Sytuacja na rynku zmusiła Netię do zweryfikowania dotychczasowych prognoz finansowych. W najbliższym roku spodziewa się niższych niż wcześniej zakładała przychodów, ale za to wyższych zysków i przepływów pieniężnych. Jak przyznaje Mirosław Godlewski, prezes zarządu Netii – sprzedaż usług w segmencie klientów indywidualnych rośnie wolniej niż zakładano, natomiast coraz bardziej optymistycznie kształtuje się sytuacja w segmencie klientów biznesowych Netii.
Netia zamierza zamknąć ten rok liczbą 2,525 mln świadczonych usług, czyli o 125 tys. mniej niż zakładała. Ze skorygowanej prognozy finansowej na najbliższy rok wynika również, że operator będzie miał 1,9 mld zł przychodów (wobec 1,925 mld zł wcześniej zakładanych), 550 mln zł zysku EBITDA (wobec 525 mln zł), 100 mln zł zysku operacyjnego (wobec 65 mln zł) oraz 325 mln zł przepływów pieniężnych (wobec 300 mln zł).
– Patrząc na wyniki, to radzimy sobie bardzo dobrze. Podnieśliśmy prognozę wolnych przepływów gotówkowych, podnieśliśmy prognozę zysku brutto – komentuje w rozmowie z Agencją Informacyjną Newseria Mirosław Godlewski, prezes zarządu Netii.
Mirosław Godlewski uważa, że na obecną sytuację na rynku przekładają się gorsze nastroje konsumentów.
– Myślę, że to po części jest podyktowane ogólnym marazmem czy oczekiwaniem na jakieś negatywne wydarzenia, co powoduje, że i klienci indywidualni, i biznesowi powstrzymują się z niektórymi decyzjami zakupowymi – tłumaczy.
Jednocześnie zakłada, że w kolejnych latach sprzedaż Netii będzie rosła wraz z poprawiającą się koniunkturą gospodarczą.
– Decyzje zakupowe czy inwestycyjne, z którymi wiele firm się wstrzymywało, muszą zostać zastąpione nowymi inwestycjami, tak że ja jestem pozytywnie nastawiony, jeśli chodzi o 2014 rok – podkreśla Godlewski.
Netia w najbliższej przyszłości zamierza skoncentrować się głównie na segmencie klientów biznesowych oraz indywidualnych, ale obsługiwanych na własnej sieci, która zapewnia wyższe marże. W segmencie klientów indywidualnych operator zamierza szybko zwiększać liczbę klientów Telewizji Osobistej Netii, z której korzysta obecnie ponad 100 tys. abonentów.
– Tu zakładam, że powinniśmy mniej więcej podwoić ilość obecnych abonentów – podkreśla prezes. – Powinniśmy zakończyć 2014 rok mniej więcej na poziomie 200 tys. klientów telewizyjnych.
Sprzedaż w segmencie biznesowym wspierać mają natomiast usługi dodane do usług podstawowych Netii, z których klienci wcześniej już korzystali. Wśród zapowiadanych nowości mają znaleźć się m.in. rozwiązania Unified Communications[1], tj. Netia Office Anywhere, integrujące różne kanały komunikacji dla klientów biznesowych, czy zaawansowany wideo-monitoring oraz profesjonalne rozwiązania WiFi.
– W zakresie klientów biznesowych, to mówimy raczej o wzrostach kilkuprocentowych – ujawnia Godlewski. – Rozwijamy w tej chwili takie rozwiązania jak Netia Office Anywhere, Netia Video Anywhere. Tym klientom, którzy już z nami współpracują, chcemy poszerzyć portfolio rozwiązań, z których będą od nas korzystali.
Te rozwiązania oraz inne najnowsze trendy technologiczne w świecie internetu i wideo zostaną pokazane na tegorocznym Kongresie “Biznes to Rozmowy”, który odbędzie się 3 października. Spotkanie ekspertów z branży i przedstawicieli firm organizowane jest przez Netię od 5 lat.
Na zdjęciu: Mirosław Godlewski, Prezes zarządu Netii
Witam! Wszystkich zainteresowanych udziałem w tym wydarzeniu zapraszam na stronę internetowa kongresu, gdzie można zakupić jeszcze ostatnie bilety . Zapraszam również na portal Linkedin, gdzie w grupie “Biznes to rozmowy” można poczytać wiele ciekawych artykułów dotyczących tematów, które będą podejmowane na kongresie.
W razie pytań pozostaję po Państwa dyspozycji.
Pozdrawiam,
Maciek Biernacki
Online Expert BiznesToRozmowy
A jak z biletami? Można je jeszcze dziś zakupić? Bo na stronie internetowej nie mogę znaleźć żadnej informacji.
Witaj! Z przykrością muszę napisać że bilety zostały już wyprzedane. Zapraszam jutro na transmisję z kongresu, którą będzie można śledzić na naszej stronie internetowej.
Pozdrawiam,
Maciek Biernacki
Online Expert BiznesToRozmowy pl
Moi drodzy! jak wrażenie po tegorocznym kongresie?. W głowie mam ciągle szumy i mnóstwo myśli. Od kilku dni temat rozmów w pracy, ale też do wymiany zdań na temat prelegentów 😉
Witam! Dziękuję w imieniu swoim i organizatora – firmy Netia za pochlebne opinie na temat kongresu. Dołożyliśmy wszelkich starań, aby konferencja była dla Państwa wartościowa i na długo pozostała w pamięci uczestników. Teraz chętnie poznamy opinie i sugestie na jej temat.
Maciek Biernacki
Online Expert BiznesToRozmowy pl
Dziękujemy Panie Maćku, moim zdaniem organizatorzy spisali się świetnie, wydarzenie na najwyższym poziomie. Czekam na kolejną edycję.
Pani Hatalska spisyła się na medal! świetne wystąpienie, najlepsze jeśli chodzi o Naszych rodaków.
Cieszą pochlebne opinie na temat naszego kongresu. Widzę, że konferencja przypadła Państwu do gust. W związku z kongresem mam do Państwa pytanie: “Jak dowiedzieliście się o tym wydarzeniu” Strona internetowa kongresu, reklama, profil Linkedin, wyszukiwarka czy może inne źródło? Będę wdzięczny za informację na ten temat.
Pozdrawiam,
Maciek Biernacki
Online Expert BiznesToRozmowy pl