Badanie: Social media w contact center rok później

Ponad rok temu zbadaliśmy obecność działających w Polsce call center[1] w serwisie Facebook.com. Prym wiodły Call Center Poland, Voice Contact Center[2] (OEX), PCM i Contact Center. Razem mieli ponad 1,5 tys. fanów, co dawało aż 67% z badanej grupy. Dzisiaj nadszedł czas, abyśmy znowu przyjrzeli się z bliska temu tematowi. I jak mogliśmy się wszyscy spodziewać – sporo się zmieniło.

Pod lupę wzięliśmy 28 profili call center z całej Polski (w ub. roku tylko 16). Niekwestionowanym liderem ilości fanów jest Voice Contact Center (840 osób) oraz Call Center Inter Galactica (559). Najwięcej fanów przybyło firmie Holicon z Poznania (261 osób) oraz DataContact z Warszawy (251). Lecz to nie wzrost ilościowy fanów jest istotny, a procentowa zmiana – DataContact odnotowało wzrost o prawie 1900%, Idea CC – o 527%.

ccn_iloscfanow

Zbadaliśmy także ilość oraz częstotliwość publikowanych na profilach publikacji. I również tutaj najlepszy okazał się profil DataContact, który tylko we wrześniu br opublikował 20 wpisów. Na drugim miejscu znalazło się call center z Bydgoszczy: CallCenter Group publikujące 19 wpisów. Tyle samo opublikowało CTDP. Voice Contact Center – choć lider w ilości fanów – opublikował zaledwie 10 wpisów. Wynik i tak godny podziwu bo prawie połowa z badanych call center nie opublikowała w ub. miesiącu ani[3] jednego wpisu.

ccn_iloscwpisow

REKLAMA

Co publikują call center? W większości informacje o prowadzonych rekrutacjach na wolne stanowiska (głównie telemarketerów). Jednak coraz częściej call center decydują się na dzielenie się ze swoimi fanami fotorelacjami z organizowanych imprez wydarzeń wewnątrz firmy. Bardzo nas osobiście ciesz fakt, że jesteśmy także najczęściej cytowanym medium branży CC wśród działających w Polsce call centers.
Podobnie jak przed rokiem zbadaliśmy rynek mediów branżowych. I tutaj ponownie nasza redakcja zgarnia ponad połowę badanego rynku (3187 fanów). Na drugim miejscu grupa Outsourcing&More (wraz z OutsourcingPortal.pl) – 2146 osób. Z zestawienia wyrzuciliśmy serwis ContactStandard.pl wydawnictwa IDG – ostatnia informacja została opublikowana w lipcu 2011 roku.

ccn_iloscmedia

Słownik
1. call center. Firma lub dział w firmie zajmujący się telefoniczną obsługą klienta realizowaną przez przeszkolonych pracowników (telemarketerów, konsultantów, agentów). Obsługa…
2. Contact Center. wydzielona z organizacji jednostka zajmująca się ogółem kontaktów z klientami przedsiębiorcy poprzez nieograniczoną ilość dostępnych kanałów kontaktu. Do…
3. ani. inaczej Automatic Number Identification lub caller id – numer telefonu dzwoniącego. Total 0 Shares Share 0 Tweet 0…
11 comments
  1. Moim zdaniem kryterium najlepiej odzwierciedlającym rzeczywiste zainteresowanie fanów danego profilu jest liczba aktywnych użytkowników, czyli osob odpowiadających na umieszczone posty i zasięg umieszczanych treści. Wbrew pozorom firmy o największej liczbie “lubisiów” wcale nie mają proporcjonalnie największego ruchu na swoich stronach. Największą aktywność w czołówce wydaje się miec DataContact.
    Szkoda wiec, ża aktywnośc sympatyków stron firm call center jest tak mała;-(

    1. Racja. Ale odrzuciliśmy np. CC, które miało ponad 900 fanów (głównie konta zagraniczne). Praktycznie zero komentarzy – bardzo dużo wpisów. Z UA – rzeczywiście moglibyśmy zsumować – by dać Grupie DC więcej lajków. Ale i tak DC ma najbardziej angażujący profil, więc konkurencje pod nazwą “zasięg” ma wygraną 🙂

      1. Warto jeszcze dodać, że w Universal Agent pracują ludzie, którzy lubią swoją pracę i stworzyli Grupę Rozwojową, której celem jest propagowanie pracy w call center. Grupa Rozwojowa prowadzi własną gazetkę oraz kręci materiały filmowe ORAZ ma konto na FB UA PRESS, powiązane z kontem Universal Agent – Rekrutacja, a to zawsze dodatkowe lajki i aktywności na korzyść UA 🙂 pozdrawiam!

    1. Telbridge nie ma jednak “oficjalnego profilu”, więc jest tak, jakby nie istniało na FB.
      Moim zdaniem lepiej jest być w zestawieniu, niż nie być.

  2. Ja tylko mam uwagę dot. mediów branżowych – trudno tu porównać tylko na podstawie lajków. CCnews jest portalem informacyjnym branżowym, OutsourcingPortal to duży projekt prowadzony w wielu dziedzinach tematycznych, każdy z nich z wieloosobowym zespołem redakcyjnym i agencyjnym i ogromnym contentem informacyjnym. A z kolei projekt Klinika, z tego co się zorientowałem, to mocno merytoryczny twór prowadzony samodzielnie przez p. Rafała.
    Zatem zamiast porównywać, powiedziałbym, iż w swojej kategorii każdy tutaj jest liderem.

    pozdrawiam,

    Pablo

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *