24 lipca 2013 r. ogłoszona została lista przedsiębiorstw, które wezmą udział w drugiej edycji Konsorcjum Marki Poznań – projektu realizowanego wspólnie przez władze stolicy Wielkopolski i najważniejsze firmy związane z Poznaniem. Wśród 39 uczestników akcji, obok takich uznanych przedsiębiorstw jak m.in. Volkswagen, Solaris, MAN i Samsung znalazł się Holicon, jedna z największych polskich firm świadczących outsourcingowe usługi call/contact center[1]. Rozwija ona swoje największe centra w Poznaniu i Ostrowie Wielkopolskim.
– Bardzo cieszymy się na tę współpracę. Chcemy wspomagać miasto w promocji zarówno na polu biznesowym jak i turystycznym. Z doświadczenia wiemy, że na wzajemnej współpracy firm i władz może skorzystać nie tylko Poznań, ale i cały region – mówi Krzysztof Chyliński, Wiceprezes Zarządu Holicon.
Od 24 lipca 2013 r. znane są przedsiębiorstwa, które będą uczestniczyć w drugiej edycji Konsorcjum Marki Poznań. Udział w drugiej edycji projektu weźmie 39 marek związanych ze stolicą Wielkopolski reprezentujących 11 różnych branż. Celem nadrzędnym akcji jest osiągnięcie synergii wizerunkowej między markami a Miastem.
– Unikalność i wyjątkowość projektu bazuje na wymianie korzyści wizerunkowych zarówno Miasta jak i Marek – wyjaśnia Grzegorz Kiszluk, członek Rady Ekspertów, która wybrała uczestników projektu.
Know-how i poznańska tradycja
Konsorcjum Marki Poznań powstało jako element stworzonej w 2009 roku Strategii Promocji Miasta Poznania. Jest to jedyna w Polsce platforma trwałej współpracy marketingowej pomiędzy miastem, a partnerami komercyjnymi. Należące do niego marki tworzą biznesową wizytówkę miasta, wykorzystując ścisły związek swojego know-how z poznańską tradycją skuteczności.
– Misją Konsorcjum Marki Poznań jest budowanie coraz bogatszej oferty dla poznaniaków, tworzenie synergii wizerunkowej między markami i Miastem oraz działanie na rzecz przyciągania i rozwijania kapitału ludzkiego Miasta – mówi Ryszard Grobelny, Prezydent Miasta Poznania.
Wspólnie z markami, Miasto będzie realizowało szereg projektów. W najbliższym czasie odbędą się spotkania z firmami w celu ustalenia harmonogramu działań. Uzgodnione zostaną także szczegóły co do realizacji wspólnych przedsięwzięć.
– Jesteśmy przekonani, że nasze doświadczenie w dziedzinie budowy relacji firm z klientami i rozwoju dużego biznesu w Wielkopolsce będzie stanowić wsparcie dla Miasta i innych uczestników projektu. Współpracujemy z uznanymi markami, jak Huawei czy Ciber, również uczestnik programu Konsorcjum. Współpraca z Ciber pokazuje, że rozwój biznesu w partnerstwie z globalnymi przedsiębiorstwami jest możliwy także na lokalnym gruncie – mówi Krzysztof Chyliński.
39 wyjątkowych marek w Poznaniu
W II edycji projektu znalazły się także firmy takie jak Volkswagen, który w Poznaniu posiada jedną z większych fabryk w Europie, Solaris, którego autobusy można zobaczyć na całym świecie czy też Lech Poznań – jeden z bardziej rozpoznawalnych klubów piłkarskich w Polsce. Przyjęte 39 marek reprezentuje 11 różnych obszarów działalności. Najliczniej reprezentowane branże to: Internet/IT, handel, moda i uroda, motoryzacja oraz zdrowie.