Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

Software as a Service

w skrócie SaaS, z ang. oprogramowanie jako usługa – jeden z modeli chmury obliczeniowej, którym aplikacja jest przechowywana i wykonywana na komputerach dostawcy usługi i jest udostępniana użytkownikom przez Internet. Eliminuje to potrzebę instalacji i uruchamiania programu na komputerze klienta. Model SaaS przerzuca obowiązki instalacji, zarządzania, aktualizacji, pomocy technicznej z klienta na dostawcę usługi. W efekcie użytkownik oddaje kontrolę nad oprogramowaniem dostawcy i obowiązek zapewnienia ciągłości jego działania. Istotą biznesową oprogramowania w modelu SaaS, decydującą o jej rosnącej popularności jest to, że użytkownik kupuje działające rozwiązanie o określonej funkcjonalności bez konieczności wchodzenia w zagadnienia związane z infrastrukturą informatyczną oraz zapleczem technicznym. W wielu przypadkach SaaS umożliwia dostęp do najnowszych technologii informatycznych bez długotrwałych wdrożeń i dużych inwestycji. Model SaaS zakłada najczęściej cykliczne opłaty (abonament) za dostęp do programu, staje się to dla użytkownika wydatkiem stałym, a nie jednorazowym w momencie zakupu. Z punktu widzenia dostawcy SaaS zapewnia lepszą ochronę jego własności intelektualnej, producent może we własnym zakresie udostępniać swoją aplikację, lub przekazać to zadanie wyspecjalizowanej firmie
ZGŁOŚ TEMAT

Daj nam CYNK :)

Wideotelefon dla klientów Media Markt

Łódzki Media Markt zlokalizowany na terenie Galerii Łódzkiej zainstalował u siebie wideotelefon wspomagający głuchych lub niedosłyszących klientów. To pierwszy sklep tej sieci, który oferuje swoim klientom ten rodzaj wsparcia.

– Urządzenie jest połączone z call-center, gdzie znajduje się tłumacz języka migowego – mówi Dziennikowi Łódzkiemu Wojciech Miszkin, dyrektor sklepu, który wpadł na pomysł zainstalowania wideotelefonu w sklepie. – Osoba głucha łączy się z nim w towarzystwie sprzedawcy, mówi o swoich oczekiwaniach, a tłumacz przekazuje te uwagi pracownikowi. Pozwala to łatwo wyjaśnić zawiłości techniczne, dopytać o szczegóły, które mogą być istotne przy kupnie produktów.

Wideotelefon w Media Markt działa od poniedziałku do piątku w godz. 9.30-18. W takich bowiem godzinach czynne jest call center[1], z którym Media Markt ma podpisana umowę.

Źródło: Dziennik Łódzki

Słownik
1. call center. Firma lub dział w firmie zajmujący się telefoniczną obsługą klienta realizowaną przez przeszkolonych pracowników (telemarketerów, konsultantów, agentów). Obsługa…
Total
0
Shares
1 komentarz
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Artykuły na pokrewne tematy
Czytaj więcej

Obsługujesz social media w firmie?

Jeśli chciałbyś zadbać o spójność kanałów komunikacji jakie obsługuje Twoje contact center musisz przynajmniej zarezerwować nazwy w różnych serwisach SM. Decyzję o tym, czy Twoja firma będzie obsługiwała komunikację przez wybrane serwisy czy nie – podejmiesz później.
Czytaj więcej

Czas na mikro-personalizację oferty w bankach

Szybka decyzja o przyznaniu kredytu, pomoc w planowaniu wydatków, indywidualne promocje i zniżki oferowane w czasie wizyty w galerii handlowej czy kinie – taką mikro-personalizację oferty produktowej dla klientów banków zapewnia analityka behawioralna, wykorzystująca big data i sztuczną inteligencję.