Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

WFO

(inaczej Workforce Optimisation) to podejście do zarządzania zasobami ludzkimi w contact center, które ma na celu zoptymalizowanie wydajności pracowników i procesów obsługi klienta. W skład tego podejścia wchodzą różne narzędzia i technologie, które pozwalają na zwiększenie produktywności i efektywności pracy w call center.

Głównymi składnikami Workforce Optimisation są:

  1. Planowanie pracy - proces przydzielania zadań i planowania grafiku pracy dla pracowników contact center w oparciu o zapotrzebowanie na obsługę klienta.
  2. Zarządzanie wydajnością - narzędzia, które pozwalają na ocenę wydajności pracowników i wdrożenie działań naprawczych, aby zwiększyć ich produktywność.
  3. Zarządzanie szkoleniami - planowanie i wdrażanie szkoleń i szkoleń doskonalących dla pracowników contact center, które pozwalają na rozwijanie umiejętności i wiedzy.
  4. Optymalizacja jakości - narzędzia i procesy, które pozwalają na monitorowanie i ocenę jakości obsługi klienta, a także wprowadzenie działań naprawczych, aby poprawić jakość obsługi.
  5. Analiza danych - narzędzia analityczne pozwalające na zbieranie i analizowanie danych związanych z pracą pracowników contact center, aby uzyskać informacje na temat efektywności pracy i identyfikować obszary wymagające poprawy.

Wdrożenie Workforce Optimisation w call center pozwala na zwiększenie wydajności pracy pracowników, poprawę jakości obsługi klienta, zmniejszenie kosztów i zwiększenie lojalności klientów. Narzędzia i technologie wykorzystywane w ramach Workforce Optimisation pozwalają na zoptymalizowanie procesów i wykorzystanie w pełni potencjału zasobów ludzkich, co wpływa na zwiększenie efektywności całego contact center.

Contact Center ponownie w "Book of List"

Spółka Contact Center[2] ponownie na szczycie w 18-ej edycji rankingu „Book of List” w kategoriach: Business Process Outsourcing (Marketing & Sales) oraz Direct Marketing Companies.

Już czwarty rok z rzędu Contact Center zajmuje jedną z najwyższych pozycji w kategorii Firm Marketingu Bezpośredniego w rankingu opracowywanym przez redakcję anglojęzycznego tygodnika „Warsaw Business Journal”.

Rocznik Book of Lists to największa i najdłużej obecna na polskim rynku wydawniczym polsko-angielska publikacja biznesowa, która w formie ok. 70 rankingów prezentuje ponad 2,5 tys. najlepiej prosperujących firm z poszczególnych sektorów biznesu w Polsce.

Poniżej lista firm:

