"Poczta Polska" wspomagana przez SmartMedia

Spółka SmartMedia wspierała powstanie nowej, cyfrowej oferty Poczty Polskiej. Od teraz możliwy jest wydruk nowoczesnych znaczków pocztowych, w postaci zabezpieczonych kodów dwuwymiarowych, popularnie zwanych kodami QR.

W ofercie Poczty Polskiej pojawił się Neoznaczek, czyli znaczek pocztowy w formie kodu QR. Zakup znaczka jest dokonywany online, a następnie można go samodzielnie wydrukować bezpośrednio na kopercie lub etykiecie samoprzylepnej.

Poczta Polska decydując się na wprowadzenie nowych funkcjonalności, rozwiązanie problemu dalszej obsługi przesyłek opatrzonych kodem 2D, powierzyła firmie SmartMedia. Cały proces obsługiwany jest przez dedykowaną aplikację mobilną. Producent oprogramowania przygotował rozwiązanie pozwalające na rozkodowanie informacji zawartych na naklejonym lub nadrukowanym przez nadawcę znaczku pocztowym. Oprogramowanie weryfikuje poprawność informacji przekazywanych za pośrednictwem znaczka w formie kodu 2D, a następnie komunikuje się z dedykowaną aplikacji platformą, która przetwarza wszystkie informacje o znaczku. Odczyt danych jest realizowany przez mobilne kolektory danych, co pozwala na szybką i sprawną obsługę procesu.

– Zdecydowaliśmy się na skorzystanie z rozwiązania zaproponowanego przez firmę SmartMedia, ponieważ zgodnie z hasłem naszej kampanii zależy nam na wprowadzaniu rozwiązań prostych i funkcjonalnych, tak by proces przesyłki był dla naszych klientów końcowych maksymalnie krótki i intuicyjny – mówi Marcin Zatorski, kierownik infrastruktury spółki, Poczta Polska Usługi Cyfrowe.

Wprowadzone funkcjonalności są odpowiedzią na zapotrzebowanie klientów, jak i rezultatem współpracy Poczty Polskiej z firma SmartMedia.

1 comments
  1. Nareszcie jakieś zmiany w skostniałej strukturze Poczty Polskiej. Pomysł z opcją zakupu znaczków pocztowych przez internet i dostawy ich w taki sposób uważam za godny pochwały.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *