Łódzki Media Markt zlokalizowany na terenie Galerii Łódzkiej zainstalował u siebie wideotelefon wspomagający głuchych lub niedosłyszących klientów. To pierwszy sklep tej sieci, który oferuje swoim klientom ten rodzaj wsparcia.
– Urządzenie jest połączone z call-center, gdzie znajduje się tłumacz języka migowego – mówi Dziennikowi Łódzkiemu Wojciech Miszkin, dyrektor sklepu, który wpadł na pomysł zainstalowania wideotelefonu w sklepie. – Osoba głucha łączy się z nim w towarzystwie sprzedawcy, mówi o swoich oczekiwaniach, a tłumacz przekazuje te uwagi pracownikowi. Pozwala to łatwo wyjaśnić zawiłości techniczne, dopytać o szczegóły, które mogą być istotne przy kupnie produktów.
Wideotelefon w Media Markt działa od poniedziałku do piątku w godz. 9.30-18. W takich bowiem godzinach czynne jest call center[1], z którym Media Markt ma podpisana umowę.
Źródło: Dziennik Łódzki
Bardzo dobrze, że na rynku pojawiają się rozwiązania, które walczą z niepełnosprawnością i wykluczeniem.