FIRMY OUTSOURCINGU PROCESÓW BIZNESOWYCH

L.p Nazwa firmy Miasto Strona www
1 arvato Polska, oddział Bertelsmann Media Sp. z o.o. Plewiska www.arvato.pl
2 Asseco Poland SA Rzeszów www.asseco.pl
3 Astek Polska Sp. z o.o. Warszawa www.astek.pl
4 Biuro Rachunkowe BIUREX Sp.c. Ryszard i Michał Cielibała Kielce www.biurex.pl
5 Business Support Solution SA Łódź www.bssce.com
6 Call Center[3] Poland SA Warszawa www.ccp.pl
7 Capgemini Polska Sp. z o.o. Warszawa www.pl.capgemini.com
8 Contact Center Sp. z o.o. Warszawa www.contactcenter.pl
9 ContactPoint Sp. z o.o. Warszawa www.contactpoint.pl
10 DHL Express (Poland) Sp. z o.o. Warszawa www.dhl.com.pl
11 Ericpol Sp. z o.o. Łódź www.ericpol.pl
12 Extor SA Warszawa www.extor.pl
13 Grant Thornton FPA Outsourcing Sp. z o.o. Warszawa www.fpa-group.pl
14 Grant Thornton Frąckowiak Sp. z o.o.; Sp.k Poznań www.grantthornton.pl
15 Grupa DataContact Sp. z o.o. Warszawa www.datacontact.pl
16 Grupa Gumułka (Grupa Gumułka – Kancelaria Prawa Finansowego Sp. z o.o.; Grupa Gumułka Sp. z o.o.) Katowice www.gumulka.pl
17 Grupa Kapitałowa PKF Consult Warszawa www.pkfpolska.pl
18 Holicon Sp. z o.o. Poznań www.holicon.pl
19 HRK SA Warszawa www.hrk.eu
20 Impel Business Solutions Sp. z o.o. Wrocław www.impel.pl
21 InfoPower Sp. z o.o. Elbląg www.infopower.pl
22 Infovide-Matrix SA Warszawa www.infovidematrix.pl
23 IOR System Sp. z o.o. Poznań www.cofihr.com
24 IT Connect Sp. z o.o. Warszawa www.itconnect.com.pl
25 it WORKS SA Kraków www.itworks.pl
26 Korycka, Budziak & Audytorzy Sp. z o.o. Warszawa www.kba.com.pl
27 Kuehne + Nagel Sp. z o.o. Gądki www.kuehne-nagel.pl
28 Luxoft Poland Zabierzów www.luxoft.com
29 Mac Auditor Sp. z o.o. Warszawa www.macauditor.pl
30 Mazars w Polsce Warszawa www.mazars.pl
31 Opcja.pl – IT dla Biznesu Warszawa www.opcja.pl
32 Optant Sp. z o.o. Warszawa www.optant.com.pl
33 Outsourcing Experts SA Warszawa www.oex.pl
34 PKF Consult Grupa Kapitałowa Warszawa www.pkfpolska.pl
35 Power Media SA Wrocław www.power.com.pl
36 Przedsiębiorstwo Usługowo-Handlowe Zastosowań Elektronicznej Techniki Obliczeniowej ZETO SA w Poznaniu Poznań www.zeto.com.pl
37 Randstad Payroll Solutions Sp. z o.o. Warszawa www.randstad.pl
38 ROHLIG SUUS Logistics SA Piaseczno www.suus.pl
39 Sii Sp. z o.o. Warszawa www.pl.sii.eu
40 Target BPO Sp. z o.o. Łódź www.targetbpo.pl
41 UCMS Group Poland Sp. z o.o. Warszawa www.ucmsgroup.pl
42 Universal Agent[1] Sp. z o.o. Kraków www.universalagent.pl

FIRMY MARKETINGU BEZPOŚREDNIEGO – RANKING WG PRZYCHODÓW Z MARKETINGU BEZPOŚREDNIEGO

L.p Nazwa firmy Miasto Strona www
1 Acxiom Polska Sp. z o.o. Warszawa www.acxiom.pl
2 arvato Polska, oddział Bertelsmann Media Sp. z o.o. Plewiska www.arvato.pl
3 Call Center Poland SA Warszawa www.ccp.pl
4 Contact Center Sp. z o.o. Warszawa www.contactcenter.pl
5 ContactPoint Sp. z o.o. Warszawa  www.contactpoint.pl
6 Cursor SA Warszawa www.cursor.pl
7 Emerson Polska Sp. z o.o. Piotrków Trybunalski  www.emerson.pl
8 Grupa Dominanta Base & Direct Warszawa www.dominanta.com.pl
9 Havas Engage Warsaw Sp z o.o. Warszawa www.havasengage.pl
10 Marketing House Sp. z o.o. Warszawa  www.marketing-house.pl
11 Polskie Centrum Marketingowe Sp. z o.o. Warszawa  www.pcm.pl
12 Pro Duct By Business Friends Sp. z o.o. Warszawa  www.product.pl
13 TRYGON Sp. z o. o. Warszawa  www.trygon.net.pl
14 VERCOM Sp. o.o. Poznań  www.redlink.pl
15 Voice Contact Center Sp. z o.o. Warszawa  www.voicecc.pl
Słownik
1. Universal Agent. pojęcie związane z pracownikiem call center lub contact center, który posiada umiejętności i wiedzę potrzebną do obsługi różnych…
2. Contact Center. wydzielona z organizacji jednostka zajmująca się ogółem kontaktów z klientami przedsiębiorcy poprzez nieograniczoną ilość dostępnych kanałów kontaktu. Do…
3. Call Center. Firma lub dział w firmie zajmujący się telefoniczną obsługą klienta realizowaną przez przeszkolonych pracowników (telemarketerów, konsultantów, agentów). Obsługa…
Total
0
Shares
9 komentarzy
  1. mam pytanie do Contact Center, jaki procent przychodów pochodzi z outsourcingu, czyli od zleceniodawców obcych, a jaki z usług swiadczonych wewnętrznie, czyli spólce matce i siostrom?

  2. ja czegoś nie rozumiem, lead brzmi “Spółka Contact Center ponownie na szczycie w 18-ej edycji rankingu „Book of List” w kategoriach: Business Process Outsourcing (Marketing & Sales) oraz Direct Marketing Companies.”

    a wyniki są inne: 8 w BPO i 4 w firmach MB

    czyli następne pytanie do Contact Center, gdzie lezy prawda?

    zaskakuje też daleka pozycja Holiconu: firma, która kiedys była w czołówce rankingu cc pod względem przychodów niżej w rankingu niz PCM, ktory praktycznie znikł z mapy call center jeszcze w 2012 roku….

    coś tu za dużo znaków zapytania???????

  3. a ja się zastanawiam jak definiowane jest BPO? Z tego co widzę call center w Polsce przyczepiło sobie łatkę BPO, a jest to tylko jeden z procesów jakie ta branża sobą reprezentuje. BPO to świadczenie więcej niż jednego rodzaju usług, czyli np. kombinacja CC z F&A, lub GL lub indywidualnie AP, AR, lub windykacji, etc. Jeśli firma świadczy tylko usługi CC, to nazwijmy to po imieniu jest to CC, a nie BPO. Jestem bardzo ciekaw jak ten ranking jest tworzony. W Polsce jest ponad 400 firm BPO, z czego na szczycie listy brakuje, zarówno tych które są największymi pracodawcami, tych które są największymi inwestorami zagranicznymi, tych które mają największe obroty ….. bardzo ciekawy ranking. …. ale przyjmuję do wiadomości, że zapewne do rankingu trzeba było się zgłosić, zostać ocenionym przez subiektywne Jury i wyszło jak wyszło.

    1. Drogi Wiktorze,
      nie zgadzam się, ze BPO to tylko ” świadczenie więcej niż jednego rodzaju usług”. BPO to również przejęcie całego procesu w jednej usłudze, a nie jego części, jak to rzeczywiście jest udziałem większości call centers. Jednak w wielu call centers realizowane są procesy BPO. Na przykład przejęcie całego działu obsługi klienta wraz z back office to juz BPO. Albo telesprzedaż kończąca się przekazaniem zleceniodawcy tzw. “gotowca”, czyli np klienta z podpisaną umową. TO jest outsourcing całego procesu.

      Zgadzam się natomiast, ze ranking jest problematyczny, bo jego metodologia nie jest dopracowana, o czym rozmawiałam z autorami jeszcze przed publikacją. Zdają sobie z tego sprawę i kolejne edycje mają być już dopracowane pod katem kwalifikacji do danej “branży”

      co do BPO a call center to nieskromnie sie przyznam, ze ja jestem autorką tego zamieszania, kiedy to CCP jako pierwsza wprowadziła usługę sprzedaży za efekt (obsługę całego procesu) i zmieniliśmy wtedy -także ze względów marketingowych i wizerunkowych – pozycjonowanie firmy na BPO – obsługę w zakresie outsourcingu procesów biznesowych wykorzystujących narzędzia call center/contact center.

      No a potem już każda NOWA firma zaczęła pozycjonować się jako BPO CC…

      1. BPO w Polsce jest w tej chwili sprawą modną i od miesięcy obserwuję nadużywanie tego opisu. Mnie praktyka międzynarodowa przekonała, że jeśli firma świadczy jeden z wybranych procesów outsourcingowych, czyli np. call center, to jest firmą call center, archiwizacji danych, to jest firmą od archiwizacji, obsługi kadr i płac, to jest firmą od kadr i płac. Tak to wszystko są procesy biznesowe. Ale samo określenie BPO jako branża powstało po to, aby pokazać kompleksowość obsługi wielu procesów pod jednym dachem i dlatego postawiłem pytanie, że “zastanawiam się jak definiowane jest BPO?”

        Zgodzę się że call center jest procesem zaliczanym do BPO (sam takiej kwalifikacji używam od roku co najmniej 2007), ale jest dla mnie raczej kontrowersyjną sprawą, aby organizacja świadcząca tylko taki zakres usług była tak kwalifikowana. Nie znam dokładnego portfolio usług konkretnych podmiotów z w/w listy, mój komentarz odnosił się do ogólnego opisu, a nie indywidualnego podmiotu.

        Jak dla mnie temat wygląda w taki sposób:
        Call Center – to firma świadcząca usługi oparte tylko o środowisko telefoniczne (nie ważne czy tylko w części, czy w całości), w tym inbound, outbound przy akcjach helpdesk, telemarketing, telesprzedaż, infolinia, mystery shopper, etc. (lista dość długa)
        Contact Center – wszystko co powyższe plus obsługa fax, e-mail, chat, internet, etc. (podobnie, lista dość długa)
        BPO – wszystko co powyżej plus inne procesy z zakresu np. finansów, księgowości, zarządzania zobowiązaniami, zarządzania należnościami, windykacji, raportowania finansowego, analizy danych, kadr, płac, archiwizacji, wsparcia prawnego, wsparcia sprzedaży, merchandisingu i wiele wiele innych.

        Temat BPO jest w tej chwili w Polsce omawiany na okrągło, pojawia się wiele jego opisów i kwalifikacji. Tylko w Polsce jest organizowanych co najmniej 3-4 duże konferencje BPO (nie wliczam do tej grupy konferencji Call Center), gdzie co chwila słyszymy różne definicje opisu branży. Mamy też dwie organizacje zrzeszające sektor BPO, czyli ASPIRE i ABSL, gdzie większość członków to firmy obsługujące więcej niż jeden rodzaj procesów biznesowych, ale są też i inne zajmujące się tylko HRO, RPO, LPO, KPO, CC, F&A itd. Jestem pewien, że w kolejnych tygodniach podniosą się kolejne głosy, aby w jeszcze inny sposób definiować ten sektor i dobrze. Mnie osobiście cieszy rozwój BPO w Polsce i mocno kibicuję firmom, które poszerzają swój zakres świadczonych usług stając się graczami BPO.

        1. ja tez jestem za tym, by we wszelkich rankingach byly wydzielone firmy call center (zwane rownież telemarketingowymi).

          Natomiast są call centers, ktore wychodzą poza srodowisko telefoniczne, bo przejmowany proces tego wymaga, np telepsrzedaz – przygotowanie dokumentow – kurier- archiwizacja dokumentów…. to juz jest caly proces wyoutsourcowany do call center, czy to nie jest BPO?

          W branzy call center w Polsce nie ma nawet definicji (BTW wlasnie napisalam o tym i mam nadzieję, ze redakcja niedlugo to opublikuje)

          1. “telesprzedaż, przygotowanie dokumentów – kurier- archiwizacja dokumentów….” – to już jest więcej niż jeden proces i jak najbardziej kwalifikuje się pod BPO.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Artykuły na pokrewne tematy
Czytaj więcej

Grupa Europa ubezpieczy klientów Lidla

Grupa Ubezpieczeniowa Europa pozyskała nowego, strategicznego partnera. Jest nim Lidl - czołowy przedstawiciel branży handlowej, który rozpoczyna sprzedaż zagranicznych i krajowych usług turystycznych pod marką Lidl Podróże. Nad wypoczynkiem jego klientów będzie czuwało Towarzystwo Ubezpieczeń Europa, które zaoferuje im ubezpieczenie turystyczne o najwyższym standardzie ochrony do kupienia w internecie.
Czytaj więcej

Euvic zwiększa zaangażowanie w Qumak SA

Po niemal trzech miesiącach od ujawnienia się Euvic w akcjonariacie Qumak SA, spółka zwiększyła swoje zaangażowanie w Qumaku obejmując część nowej emisji akcji serii L, wyemitowanych w ramach oferty prywatnej. Emisja obejmowała 30 milionów akcji w cenie 1 zł za sztukę.