Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

Software as a Service

w skrócie SaaS, z ang. oprogramowanie jako usługa – jeden z modeli chmury obliczeniowej, którym aplikacja jest przechowywana i wykonywana na komputerach dostawcy usługi i jest udostępniana użytkownikom przez Internet. Eliminuje to potrzebę instalacji i uruchamiania programu na komputerze klienta. Model SaaS przerzuca obowiązki instalacji, zarządzania, aktualizacji, pomocy technicznej z klienta na dostawcę usługi. W efekcie użytkownik oddaje kontrolę nad oprogramowaniem dostawcy i obowiązek zapewnienia ciągłości jego działania. Istotą biznesową oprogramowania w modelu SaaS, decydującą o jej rosnącej popularności jest to, że użytkownik kupuje działające rozwiązanie o określonej funkcjonalności bez konieczności wchodzenia w zagadnienia związane z infrastrukturą informatyczną oraz zapleczem technicznym. W wielu przypadkach SaaS umożliwia dostęp do najnowszych technologii informatycznych bez długotrwałych wdrożeń i dużych inwestycji. Model SaaS zakłada najczęściej cykliczne opłaty (abonament) za dostęp do programu, staje się to dla użytkownika wydatkiem stałym, a nie jednorazowym w momencie zakupu. Z punktu widzenia dostawcy SaaS zapewnia lepszą ochronę jego własności intelektualnej, producent może we własnym zakresie udostępniać swoją aplikację, lub przekazać to zadanie wyspecjalizowanej firmie
ZGŁOŚ TEMAT

Daj nam CYNK :)

Telesprzedaż w Akademii PARP

Negatywne opinie i stereotypy na temat zawodu sprzedawcy zrażają wiele osób do wykonywania tej pracy. Jak nie poddawać się uprzedzeniom i z satysfakcją wykonywać ten zawód? Jak odnosić sukcesy? Odpowiedzi na te pytania znajdują się w najnowszym szkoleniu e-learning Akademii PARP „Telesprzedaż”.
Praca na stanowisku telesprzedawcy jest trudna i stresująca. Klienci nie zawsze są uprzejmi. Sprzedawcy często spotykają się z odmową i negatywnymi reakcjami rozmówców.

Telesprzedaż jest jednak jednym z najczęściej stosowanych przez firmy kanałów dotarcia do klienta. Dlatego przedsiębiorstwa stale poszukują pracowników do call center[1] i rozwijają tę metodę sprzedaży. Według raportu Gazeta.pl „Monitoring rynku pracy” w 2012 roku pracodawcy zamieścili około 80 tys. ogłoszeń o pracę na tym stanowisku. Dane GUS pokazują, że prawie 14 proc. aktywnych zawodowo Polaków pracuje w sprzedaży.

Co można zrobić, by wykonywać zawód telesprzedawcy z satysfakcją? Aby praca w sprzedaży przez telefon nie była serią porażek, pracownicy powinni umieć właściwie przygotować się do rozmowy sprzedażowej i zgromadzić niezbędne informacje o kliencie. Odpowiedniej wiedzy wymaga przygotowanie i przedstawienie klientowi korzyści dopasowanych do jego potrzeb. W tej pracy ważne jest także panowanie nad własnymi emocjami w trakcie rozmowy i radzenie sobie z nastawieniem klienta. Jednak mało kto ma takie umiejętności wrodzone. Rozwiązaniem jest ich nauczenie się za pomocą szkolenia.

– Szkolenie „Telesprzedaż” właśnie zostało udostępnione na portalu szkoleniowym Akademii PARP. Adresowane jest do osób, które zajmują się telesprzedażą oraz planujących karierę zawodową na tym stanowisku – mówi Aneta Grzyb-Hejduk, ekspert ds. szkoleń w Akademii PARP. Wiadomości teoretyczne uczestnicy utrwalą za pomocą przykładowych dialogów. Dzięki nim nauczą się, jak wiedzę zdobytą w szkoleniu stosować w praktyce.

Szkolenie składa się z siedmiu modułów.

