Łatwy i szybki kontakt klienta z firmą oraz profesjonalna komunikacja i bezpieczeństwo to podstawy sukcesu w wielu branżach. Dla firm, które szukają wsparcia w tych obszarach pojawia się na rynku nowy podmiot pod dobrze znaną marką. W strukturach Mennicy Polskiej działa już nowa usługa: Contact Center[1].
Mennica Polska od lat oprócz utrzymywania marki jedynego wykonawcy monet kolekcjonerskich i obiegowych dla Narodowego Banku Polskiego szuka nowoczesnych dróg rozwoju. Jak podkreśla prezes Mennicy Polskiej, Grzegorz Zambrzycki – Mennica Polska to przede wszystkim mennica i szczycimy się możliwością współpracy z naszym kluczowym klientem, Narodowym Bankiem Polskim. Ale w toku naszego rozwoju dostrzegamy też potencjał innych segmentów, w tym nowoczesnych płatności elektronicznych czy branży developerskiej. Sprzedaż, obsługa klienta i zarządzanie relacjami na wysokim poziomie, są głównymi elementami wpływającymi na osiąganie sukcesu w biznesie. Dlatego właśnie teraz do katalogu naszych dotychczasowych usług dodajemy nowoczesne usługi contact center.
Contact Center działa już w strukturach Mennicy Polskiej i obsługuje klientów wewnętrznych: sklep internetowy i internetowy portal inwestycyjny Mennicy Polskiej, Skarbiec Mennicy Polskiej S.A. oraz System Karty Miejskiej. – Pomysł na zbudowanie profesjonalnego zespołu contact center w firmie wynikał bezpośrednio z naszych wewnętrznych potrzeb i obserwacji, że wprost przekłada się to na oszczędności i ułatwia sprawne funkcjonowanie firmy. Teraz naszym doświadczeniem w prowadzeniu tych usług dzielimy z innymi firmami – przekonuje prezes Zambrzycki.
Od zadań wyłącznie dla klientów wewnętrznych, Contact Center Mennicy Polskiej zwiększyło zasoby i pracuje także dla klientów zewnętrznych. Do współpracy w pierwszej kolejności zapraszani są partnerzy biznesowi Mennicy Polskiej, chociaż CCMP jest otwarte na rynek. Obecnie dysponuje 40 stanowiskami telemarketerskimi i już teraz planuje rozbudowę o kolejne. Celem jest stworzenie contact center na ok. 200 stanowisk.
Co oferuje CCMP? Dyrektor Pionu Usług – Szef projektu, Sławomir Rolnik: – Oferujemy kompleksową obsługę contact center, zorientowaną na bezpieczeństwo, jakość obsługi i skuteczność działań, we wszystkich kanałach komunikacji. Ponieważ zaczynaliśmy od obsługi klientów wewnętrznych, od razu musieliśmy sprostać bardzo różnorodnym potrzebom: od szeroko rozumianej obsługi klienta, poprzez sprzedaż aż po doradztwo strategiczne i zarządzanie bazami danych.
W ofercie CCMP znajdują się m.in. usługi wsparcia sprzedaży, obsługa klienta, budowa i zarządzanie bazami danych, wynajem infrastruktury contact center oraz tzw. body leasing (wynajem konsultantów), studio badawcze CATI i doradztwo strategiczne dla biznesu. W zakresie obsługi klienta z wykorzystaniem różnych kanałów komunikacji na wyróżnienie zasługuje możliwość obsługi za pośrednictwem kanału wideo: Dzięki temu, że posiadamy najlepszej jakości sprzęt informatyczny i technologię renomowanych producentów, gwarantujemy niezawodność procesów i wsparcie najnowszych rozwiązań – podkreśla Sławomir Rolnik. Obsługa klienta poprzez kanał wideo zaś jest na rynku zewnętrznych contact centers usługą unikatową.
Jak podkreśla Sławomir Rolnik, konkurencja na rynku usług call/contact center jest duża, ale CCMP wypełnia lukę profesjonalnych usług contact center na wysokim, bezpiecznym poziomie – szczególnie istotnych dla branży finansowej i pokrewnych.
“luka profesjonalnych usług contact center na wysokim, bezpiecznym poziomie – szczególnie istotnych dla branży finansowej i pokrewnych”? pierwsze słyszę, czy któryś z klientów usługowych cc może się wypowiedzieć?
Z kanałem video w tym wdrożeniu – dość odważne posunięcie. Podchodzę do tego raczej sceptycznie…