Będą nowe zlecenia na windykację miękką w call center

Poprawiła się płynność finansowa małych i średnich firm, ale wcale nie dzięki temu, że kontrahenci zaczęli płacić w terminie – pisze “Puls Biznesu”. Przedsiębiorcy po prostu przestali tolerować zatory płatnicze i zaczęli konsekwentniej windykować.

W efekcie z 40 do 28 proc. spadł odsetek firm, których kontrahenci płacili gorzej w ciągu ostatnich 6 miesięcy – wynika z badania Keralli Research na zlecenie Bibby Financial Services.

Według badania, zdecydowana większość firm (63 proc.) zaczyna się upominać o zaległości zaraz po upływie terminu płatności faktury. Spada również tolerancja wobec długości opóźnień – np. 7 dni jako istotne opóźnienie klasyfikuje 16 proc. respondentów, a 1,5 roku temu – tylko 8,9 proc.

Cieszy nas, że firmy przestają tolerować opóźnienia płatnicze, bez zmiany ich postaw problem zatorów się nie rozwiąże – komentuje dyrektor generalny Bibby Financial Services Krzysztof Kuniewicz. Płacenie po terminie musi stać się wyjątkiem, a nie regułą – podkreśla.

Add a comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *