Ponad rok temu zbadaliśmy obecność działających w Polsce call center[1] w serwisie Facebook.com. Prym wiodły Call Center Poland, Voice Contact Center[2] (OEX), PCM i Contact Center. Razem mieli ponad 1,5 tys. fanów, co dawało aż 67% z badanej grupy. Dzisiaj nadszedł czas, abyśmy znowu przyjrzeli się z bliska temu tematowi. I jak mogliśmy się wszyscy spodziewać – sporo się zmieniło.
Pod lupę wzięliśmy 28 profili call center z całej Polski (w ub. roku tylko 16). Niekwestionowanym liderem ilości fanów jest Voice Contact Center (840 osób) oraz Call Center Inter Galactica (559). Najwięcej fanów przybyło firmie Holicon z Poznania (261 osób) oraz DataContact z Warszawy (251). Lecz to nie wzrost ilościowy fanów jest istotny, a procentowa zmiana – DataContact odnotowało wzrost o prawie 1900%, Idea CC – o 527%.
Zbadaliśmy także ilość oraz częstotliwość publikowanych na profilach publikacji. I również tutaj najlepszy okazał się profil DataContact, który tylko we wrześniu br opublikował 20 wpisów. Na drugim miejscu znalazło się call center z Bydgoszczy: CallCenter Group publikujące 19 wpisów. Tyle samo opublikowało CTDP. Voice Contact Center – choć lider w ilości fanów – opublikował zaledwie 10 wpisów. Wynik i tak godny podziwu bo prawie połowa z badanych call center nie opublikowała w ub. miesiącu ani[3] jednego wpisu.
Co publikują call center? W większości informacje o prowadzonych rekrutacjach na wolne stanowiska (głównie telemarketerów). Jednak coraz częściej call center decydują się na dzielenie się ze swoimi fanami fotorelacjami z organizowanych imprez wydarzeń wewnątrz firmy. Bardzo nas osobiście ciesz fakt, że jesteśmy także najczęściej cytowanym medium branży CC wśród działających w Polsce call centers.
Podobnie jak przed rokiem zbadaliśmy rynek mediów branżowych. I tutaj ponownie nasza redakcja zgarnia ponad połowę badanego rynku (3187 fanów). Na drugim miejscu grupa Outsourcing&More (wraz z OutsourcingPortal.pl) – 2146 osób. Z zestawienia wyrzuciliśmy serwis ContactStandard.pl wydawnictwa IDG – ostatnia informacja została opublikowana w lipcu 2011 roku.
Universal Agent S.A. 605 lajków 🙂
Moim zdaniem kryterium najlepiej odzwierciedlającym rzeczywiste zainteresowanie fanów danego profilu jest liczba aktywnych użytkowników, czyli osob odpowiadających na umieszczone posty i zasięg umieszczanych treści. Wbrew pozorom firmy o największej liczbie “lubisiów” wcale nie mają proporcjonalnie największego ruchu na swoich stronach. Największą aktywność w czołówce wydaje się miec DataContact.
Szkoda wiec, ża aktywnośc sympatyków stron firm call center jest tak mała;-(
Universal Agent – rekarutacja 605 🙂
oooo;-) Szanowna Redakcjo, to trzeba poprawic tabelkę;-) Czyli Jako grupa – Grupa DataContact jest na I miejscu pod wzgledem liczby lajków – 850.
Racja. Ale odrzuciliśmy np. CC, które miało ponad 900 fanów (głównie konta zagraniczne). Praktycznie zero komentarzy – bardzo dużo wpisów. Z UA – rzeczywiście moglibyśmy zsumować – by dać Grupie DC więcej lajków. Ale i tak DC ma najbardziej angażujący profil, więc konkurencje pod nazwą “zasięg” ma wygraną 🙂
można sumować, ale można UA potraktować tez jako osobnego zawodnika 🙂
Warto jeszcze dodać, że w Universal Agent pracują ludzie, którzy lubią swoją pracę i stworzyli Grupę Rozwojową, której celem jest propagowanie pracy w call center. Grupa Rozwojowa prowadzi własną gazetkę oraz kręci materiały filmowe ORAZ ma konto na FB UA PRESS, powiązane z kontem Universal Agent – Rekrutacja, a to zawsze dodatkowe lajki i aktywności na korzyść UA 🙂 pozdrawiam!
Tyle, że Telbridge ma nieoficjalny fanpage, więc nie powinien być w tym badaniu uwzględniony.
Telbridge nie ma jednak “oficjalnego profilu”, więc jest tak, jakby nie istniało na FB.
Moim zdaniem lepiej jest być w zestawieniu, niż nie być.
Ja tylko mam uwagę dot. mediów branżowych – trudno tu porównać tylko na podstawie lajków. CCnews jest portalem informacyjnym branżowym, OutsourcingPortal to duży projekt prowadzony w wielu dziedzinach tematycznych, każdy z nich z wieloosobowym zespołem redakcyjnym i agencyjnym i ogromnym contentem informacyjnym. A z kolei projekt Klinika, z tego co się zorientowałem, to mocno merytoryczny twór prowadzony samodzielnie przez p. Rafała.
Zatem zamiast porównywać, powiedziałbym, iż w swojej kategorii każdy tutaj jest liderem.
pozdrawiam,
Pablo
Fajne badanie – tylko że Grupa Marketingowa TAI ma 3 fp a o call center traktuje nie główny tylko:
http://www.facebook.com/Serwis.TargetMarketing
(który ma obecnie: 248 lubisiów oraz częstotliwość pojawiania się na nim postów jest zdecydowanie większa).