Jak działa rekrutacja telemarketerów przez FB w Twoim call center?

Ten materiał powstał dzięki Waszemu wsparciu. Postaw mi kawę na buycoffee.to

Facebook łączy. Łączy też telemarketerów z call center[1]. Sprawdziliśmy jak bardzo, bo skoro konsultant w pracy ma się sprawdzać, to call center też powinno. Wysłaliśmy do 32 call center zapytanie w sprawie pracy. Oto wyniki naszego badania:

W pierwszej kolejności badaliśmy szybkość odpowiedzi – wszak social media charakteryzują się tym, że reakcja na zapytanie powinna być szybka.
fb_praca1

I tutaj – jak się okazało – byliśmy mile zaskoczeni szybkością: od 3 do 35 minut. Oczywiście byli też tacy, gdzie na odpowiedź musieliśmy poczekać dłużej:
fb_praca2

Ale zaskakujące jest to, że po prawie tygodniu od naszego badania nie mamy odpowiedzi od kilku – wydawałoby się mocnych w social media call center (np. CCIG):
fb_praca3

I ostatnie podsumowanie – czy badane cc udzieliło odpowiedzi na wszystkie zadane pytania:
fb_praca4

Słownik
1. call center. Firma lub dział w firmie zajmujący się telefoniczną obsługą klienta realizowaną przez przeszkolonych pracowników (telemarketerów, konsultantów, agentów). Obsługa…


Ten materiał powstał dzięki Waszemu wsparciu. Postaw mi kawę na buycoffee.to

10 comments
  1. Brawo. Nareszcie ciekawy materiał pokazujący jak traktuje się kandydata do pracy w cc. Jak zatrudnić – odpowiadają biegusiem. Jak wyciecieć – to też szybko.

  2. Zakladam, że CC, które nie odpowiedziały wyczuły pismo nosem. Pytania były bardzo szczegółowe-nikt kto aplikuje przez Facebooka takich nie zadaje. Poza tym osoba, która wysłała zapytanie ma profil, który ewidentnie wskazuje na mocne powiązanie z callcenternews.pl-pracodawcy to sprawdzają – więc rozumiem (nie usprawiedliwiam) brak reakcji ze strony konkurencji.Proponuję następnym razem lepiej sie przygotować.

    1. Wcale nie ukrywaliśmy się. Ot pytania, które może zadać zainteresowany pracą w cc konsultant. Czy jest praca w cc, na jakich projektach, jaka oferowana jest stawka i jak wysłać CV. To nie są zbyt szczegółowe pytania Pani Magdaleno.

  3. Szanowna redakcjo, chyba powinno się pojawić małe sprostowanie.Zakładając, że dział rekrutacji Grupy DataContact pracuje od poniedziałku do piątku w godzinach 8-16 oraz biorąc pod uwagę fakt, że zapytanie dotarło do nas w piątek o 14:23, a odpowiedź pojawiła się w poniedziałek o 9:12- dalece niesprawiedliwe jest stwierdzenie, że odpowiadaliśmy 4 dni (zostały wliczone dwa dni weekendu). Nie znam działu rekrutacji, który pracuje 24 h na dobę 7 dni w tygodniu.
    Pozdrawiam w imieniu działu rekrutacji Grupy Data Contact

    1. oczywiście wyniki były skrajne, choć czasami “srajne” też bywają ;)) przepraszam za literówkę.

      Jeszcze jedna dygresja odnośnie nazw firm. Nie wiem, co autorzy mieli na myśli nazywając swoje firmy używając nazwy generycznej? Jak wytłumaczyć fakt, ze na rynku są przynajmniej dwie firmy o nazwie Contact Center?

  4. Ile tych zapytań było wysłanych do jednej firmy? Z materiału wynika, że wysłano zapytanie tylko raz. Nie można na tej podstawie osądzać czasu reakcji. Czy badając w call center response time opieramy się na jednym kontakcie? Badając czas odpowiedzi firm telekomunikacyjnych na Facebooku kontaktowałam się 3 razy i czas ten nigdy nie był nawet podobny. Od firm call center trudno wymagać, by odpowiadać na pytania w mediach społecznościowych w ciągu kilku minut lub w weekendy i święta. Odpowiedz w poniedziałek rano na pytanie zadane w piątek po południu to dobry wynik.

    Co do komentarza odnośnie braku odpowiedzi z niektórych firm – bo “wyczuliśmy pismo nosem” – jest to niedopuszczalne, by jakiekolwiek pytanie zostało bez odpowiedzi, nawet gdy jest to kontakt typu “mistery” lub profil wygląda na fake.

    Zastanawiam się rozniez, dlaczego firmy z jednej grupy kapitalowej mają tak srajne wyniki, czyli jedna odpowiada natychmiast, druga…wcale. Tak jest w przypadku Arterii i Gallupa oraz CCP i ContactPoint.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *