Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

Software as a Service

w skrócie SaaS, z ang. oprogramowanie jako usługa – jeden z modeli chmury obliczeniowej, którym aplikacja jest przechowywana i wykonywana na komputerach dostawcy usługi i jest udostępniana użytkownikom przez Internet. Eliminuje to potrzebę instalacji i uruchamiania programu na komputerze klienta. Model SaaS przerzuca obowiązki instalacji, zarządzania, aktualizacji, pomocy technicznej z klienta na dostawcę usługi. W efekcie użytkownik oddaje kontrolę nad oprogramowaniem dostawcy i obowiązek zapewnienia ciągłości jego działania. Istotą biznesową oprogramowania w modelu SaaS, decydującą o jej rosnącej popularności jest to, że użytkownik kupuje działające rozwiązanie o określonej funkcjonalności bez konieczności wchodzenia w zagadnienia związane z infrastrukturą informatyczną oraz zapleczem technicznym. W wielu przypadkach SaaS umożliwia dostęp do najnowszych technologii informatycznych bez długotrwałych wdrożeń i dużych inwestycji. Model SaaS zakłada najczęściej cykliczne opłaty (abonament) za dostęp do programu, staje się to dla użytkownika wydatkiem stałym, a nie jednorazowym w momencie zakupu. Z punktu widzenia dostawcy SaaS zapewnia lepszą ochronę jego własności intelektualnej, producent może we własnym zakresie udostępniać swoją aplikację, lub przekazać to zadanie wyspecjalizowanej firmie
ZGŁOŚ TEMAT

Daj nam CYNK :)

Energetyka zainwestuje w obsługę klienta

Zdaniem Małgorzaty Gawrysiak z firmy NextiraOne Polska, energetyka w Polsce nigdy wcześniej nie miała potrzeby inwestowania w rozwiązania zwiększające jej wizerunek, atrakcyjność i zainteresowanie wśród klientów, a dotychczas stosowane w niej systemy wspomagające obsługę klienta diametralnie różnią się od tych dostępnych dla sektora bankowego czy telekomunikacyjnego.

– Zmieniająca się polityka energetyczna spowoduje, że klient będzie chciał mieć większy wpływ na funkcjonowanie rynku energii, co przełoży się na wzrost jego aktywności w relacjach z firmami energetycznymi – przekonuje Gawrysiak, Business Development Director Utillities & Industry w NextiraOne Polska.

Zdaniem specjalistów fakt ten spowoduje wzrost znaczenia systemów do bezpośredniego kontaktu z odbiorcą końcowym. – Zastosowanie sprawnych i wielokanałowych systemów contact center[1], zintegrowanych z systemami przetwarzającymi dane odbiorcy w różnych aspektach, będzie miało kluczowe znaczenie dla dotarcia do większego grona klientów, zapewnienia satysfakcji z obsługi, głębszego poznania potrzeb klienta i przywiązania go do przedsiębiorstwa energetycznego – mówi przedstawicielka NextiraOne Polska.

Wg. Gawrysiak branża energetyczna ma spore szanse na stworzenie od razu Profit Center, pomijając wszystkie wcześniejsze etapy budowy działów obsługi klienta.

Słownik
1. contact center. wydzielona z organizacji jednostka zajmująca się ogółem kontaktów z klientami przedsiębiorcy poprzez nieograniczoną ilość dostępnych kanałów kontaktu. Do…
Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Artykuły na pokrewne tematy
Czytaj więcej

Czy nagroda rzeczowa jest lepsza od gotówki?

Nagrody przyznawane pracownikom to zazwyczaj premie finansowe. Z kolei gdy myślimy o nagrodach rzeczowych, na myśl przychodzą raczej konkursy dla konsumentów, w których można wygrać drobny upominek lub przedmiot o wysokiej wartości. Tak naprawdę jednak nagrodami rzeczowymi można obdarowywać również pracowników lub kontrahentów. Dlaczego warto?
Czytaj więcej

Asseco Data Systems kupiło Piriosa

Asseco Data Systems kupiło większościowe udziały (65,24%) krakowskiej spółki Pirios. To producent i integrator systemów klasy „omnichannel”, które wspierają procesy oraz automatyzację obsługi klienta. Z rozwiązań Piriosa korzystają już największe polskie firmy. Dzięki dołączeniu do Grupy Asseco, z rozwiązań tych będzie mogło skorzystać szerokie grono firm i instytucji z niemal wszystkich sektorów gospodarki.