Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

Software as a Service

w skrócie SaaS, z ang. oprogramowanie jako usługa – jeden z modeli chmury obliczeniowej, którym aplikacja jest przechowywana i wykonywana na komputerach dostawcy usługi i jest udostępniana użytkownikom przez Internet. Eliminuje to potrzebę instalacji i uruchamiania programu na komputerze klienta. Model SaaS przerzuca obowiązki instalacji, zarządzania, aktualizacji, pomocy technicznej z klienta na dostawcę usługi. W efekcie użytkownik oddaje kontrolę nad oprogramowaniem dostawcy i obowiązek zapewnienia ciągłości jego działania. Istotą biznesową oprogramowania w modelu SaaS, decydującą o jej rosnącej popularności jest to, że użytkownik kupuje działające rozwiązanie o określonej funkcjonalności bez konieczności wchodzenia w zagadnienia związane z infrastrukturą informatyczną oraz zapleczem technicznym. W wielu przypadkach SaaS umożliwia dostęp do najnowszych technologii informatycznych bez długotrwałych wdrożeń i dużych inwestycji. Model SaaS zakłada najczęściej cykliczne opłaty (abonament) za dostęp do programu, staje się to dla użytkownika wydatkiem stałym, a nie jednorazowym w momencie zakupu. Z punktu widzenia dostawcy SaaS zapewnia lepszą ochronę jego własności intelektualnej, producent może we własnym zakresie udostępniać swoją aplikację, lub przekazać to zadanie wyspecjalizowanej firmie
ZGŁOŚ TEMAT

Daj nam CYNK :)

IBM Smarter Analytics Forum

Sezon jesienny to okres wzmożonego ruchu w obszarze konferencji biznesowych. Jednym z ciekawszych wydarzeń odbywających się w tym czasie w Polsce było Smarter Analytics Forum, organizowane przez IBM w Sopocie od 22 do 23 października. Spotkali się na nim przedstawiciele najbardziej liczących się firm w Polsce, ale także autorytety ze świata polityki i nauki. Gościem specjalnym wydarzenia był Grzegorz Kołodko, były wicepremier i minister finansów w rządzie RP.

IBM Smarter Analytics Forum 2013 stanowiło okazję do zapoznania się z najnowszymi i najbardziej innowacyjnymi trendami w obszarze analityki biznesowej. Było ono również cennym źródłem wiedzy na temat organizacji zorientowanych na zarządzanie danymi we współczesnej gospodarce.

[tagline link=”http://www.callcenternews.pl/sprzedaz/” linktarget=”” button=”Zobacz odpowiedź” buttoncolor=”green” title=”Co jest głównym celem biznesu?” description=”Odpowiedź nie jest taka oczywista, jakby się mogło wydawać!”]

 

Wydarzenie otworzył wykład prof. Grzegorza Kołodko, który zwrócił w swojej prezentacji uwagę na rozwój biznesu w Polsce i znaczenie współczesnych technologii w skutecznej optymalizacji procesów biznesowych. Dużym zainteresowaniem pierwszego dnia cieszyły się również wystąpienia poświęcone systemom optymalizującym procesy marketingowe i sprzedaży.

Coraz większą uwagę w biznesie, zwłaszcza branży finansowej, turystycznej czy telekomunikacyjnej, przykłada się do narzędzi do motywowania sił sprzedaży z rodziny ICM/SPM. Podczas Smarter Analytics Forum, drugiego dnia konferencji, opowiadał o tym Bartosz Strożek, ICM/SPM Principal Consultant w Luxoft Poland, firmie oferującej takie rozwiązania na naszym rodzimym rynku.

– Głównym celem współczesnego biznesu jest optymalizacja sprzedaży, a tym samym generowania przychodów. Systemy klasy ICM/SPM, takie jak prezentowany na konferencji IBM Cognos ICM, umożliwiają znaczną optymalizację procesów przekazywania płac pracownikom i poprawiają jakość pracy sił sprzedaży. Główną częścią wypłaty sprzedawców jest najczęściej prowizja. Osoba który widzi, że wykorzystywany przez firmę system obliczania prowizji skraca czas oczekiwania na otrzymanie wynagrodzenia, staje się bardziej zmotywowana – mówi dr Ewelina Jurczak, specjalista w dziedzinie socjologii i marketingu

Czytelne, jasne zasady naliczania prowizji mają istotne znaczenie w kształtowaniu postaw. W takiej sytuacji pominięty zostaje system uznaniowy i pracownik wie, za co może się spodziewać gratyfikacji i jaką będzie ona miała wysokość.

– W takim przypadku sprzedawca jest w sposób naturalny motywowany do działań skierowanych na osiągnięcie określonych celów. Sprawnie działający system motywacyjny, w każdej sferze życia i biznesu, stanowi narzędzie pozwalające na sukcesywny rozwój, a tym samym ma znaczenie strategiczne – dodaje dr Ewelina Jurczak.

We współczesnym świecie zdominowanym przez wirtualną rzeczywistość informacje o tym, jak wykorzystywać informatykę w biznesie, są bardzo cenne dla rozwoju firmy. M.in. tego dotyczyło wystąpienie Marka Rucińskiego z IBM, którego głównym tematem było wykorzystywanie analityki w społecznościach biznesowych.

Konferencja Smarter Analytics Forum poświęcona była szeregowi zagadnień w obszarze optymalizacji biznesu. W najbliższej przyszłości sukces będą odnosić te organizacje, które umiejętnie zbudują przewagę konkurencyjną poprzez wykorzystanie analityki w kluczowych procesach decyzyjnych i operacyjnych.

Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Artykuły na pokrewne tematy
Czytaj więcej

Przede wszystkim o pieniądzach i o zmianach w prawie – 22 Konferencja KIKE

Operatorzy ISP, operatorzy kablowi oraz dostawcy usług B2B i sprzętu telekomunikacyjnego z całej Polski spotkali się w Warszawie na XXII Konferencji Krajowej Izby Komunikacji Ethernetowej (KIKE). Wydarzenie, które już od ponad 10 lat, integruje branżę małych i średnich operatorów telekomunikacyjnych stanowiło okazję do dialogu o najbardziej aktualnych wyzwaniach, zagadnieniach i problemach dotyczących branży.
Czytaj więcej

CC TALK: Przemysław Gamdzyk z Evention o doskonaleniu jakości obsługi klienta w urzędach

Urzędy różnego szczebla od kilku lat mówią o ciągłym doskonaleniu jakości obsługi klienta w urzędzie. Kilka miast (Warszawa, Poznań, Wrocław, Kraków czy Gdańsk) z powodzeniem prowadzą własne miejskie centra kontaktu. Czy urzędowe infolinie będą powszechniejsze? O tym w dzisiejszym programie CC TALK.