliły na osiągnięcie efektu skali, osiągnięcie zakładanych synergii operacyjnych i kosztowych, a w konsekwencji lepszą alokację kosztów stałych. W tym samym czasie Zarząd koncentrował się budowaniu zaufania i wiarygodności wśród pracowników nowych spółek. Operacyjnie grupa zoptymalizowała zdolności produkcyjne i wykorzystanie zasobów ludzkich.

Ważnym elementem scalającym wszystkie spółki GDC jest zastosowane rozwiązanie technologiczne. –„ W całej GDC (cztery lokalizacje) używamy jednego systemu call center. Możemy szybko i elastycznie realizować najbardziej skomplikowane kampanie i wspomagać się zasobami ze wszystkich lokalizacji. Jedno rozwiązanie IT i wspólne zarządzanie operacjami pozwala nam na bieżąco porównywać wyniki i szukać optymalnych rozwiązań – powiedział Prezes GDC Cezary Hermanowski.

Atutem grupy jest ogromne doświadczenie (DataContact jest najstarszym usługodawcą call center w Polsce) i kadra ekspertów branżowych. – „Najbardziej istotnym elementem rozwoju GDC w 2013 roku było wdrożenie najlepszych praktyk, pochodzących zarówno z samej DataContact jak i z dwóch spółek, które zostały przyłączone do Grupy w ramach procesu akwizycji. Ponadto udało się dwukrotnie zwiększyć skalę projektów międzynarodowych oraz prawie dwukrotnie rozwinąć oddział w Warszawie – powiedział Andrzej Rezler, Dyrektor Operacyjny Grupy – W 2013 przygotowywaliśmy się też do realizacji ambitnego budżetu 2014 roku poprzez rozwój kompetencji w zakresie realizacji dużych projektów sprzedażowych ze szczególnym uwzględnieniem takich sektorów rynku jak telewizja płatna, ubezpieczenia czy branża wydawnicza.

W 2014 roku Grupa planuje osiągniecie przychodów w wysokości 41 mln złotych. –„Plan jest ambitny, należy jednak pamiętać, że pod koniec 2013 uruchomiliśmy dodatkowe 130 stanowisk telemarketerskich w Warszawie, które osiągną pełną wydajność w roku bieżącym – powiedział Krzysztof Szpanelewski, dyrektor finansowy Grupy DataContact. – Istotnym elementem naszego planu na 2014 jest poprawienie rentowności w kilku kluczowych obszarach. Chcemy zachować dużą dynamikę wzrostu wyników finansowych”.

Od strony biznesowej GDC stale rozwija skalę współpracy z obecnymi partnerami oraz rozpoczyna współpracę z nowymi klientami z branży telekomunikacyjnej, finansowej i wydawniczej.

Pod względem nowych zleceń zauważalna jest stabilizacja na rynku. “GDC, ze względu na posiadane zasoby koncentruje się na dużych projektach – powiedział Cezary Hermanowski, prezes Grupy DataContact. Coraz częściej zauważamy po stronie naszych klientów chęć współpracy z 1-2 partnerami zamiast z dużą grupą mniejszych dostawców. Takie rozwiązanie daje naszym partnerom stabilność i przewidywalność – a to moim zdaniem jest najważniejsze w dzisiejszych czasach. Jeśli chodzi o telesprzedaż – rynek powoli zaczyna być nasycony. Dlatego rozmawiamy z naszymi partnerami na temat alternatywnych rozwiązań mających na celu wzrost tzw. wartości klienta m.in. poprzez działania zmierzające do budowania lojalności i utrzymania klientów.

W obszarze zainteresowań GDC jest nie tylko wzrost organiczny. –„W 2013 przyglądaliśmy się kilku możliwościom akwizycyjnym. Prowadziliśmy zaawansowane rozmowy, jednak rozbieżności związane z wyceną nie pozwoliły nam na realizację naszych planów w tym obszarze. Niemniej jednak antycypujemy dalszą konsolidację rynku, której zamierzamy być aktywnym uczestnikiem – powiedział Krzysztof Szpanelewski.

Obecnie w skład Grupy DataContact (GDC) wchodzą spółki DataContact Direct, DataContact Center, DataContact 24, Universal Agent, 4call.pl, Targetix i 1step2work. Zasoby call center Grupy DataContact to prawie 800 stanowisk w 4 lokalizacjach: Warszawie, Stalowej Woli, Bielsku-Białej i Krakowie.

Słownik
1. contact center. wydzielona z organizacji jednostka zajmująca się ogółem kontaktów z klientami przedsiębiorcy poprzez nieograniczoną ilość dostępnych kanałów kontaktu. Do…
2. call center. Firma lub dział w firmie zajmujący się telefoniczną obsługą klienta realizowaną przez przeszkolonych pracowników (telemarketerów, konsultantów, agentów). Obsługa…
Total
0
Shares
2 komentarzy
  1. cyt: “Andrzej Rezler, Dyrektor Operacyjny Grupy – W 2013 przygotowywaliśmy się też do realizacji ambitnego budżetu 2014 roku poprzez rozwój kompetencji w zakresie realizacji dużych projektów sprzedażowych ze szczególnym uwzględnieniem takich sektorów rynku jak telewizja płatna, ubezpieczenia czy branża wydawnicza”.
    No, no… przygotowaliśmy się… Podkupując cały zespół od “telewizji płatnej” z Ronda Radosława? Dużo szczęścia przy realizacji “apgrejdu” – w końcu to najlepszy zespół z tą kompetencją. Czymamy qciuki 😀

  2. To mile, ze konkurencja trzyma kciuki:-) Jak to? Wszedł i za uszy wyciągnął do siebie?
    Ludzie odchodzą do innego cc ,bo:
    a/dostają lepsze oferty finansowe
    b/maja lepsze warunki pracy – otoczenie, atmosfera
    c/mają gwarancję ciągłości pracy
    d/dostają wynagrodzenie na czas
    e/inne

    Pytanie do koleżanki – który z tych punktów- /albo może jeszcze inna przyczyna/ nie zadziałał, skoro dali się “podkupić”?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Artykuły na pokrewne tematy
Czytaj więcej

Rekordowy zysk Arterii

– Ubiegły rok zakończyliśmy najlepszym w historii wynikiem – powiedział dziennikowi “Parkiet” Wojciech Bieńkowski, prezes spółki Arteria S.A.…