Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

NCC

(inaczej Network Control Center) centralna lokalizacja w sieciowym środowisku contact center do monitorowania wzorców ruchu przychodzącego i dostosowywania personelu, grup umiejętności i alokacji zasobów technicznych w celu osiągnięcia wymaganego poziomu usług.

ZGŁOŚ TEMAT

Daj nam CYNK :)

Telekomunikacja i energetyka – wspólne drogi

Dynamicznie rosnące zapotrzebowanie na energię elektryczną powoduje, że pojęcia takie jak smart grids czy smart metering stają się dla nas oczywiste i coraz bliższe, a zintegrowany rozwój infrastruktury sieciowej energetyki i telekomunikacji stanowi niewątpliwie istotny punkt na drodze do pozyskiwania niskoemisyjnej i taniej energii elektrycznej. Jak podkreśla ekspert z firmy ENERGO-TEL S.A., Marcin Dobosz, silna współpraca pomiędzy sektorem energetyki i telekomunikacji będzie z każdym dniem coraz bardziej widoczna. Współpraca ekspertów obu branż – telekomunikacji i energetyki – wzbogacona o innowacyjne rozwiązania teleinformatyczne, już dziś dostarcza rozwiązania mające istotny wpływ na poprawę efektywności ekonomicznej nowoczesnej infrastruktury energetycznej.

Prawidłowy rozwój sektora energetycznego będzie miał decydujący wpływ na bezpieczne funkcjonowanie europejskiego rynku energii, dającego możliwość spełnienia oczekiwań końcowych konsumentów – liczących przede wszystkim na energię elektryczną tanią i zawsze dostarczaną. Energia elektryczna jest dziś dobrem bardzo cennym, co wymusza na gospodarkach wszystkich krajów racjonalizację kosztów jej wytwarzania i dostawy do klientów. Optymalizacja kosztów oraz poprawa efektywności funkcjonowania całego sektora energetycznego wymaga wdrożenia rozwiązań opartych o nowoczesne technologie z zakresu telekomunikacji i informatyki. Jak podkreśla ekspert z firmy ENERGO-TEL S.A. „rosnące zapotrzebowania na energię elektryczną, wymusza na dostawcach energii poszukiwanie takich rozwiązań, które w kompleksowy i radykalny sposób pozwolą na obniżenie kosztów pozyskiwania, dostarczania i zarządzania energią elektryczną. Istotna staje się więc budowa nowych i modernizacja istniejących już sieci teleinformatycznych pozwalających efektywniejsze zarządzanie sieciami energetycznymi. Niebagatelne znaczenie dla kosztów zarządzania sieciami ma również wdrażanie metod eksploatacji i serwisu zapewniających najwyższe parametry SLA przy możliwie najniższych kosztach. Nasze przedsiębiorstwo już dziś czynnie uczestniczy w projekcie przebudowy zarządzania infrastrukturą telekomunikacyjną PGE SA. Prowadzone obecnie przez nas działania, to z pewnością początek „ewolucji” zarządzania sieciami telekomunikacyjnymi w Energetyce.”

Wspólna przyszłość energetyki i telekomunikacji wydaje się więc nieunikniona a dla firm działających w tym obszarze pojawia się nowe pole do nawiązania ważnych relacji biznesowych. “Wierzymy, iż oprócz świadczenia usług dla naszych stałych klientów, głównie operatorów telekomunikacyjnych, duży potencjał rozwoju naszej spółki znajduje się we współpracy z producentami i dostawcami energii elektrycznej. Nie bez powodu zdecydowaliśmy się na udział w tegorocznych targach ENERGETAB odbywających się we wrześniu w Bielsku – Białej. To nasz kolejny krok w kierunku realizacji przyjętych założeń i planów” dodaje Dobosz.

Na podążanie wspólną drogą z energetyką liczy nie tylko ENERGO-TEL S.A., ale również jeden z jej akcjonariuszy, EXATEL SA, którego plany obejmują udział w budowie inteligentnej sieci energetycznej dla PGE SA. Proces modernizacji polskiej infrastruktury energetycznej oraz optymalizacja kosztów dostaw energii jest w fazie początkowej. Nie ma jednak wątpliwości, że już niedługo wspólna droga dla telekomunikacji i energetyki stanie się mocno widoczna, na czym zyskać powinniśmy wszyscy.

Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Artykuły na pokrewne tematy
Czytaj więcej

Kaufland wygrał I Mistrzostwa Jakości Obsługi Klienta

Za nami pierwsze Mistrzostwa Jakości Obsługi, w których udział wzięły najlepsze firmy w Polsce. Które branże wypadły lepiej w rywalizacji? Kto doszedł do finałów rozgrywek i wreszcie kto zdobył tytuł Mistrzostw Jakości Obsługi? O tym w raporcie przygotowanym przez Polski Program Jakości Obsługi.