Zysk netto Grupy Arteria wzrósł po III kwartałach o 20%

Arteria S.A. zanotowała kolejny udany kwartał. Przychody Grupy wzrosły do 95,8 mln zł a zysk netto do rekordowego w historii Spółki poziomu 6,9 mln zł. Po III kwartałach 2013 roku, Arteria S.A. osiągnęła poziom przychodów wyższy w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego o 7 936 tysięcy złotych /zmiana o 9,03%/.

Zysk z działalności operacyjnej wyniósł w raportowanym okresie 7 655 tysięcy złotych i wobec 7 401 tysięcy złotych osiągniętych w ciągu ubiegłego roku był wyższy o 3,43%. Po III kwartałach 2013 roku Spółka odnotowała natomiast wyraźny wzrost na poziomie EBITDA, której procentowa zmiana wyniosła 16,53% tj. wartościowo o 1 760 tysięcy złotych do kwoty 12 407 tysięcy złotych. W efekcie zysk przypadający jednostce dominującej na poziomie skonsolidowanym osiągnął w ciągu 9 miesięcy 2013 roku poziom 6 962 tysiąca złotych i był wartościowo wyższy niż przed rokiem o 1 141 tysięcy złotych co oznacza blisko 20% progres zysku netto w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego.

Wzrosty jakie notujemy w każdym kolejnym kwartale są możliwe zarówno dzięki stabilności portfela klientów, opartego na długoletnich kontraktach, w ramach których systematycznie zwiększamy skalę realizowanych usług jak i dzięki wyraźnej dywersyfikacji przychodów pochodzących z kilku segmentów. Wszystko wskazuje na to, że także IV kwartał i zarazem cały rok 2013 roku powinien być dla nas udany. Do tej pory był to najlepszy okres sprzedażowy w całym roku – skomentował wyniki kwartału Marcin Marzec, Prezes Zarządu Arteria S.A.

Strategia rozwoju Grupy Kapitałowej opiera się nie tylko na rozszerzaniu dotychczasowej skali kontraktów, w tym o projekty zagraniczne i systematycznym rozwijaniu oferty usług dedykowanych dla klientów korporacyjnych, ale także na równoległym pozyskiwaniu nowych klientów oraz rozbudowie własnych usług abonamentowych. W III kwartale Arteria S.A. uruchomiła kolejną usługę abonamentową pod własnym brandem. Spółka rozpoczęła mianowicie sprzedaż bezpośrednią wina z wykorzystaniem własnego call center[1]. Jest ona prowadzona we współpracy z kompetentnymi partnerami w kwestii gatunków win oraz z zespołem konsultantów mających wieloletnie doświadczenie w tym zakresie.

Słownik
1. call center. Firma lub dział w firmie zajmujący się telefoniczną obsługą klienta realizowaną przez przeszkolonych pracowników (telemarketerów, konsultantów, agentów). Obsługa…
1 comments
  1. Dobrze byłoby, gdyby spółka giełdowa rzetelnie informowała akcjonariuszy. Według firmy (strona www), “Arteria dysponuje obecnie największym w kraju komercyjnym contact center liczącym ponad 1000 stanowisk telemarketingowych, zlokalizowanych w Warszawie i Rudzie Śląskiej (mieszczącej się w dwóch lokalizacjach).

    Na rynku jest kilka call center, które posiadają większą liczbę stanowisk niż Arteria.

    Z drugiej strony posiadanie liczby stanowisk a ich wykorzystanie to wielka różnica. Biorąc pod uwagę różne rankingi, może warto analizować pozycję firmy wg przychodów na 1 stanowisko a nie wg liczby tych stanowisk czy przychodów ogółem?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *