Orange wspólnie z PGE testuje łączoną sprzedaż usług energetycznych i telekomunikacyjnych. Na razie nie wiadomo, kiedy ruszy, ale operator wiąże z tym duże nadzieje. Pakietowanie różnych usług to – według prezesa Macieja Wituckiego – w obecnej sytuacji rynkowej dobry sposób na zwiększenie przychodów i pozyskanie większej liczby klientów.
Nasycenie polskiego rynku telefonii komórkowych sprawia, że operatorzy poszukują nieszablonowych rozwiązań. Play oferuje prywatne pakiety zdrowotne, a T-Mobile planuje ułatwiać swoim klientom zakupy w internecie bez konieczności używania karty kredytowej. Z kolei Orange Polska planuje sprzedaż energii razem z usługami telekomunikacyjnymi. Jak informuje rzecznik telekomu, Wojciech Jabczyński trwają testy wspólnej sprzedaży.
– Współpraca z PGE będzie mieć charakter B2B[2] i będzie polegać na dosprzedawaniu naszym klientom biznesowym specjalnej energetycznej oferty taryfowej – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Maciej Witucki, prezes Orange Polska. – To jest pierwszy krok, żeby zobaczyć jak sprawdza się pomysł pojawiania się w Orange Polska usług innych niż telekomunikacyjne. Ja już dziś jestem przekonany, że to będzie bardzo dobre rozwiązanie.
Orange Polska i PGE Polska Grupa Energetyczna S.A podpisały umowę o współpracy 18 lutego 2013 roku. Łączona sprzedaż produktów z dostawcą energii wynika z nowej strategii Orange, w ramach której planowane jest łączenie usług telekomunikacyjnych z innymi. Tym bardziej, że w walce o klienta coraz trudniej walczyć ceną produktów lub usług.
– Konkurowanie smartfonami czy tabletami za złotówkę jest bardzo kosztowne, bo powoduje, że w koszty marketingowe musimy wliczyć również koszt tego urządzenia – mówi Witucki. – W Orange wierzymy w łączenie usług.
Indywidualne usługi są tanie, a ich dodatkowym minusem dla operatorów jest duża rotacja[1] klientów.
– W naszym interesie jest połączenie tego w pakiet i uzyskanie większego pakietu przychodów, nawet jeśli dajemy z tego powodu jeszcze dodatkowe upusty – przekonuje Witucki. – Chodzi o „spakowanie” klientowi jak największej ilości usług w jego najważniejszym urządzeniu. Obecnie to właśnie smartfon, a nie np. portfel czy zegarek jest dla klientów najważniejszy.
W myśl tej zasady, Orange oferuje też klientom usługę zarządzania domem za pomocą smartfona. Tzw. Inteligentny Dom to najnowsze rozwiązanie operatora. Klienci mający dostęp do tej usługi mogą np. zdalnie sterować gniazdkami energetycznymi, kontrolować otwieranie okien i drzwi, a także obserwować np. dzieci czy osoby starsze znajdujące się w domu. Wszystko za pomocą smartfona.
Energia i telefon komorkowy… faktycznie to moze zadzialac tylko w biznesie
cos w tym jest, bo Plus bedzie sprzedawał prąd z Elektrowni Pątnów-Adamów-Konin , gdzie Zygmunt Solorz jest większościowym akcjonariuszem tej spółki 😉 no i zarejestrował marki Plus Bank, wiec pewnine na energetyce sie nie skończy
Nie tylko Plus i Orange chcą połączyć telefonię komórkową z energetyką. Zakusy na to mają również inne telekomy…I
Z analiz HILLWAY wynika, iż co-branding i kooperacja różnych podmiotów czyli aktywna sprzedaż na rynku energii dopiero się rozpocznie!
Przychody z podstawowego segmentu telekomów, czyli usług głosowych, spadają, więc szukają one nowych możliwości.
Telekomy mają bardzo dobrze rozwiniętą sieć sprzedaży, duże doświadczenie, przeszkolonych pracowników więc mogą je wykorzystać przy sprzedaży innych usług. A potencjał jest ogromny. Pierwsze były RWE i Netia, które umowę o współpracy na początku 2013r. W ślad za nimi poszli inni. Tauron nawiązał współpracę z niemieckim gigantem T-Mobile, a Orange z PGE (informacje o podpisanym liście intencyjnym były znane już w 05.2013. Początkowo francuski zarząd nie był chętny na pomysły polskich menedżerów, jednak po zapoznaniu się ze spadkiem zysków ze sprzedaży zmienił zdanie. W komentarzu uwzględniono dane pochodzące z portalu wysokienapiecie.pl)
Potencjał rynku pod kątem posiadanych Klientów:
RWE 0,9 mln + Netia 1,6 mln;
Tauron 5,2 mln + T-mobile 15,9 mln;
PGE 5,1 mln + Orange 14,9.
W związku z tymi zmianami na rynku HILLWAY już w 2011 r. wprowadził do swojej oferty dedykowane szkolenie zamknięte poświęcone sprzedaży usług energetycznych przez telefon. Nasi trenerzy wspierali uruchomienie pierwszych kampanii telemarketingowych poświęconych sprzedaży energii w Polsce.
Z naszych doświadczeń wynika, że w telesprzedaży usług energetycznych bardzo ważne jest:
Po 1 – uświadomienie Klienta na temat możliwości zmiany operatora – wbrew pozorom mało osób wie o tej możliwości
Po 2 – uświadomienie Klientowi na czym polega rozliczanie prądu i za co Klient płaci.
Poza telekomami sprzedażą usług energetycznych zainteresowały się również sieci kablowe. Do 10.2013 jedynie 100 tys. rodzin zmieniło sprzedawcę energii elektrycznej. A już wkrótce potencjał telekomy będą mogły przeznaczyć również na sprzedaż gazu, liberalizację tego rynku wymusza na Polsce UE i możliwe, że jeszcze w tym roku rynek ten również zacznie się rozpędzać…
Update 29.01.2014 Orange rozwiązał umowę z PGE i już nie będzie sprzedawał Energii. Mimo niepowodzenia Orange inne telekomy nadal chcą sprzedawać prąd
Źródło i szczegóły: http://serwisy.gazetaprawna.pl/telekomunikacja/artykuly/773899,mimo_niepowodzenia_orange_telekomy_nadal_chca_sprzedawac_prad.html