Choć zmiana dostawcy energii nie stanowi już problemu i stosunkowo mała ilość osób zmieniła już dostawcę, to operatorzy energetyczni dwoją się i troją, aby zawalczyć o klienta jakością obsługi.
Tauron postanowił zainwestować w jakość obsługi w swoim centrum obsługi klienta. Scentralizowano już obsługę dla Pogotowia Energetycznego 991 oraz infolinię dla klientów dystrybucyjnych. I choć jakość obsługi nie oznacza długości oczekiwania na połączenie z konsultantem. 70% połączeń dobierane jest w ciągu 30 sekund.
Wcześniej klienci grupy kontaktowali się z nią przez 60 różnych numerów telefonicznych – dziś jest to już tylko jeden. W ciągu roku wskaźnik odbieralności wzrósł o 15 proc., do ponad 90 proc. Uruchomiono również infolinię sprzedażową, dzięki której klienci mogą zapoznać się z ofertami grupy.
Tauron – choć nadal 60% kontaktów odbywa się przez telefon – zainwestował również w obsługę internetową uruchamiając portal turon-pe.pl. Działają też stacjonarne Punkty Obsługi Klienta z wydłużonymi godzinami funkcjonowania, miejscami zabaw dla dzieci oraz udogodnieniami dla osób starszych i niepełnosprawnych.