Celem pierwszego modułu jest wyjaśnienie, na czym polega specyfika pracy w sprzedaży telefonicznej i kto może być dobrym telesprzedawcą. Uczestnicy dowiedzą się m. in. jak świadomie wykorzystać swoje mocne strony, jaka jest rola nastawienia i motywacji oraz jak radzić sobie ze stresem w pracy telesprzedawcy.

W drugim module „Komunikacja przez telefon” telesprzedawcy poznają specyfikę komunikacji przez telefon oraz zasady savoir vivre w rozmowie telefonicznej. Moduł trzeci w całości przeznaczono na pracę głosem. Uczestnicy poznają techniki pracy z własnym głosem. Nauczą się kontrolować przebieg rozmowy za jego pomocą.

Kolejne cztery moduły prezentują przygotowanie do rozmowy sprzedażowej i jej przebieg. Telesprzedawcy opanują umiejętność przygotowania się i rozpoczęcia rozmowy telefonicznej. Dowiedzą się jak wzbudzić zainteresowanie u klienta. Zdobędą umiejętność efektywnego badania jego potrzeb oraz budowania z nim relacji. Nauczą się przygotowywać prezentację i właściwie przedstawić ją klientowi. Opanują umiejętność zastosowania języka korzyści i wykorzystania go do budowy skutecznej argumentacji.

Ostatni, siódmy moduł szkolenia Akademii PARP „Telesprzedaż” to wiedza, jak skuteczne radzić sobie z obiekcjami klientów i zamknąć rozmowę. Telesprzedawcy nauczą się stosować techniki pokonywania obiekcji i metody ponownego kontaktu z klientem.

„Telesprzedaż” to już 36. szkolenie e-learningowe na portalu szkoleniowym Akademii PARP. Ze szkoleń mogą korzystać przedsiębiorcy i pracownicy firm MSP oraz osoby planujące założenie swojej firmy. Szkolenia Akademii PARP poparte są wieloma praktycznymi przykładami, dzięki którym łatwiej jest zapamiętać materiał. Każdy absolwent szkoleń Akademii PARP otrzymuje certyfikat, potwierdzający zdobytą wiedzę. Projekt jest realizowany na zlecenie Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości i współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

Słownik
1. call center. Firma lub dział w firmie zajmujący się telefoniczną obsługą klienta realizowaną przez przeszkolonych pracowników (telemarketerów, konsultantów, agentów). Obsługa…
Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Artykuły na pokrewne tematy
Czytaj więcej

Jak zidentyfikować bolączki klientów w procesie obsługi klienta?

Każdy, kto choć raz w życiu pracował przez chwilę z klientem, a już szczególnie na projektach sprzedażowych, doskonale wie, że nie telefonują oni z podziękowaniami, ale z problemami. To ich często małe i duże bolączki, które w swej masowości potrafią wpędzić konsultanta w depresję, sprawiają, że albo się na nie uodparniamy, albo eskalujemy je do granic możliwości – po czym wpadamy w rutynę dnia codziennego.
Czytaj więcej

Nawigacja rozmowy, czyli rzecz o skryptach sprzedażowych (i nie tylko) w call center

Czasem odnieść można wrażenie, że call center ze swoimi scenariuszami i schematami rozmów zatrzymało się kilka lat temu i do dzisiaj nie wie w którym kierunku ma iść. Jedni wymagają, aby rozmowy przeprowadzane przez telemarketerów były dokładnym odzwierciedleniem zapisu tekstowego. Inni chcą uwolnienia od schematów i stawiają na wiedzę i umiejętności telemarketerów. A jeszcze inni opracowują mapy, według których konsultanci prowadzą rozmowy.
Czytaj więcej

Jak w 6-ciu krokach włamać się do umysłu klienta

Czasy, gdy managerowie i trenerzy kazali trzymać się „słowo w słowo” skryptu rozmowy już minęły. Jednak jeszcze w kilku miejscach zapewne są one klientom odczytywane. Nie ulega jednak wątpliwości, że to największy z możliwych grzechów do popełnienia przez managera / trenera w call center: kazać powtarzać całe scenariusze napisanych rozmów.