Unima 2000 S.A. rozpoczęła projekt obejmujący m.in. wdrożenie platformy komunikacyjnej Avaya Aura oraz aktualizację Avaya Communication Manager do najnowszej wersji 6.2.1 dla kilkunastu oddziałów firmy Pelion Healthcare Group działających na rynku polskim. Pelion Healthcare Group jest jedną z największych grup kapitałowych działających na rynku ochrony zdrowia w Polsce, na Litwie i w Wielkiej Brytanii.
Projekt realizowany przez Unima 2000 ma na celu unowocześnienie oraz usprawnienie systemu komunikacji pomiędzy oddziałami grupy Pelion. Prace prowadzone przez zespół inżynierów Unima 2000 obejmują zaktualizowanie oprogramowania na wszystkich urządzeniach systemu oraz wymianę serwerów zapasowych funkcjonujących w zdalnych lokalizacjach.
W ramach nowej architektury Avaya Aura zostaną zainstalowane serwery Session Manager służące do obsługi połączeń SIP (Session Initiation Protocol- podstawowy protokół służący do komunikacji multimedialnej). Zastąpią one dotychczasowe serwery SIP Enabled Services. Avaya Session Manager umożliwi współpracę wszystkich urządzeń SIP w sieci. Obejmie zarówno telefony, jak i urządzenia do wideo komunikacji, wykorzystując istniejącą infrastrukturę.
Dodatkowo w ramach projektu wdrożona zostanie usługa Presence pozwalająca na znaczne podniesienie jakości i efektywności komunikacji. Dzięki niej użytkownicy będą mogli korzystać z wielu kanałów komunikacji równocześnie. Presence dostarczy także dodatkowe funkcje użytkownikom aplikacji telefonicznych Avaya (np. Flare, One-X Communicator).
Projekt realizowany dla grupy Pelion wymaga szczególnego zaangażowania. Kluczem do efektywnego wdrożenia jest zaplanowanie i idealne zgranie w czasie ponieważ system obejmuje kilkanaście oddziałów. Każdy z nich musi być traktowany indywidualnie, a równocześnie jako integralny komponent całości. – mówi Rafał Pychowski, Dyrektor Działu Sprzedaży Aplikacji Biznesowych i Contact Center[1].