Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

Widok 360

Widok 360 stopni na klienta to koncepcja polegająca na możliwości przeglądania i analizowania wszystkich danych, jakie posiadasz na temat każdego pojedynczego klienta w jednym miejscu.

Przy tak dużej ilości danych tworzonych i gromadzonych dla każdego z klientów, możliwość zebrania wszystkich źródeł w jednym miejscu daje Ci możliwość zapewnienia, że rozumiesz potrzeby, życzenia i obawy każdej osoby. W rzeczywistości jest to jednak bardziej skomplikowane.

eBOK ze śmieciową rewolucją

Samorząd Tychów (woj. Śląskie) uruchomił internetowe biuro obsługi klienta, pomocne w płatnościach i załatwianiu formalności związanych z nowymi zasadami wywozu śmieci. Dzięki temu “śmieciowa rewolucja” ma stać się bardziej przyjazna dla mieszkańców.

Samorządowcy szacują, że z internetowego biura skorzysta blisko 8,5 tys. osób i podmiotów zarządzających nieruchomościami. Każdy z nich otrzyma wkrótce list z informacjami m.in. o wprowadzeniu do elektronicznego systemu gospodarowania odpadami komunalnymi oraz indywidualnym numerze konta bankowego, na jaki należy dokonywać wpłat za wywóz śmieci i w jakim terminie.

“Na stronie internetowego biura obsługi znajdą się wiadomości i komunikaty dla klienta. Po zalogowaniu do systemu każdy mieszkaniec będzie mógł zapoznać się z naliczonymi opłatami czy wydrukować polecenie przelewu, by uregulować płatności na poczcie” – wyjaśniła we wtorek kierownik referatu gospodarki odpadami komunalnymi w Urzędzie Miasta w Tychach Agnieszka Lyszczok.

W internetowym biurze będzie można sprawdzić także harmonogram wywozu odpadów ze swojej posesji oraz zajrzeć do wszystkich dokumentów dotyczących danego płatnika, m.in. do złożonej deklaracji w sprawie odpadów. Przez internet będzie można również złożyć korektę deklaracji, a także reklamację związaną z wywozem odpadów lub naliczeniem opłat.

Uczestnikami systemu nie będą wszyscy mieszkańcy miasta, ale zarządcy nieruchomości, czyli – oprócz właścicieli domów jednorodzinnych – także np. wspólnoty i spółdzielnie mieszkaniowe, które przekazują gminie opłaty za wywóz śmieci, wnoszone przez lokatorów w czynszach.

Hasło i login do internetowego biura obsługi klienta mieszkańcy znajdą w skierowanych do nich listach. Po rejestracji w systemie hasło należy zmienić. “Samo korzystanie z internetowego biura jest bardzo proste; każdy, kto posiada np. internetowe konto bankowe, bez problemu sobie z tym poradzi” – zapewniła Agnieszka Lyszczok.

Tychy są pierwszy miastem w regionie, gdzie uruchomiono tego typu system. Niedawno podobne Internetowe Biuro Obsługi Płatnika zostało uruchomione w Krakowie przez Miejskie Przedsiębiorstwo Oczyszczania.

Źródło: PAP/Onet

Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Artykuły na pokrewne tematy
Czytaj więcej

Kolejny kurs w Akademii Contact Center: Efektywne zarządzanie reklamacjami

Jak zarządzać w efektywny sposób reklamacjami w działach obsługi klienta? Czym dla firmy jest reklamacja. Czy reklamacja zawsze jest złem? Na te i wiele innych pytań związanych z procesami obsługi reklamacji opowiada dr Agnieszka Grostal w swoim kursie „Efektywne zarządzanie reklamacjami” na Akademii Contact Center (akademiacc.pl).