Nowości Microsoftu na Convergence 2013 EMEA

Wczoraj zakończyła się trzydniowa konferencja firmy Microsoft – Convergence 2013 EMEA – poświęcona aplikacjom biznesowym, która zgromadziła przedstawicieli Microsoft, partnerów biznesowych i klientów firmy, jak również dziennikarzy z Europy, Afryki i Bliskiego Wschodu. Konferencja obfitowała w liczne prelekcje, panele dyskusyjne oraz debaty interaktywne, podczas których uczestnicy mieli okazję do nawiązania kontaktów biznesowych, pogłębienia dotychczasowej wiedzy z zakresu możliwości aplikacji biznesowych Microsoft Dynamics oraz wymiany poglądów z ekspertami i innymi uczestnikami spotkania.

Kirill Tatarinov, Wiceprezes Microsoft Corporation, Szef Działu Microsoft Business Solutions, oraz Jean-Philippe Courtois, Prezes Microsoft International, poruszyli podczas spotkania bardzo ważne kwestie dotyczące m.in. sposobów wyróżnienia się przedsiębiorstw na rynku z wykorzystaniem technologii Microsoft Dynamics. Przedstawiciele Microsoft skupili się również na pokazaniu możliwości modyfikacji dotychczasowego podejścia do klientów, budowania znaczenia marki oraz współpracy, pozwalających na wyprzedzanie zmian zachodzących na rynku i w środowisku biznesowym.

– Żyjemy w prawdziwej erze klienta, gdzie ludzie są lepiej poinformowani i skomunikowani ze sobą niż kiedykolwiek wcześniej. Przedsiębiorstwa pilnie potrzebują rozwiązań, które pozwolą im na udoskonalenie współpracy i zwiększenie zaangażowania swoich pracowników, aby mogli oni jeszcze lepiej obsługiwać klientów – powiedział Kirill Tatarinov. – Misją Microsoft jest dostarczanie elastycznych, zintegrowanych rozwiązań biznesowych, które pomogą organizacji w tej nowej erze, jednocześnie oferując klientom wyjątkowe doświadczenia – dodał.

Podczas trzydniowej konferencji analitycy rynku i eksperci Microsoft omówili także dalszy rozwój technologii w biznesie. Firma zaprezentowała również liczne nowości – nowe wersje rozwiązań Microsoft Dynamics AX, NAV i CRM[1]. Dużym wydarzeniem była globalna, wirtualna premiera nowego rozwiązania Microsoft Dynamics CRM 2013, w której uczestniczyło ponad 70 000 osób. Podczas spotkania online zaprezentowano m. in. nowości wprowadzone do rozwiązania oraz jego możliwości wraz z opiniami klientów – firm Metro Bank, Pandora i Servcorp.

Microsoft przedstawił także funkcjonalności wprowadzone do nowej wersji rozwiązania klasy ERP – Microsoft Dynamics AX 2013 R3 – która pojawi się na rynku w kwietniu 2014 roku. System dostarcza nowe możliwości w obszarze zarządzania magazynem, transportem, logistyką i działalnością handlową, zapewniając klientom wgląd w czasie rzeczywistym w realizację poszczególnych etapów łańcucha dostaw. Microsoft Dynamics AX 2012 R3 będzie można również uruchomić w ramach usługi Windows Azure, co zapewnia klientom wybór i możliwość przenoszenia między modelem on-premise a chmurą prywatną, wraz ze wszystkimi korzyściami i zabezpieczeniami związanymi z usługą Windows Azure.

Microsoft zaprezentował także nowe aplikacje mobilne dla Microsoft Dynamics AX na smartfony i tablety PC, które pozwalają zarządzać wydatkami i rachunkami oraz tworzyć grafiki zadań i zatwierdzać wnioski biznesowe, oraz ogłosił aktualizację aplikacji Microsoft Dynamics Business Analyzer. Umożliwia ona przyspieszenie działań pracowników poprzez zapewnienie im dostępu do informacji w dowolnym miejscu i czasie. Narzędzie oferuje lepsze możliwości w oparciu o rodzaj urządzenia i rolę pełnioną przez pracownika w firmie, pozwalając mu na interakcje w sieci społecznościowej i dostarczając interesujących doświadczeń.

Podczas konferencji podano także liczbę wdrożeń Microsoft Dynamics NAV na całym świecie, która zbliża się do 100 000. Microsoft Dynamics NAV 2013 R2, który pojawił się na rynku w październiku br., został udoskonalony poprzez dodanie ważnych funkcjonalności, jak pojedyncze logowanie się z Office 365 i SharePoint Online, nowy interfejs użytkownika dla programu Microsoft Dynamics NAV Web client i klienta systemu Windows, nowe podstawy do zarządzania środkami pieniężnymi oraz nowy Help Server, a także liczne narzędzia zabezpieczające i administracyjne.

Na Convergence nie zabrakło również informacji na temat systemu Dynamics CRM. Microsoft przygotował 18 nowych, predefiniowanych i konfigurowalnych szablonów dla rozwiązania, które umożliwiają wsparcie firm różnych branż – sportowej, służby zdrowia, a także organizacji rządowych i non profit, a nawet obiektów penitencjarnych. Co więcej, ogłoszono dostępność nowych możliwości na urządzeniach Windows Phone, iPhone i Android.

– Convergence jest cyklicznym wydarzeniem, które pozwala uczestnikom na odkrycie pełnego potencjału rozwiązań Microsoft Dynamics i wymianę kontaktów biznesowych – komentuje Adam Komorowski, Dyrektor Działu Aplikacji Biznesowych Microsoft Dynamics w polskim oddziale firmy Microsoft. – Tegoroczne spotkanie obfitowało w wiele sesji tematycznych i networkingowych dedykowanych różnym aspektom prowadzenia biznesu z wykorzystaniem narzędzi informatycznych, podczas których klienci dowiedzieli się, w jaki sposób jeszcze bardziej zwiększyć wydajność i konkurencyjność przedsiębiorstwa. Cieszę się niezmiernie z faktu, iż w tym roku konferencję odwiedziła rekordowo duża grupa klientów, partnerów i dziennikarzy z Polski. Pokazuje to, jak dużym zainteresowaniem cieszą się rozwiązania Microsoft Dynamics oraz jak duży potencjał reprezentuje rynek przedsiębiorstw w Polsce – dodaje.

Słownik
1. CRM. inaczej Customer Relationship Management – system informatyczny, którego zadaniem jest automatyzacja oraz wspomaganie procesów na styku klient-organizacja w zakresie pozyskania…
Add a comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *