Bankructwo dzięki pracownikom IT? To wkrótce będzie możliwe

Niedobór specjalistów IT może w krótkim czasie doprowadzić do bankructwa wielu firmy, w tym działających w Polsce call center[1]. Wszystko przez ciągle rosnące wynagrodzenie. Pracowdawcy, aby zatrzymać zatrudnianych specjalistów IT oferują coraz wyższe wynagrodzenia.

Według danych Sedlak & Sedlak z 2012 r. mediana zarobków fachowców IT wynosiła 6 tys. zł, a kierowników – 8,7 tys. zł. Mediana wynagrodzeń programistów z 4-5 letnim stażem to ok. 7 tys. zł. Przychody firm działających na rynku lokalnym nie zmieniły się (często nawet zmniejszyły) – zależą w dużej mierze od możliwości finansowych klientów.

Zdaniem serwisu PulsHR rosnące płace mogą doprowadzić do bankructwa rodzime firmy IT. W ocenie Comarchu koszty osobowe w branży IT rosną dużo szybciej niż przychody, co może się źle skończyć dla lokalnych firm. Według wiceprezesa Marcina Warwasa krakowska spółka pokonała jednak ten czynnik ryzyka, rozwijając działalność za granicą. Kłopot mogą mieć także organizacje, w których wdrożono systemy informatyczne – w obecnej sytuacji na rynku kadr rosną koszty ich utrzymania.

Według prognoz popyt na fachowców nadal będzie się zwiększać – zdaniem Komisje Europejskiej do 2015 r. w krajach wspólnoty liczba wakatów w branży IT sięgnie 900 tys. Według PulsHR firmy IT starają się zredukować koszty osobowe stosując outsourcing personelu za pośrednictwem agencji doradztwa personalnego – pracownicy wchodzą do przedsiębiorstwa tylko w celu wykonania określonych zadań.

Na podstawie: CRN/opr. wł.

Słownik
1. call center. Firma lub dział w firmie zajmujący się telefoniczną obsługą klienta realizowaną przez przeszkolonych pracowników (telemarketerów, konsultantów, agentów). Obsługa…
Add a comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *