Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

Software as a Service

w skrócie SaaS, z ang. oprogramowanie jako usługa – jeden z modeli chmury obliczeniowej, którym aplikacja jest przechowywana i wykonywana na komputerach dostawcy usługi i jest udostępniana użytkownikom przez Internet. Eliminuje to potrzebę instalacji i uruchamiania programu na komputerze klienta. Model SaaS przerzuca obowiązki instalacji, zarządzania, aktualizacji, pomocy technicznej z klienta na dostawcę usługi. W efekcie użytkownik oddaje kontrolę nad oprogramowaniem dostawcy i obowiązek zapewnienia ciągłości jego działania. Istotą biznesową oprogramowania w modelu SaaS, decydującą o jej rosnącej popularności jest to, że użytkownik kupuje działające rozwiązanie o określonej funkcjonalności bez konieczności wchodzenia w zagadnienia związane z infrastrukturą informatyczną oraz zapleczem technicznym. W wielu przypadkach SaaS umożliwia dostęp do najnowszych technologii informatycznych bez długotrwałych wdrożeń i dużych inwestycji. Model SaaS zakłada najczęściej cykliczne opłaty (abonament) za dostęp do programu, staje się to dla użytkownika wydatkiem stałym, a nie jednorazowym w momencie zakupu. Z punktu widzenia dostawcy SaaS zapewnia lepszą ochronę jego własności intelektualnej, producent może we własnym zakresie udostępniać swoją aplikację, lub przekazać to zadanie wyspecjalizowanej firmie
ZGŁOŚ TEMAT

Daj nam CYNK :)

Nowatorskie rozwiązanie Genesys dla branży e-commerce

Firma Genesys udostępniła nowe rozwiązanie – Genesys Proactive Engagement, które usprawnia obsługę klienta i pozwala zwiększyć współczynnik konwersji w sieci. Genesys Proactive Engagement jest rozwiązaniem dedykowanym zwłaszcza firmom, które chcą poprawić wskaźnik skuteczności obsługi (first contact resolution).

Konieczność powtarzania tych samych informacji jest jednym z najczęstszych powodów frustracji klientów kontaktujących się z działem obsługi, niezależnie od tego, czy chodzi o tradycyjne kanały sprzedaży czy handel elektroniczny. Dzięki Genesys Proactive Engagement, firmy sprzedające produkty i usługi w sieci, mogą połączyć analizę zachowań swoich klientów w czasie rzeczywistym z historycznymi interakcjami oraz danymi transakcyjnymi. Umożliwia to określenie odpowiedniego momentu kontaktu z klientem, zdefiniowanie kanału, który powinien zostać wykorzystany w komunikacji, jak również wyznaczenie właściwego pracownika do obsługi. Jednym z głównych zadań Genesys Proactive Engagement jest zmniejszenie liczby transakcji niezakończonych – wyzwania znanego każdej firmie prowadzącej sprzedaż on-line. Według Forrester Research, tylko w Stanach Zjednoczonych, łączna wartość transakcji niezakończonych w 2013 roku wyniesie 115 mld dolarów.

„Dzisiejsze rozwiązania z zakresu web engagement nie są w stanie sprostać wielu wyzwaniom stawianym przez klientów, gdyż zazwyczaj ograniczają się do możliwości czatowania z agentem lub zwrotnego kontaktu telefonicznego. Dostępne narzędzia analityczne również są stosunkowo ubogie,” – mówi Paul Segre, Prezes Genesys. „Genesys Proactive Engagement to rozwiązanie, które pozwala na wykorzystanie każdego kanału – głosowego, SMS, mailowego, WebRTC czy formularzy kontaktowych. W połączeniu z kontekstową analizą zachowania klientów oraz dostępem do historii interakcji, daje to niespotykane wcześniej możliwości,” – dodaje Paul Segre.

Rozwiązanie Genesys Proactive Engagement jest oparte na oprogramowaniu business rules engine, dzięki któremu firmy mogą w łatwy sposób adaptować reguły biznesowe do zmian w zachowaniu klientów oraz potrzeb związanych z ich obsługą. Reguły te określają dokładny moment, w którym osoba odwiedzająca sklep internetowy powinna zostać obsłużona. W przypadku kontaktu z dostępnym agentem obsługi, automatycznie otrzymuje on dokładny kontekst wizyty klienta. W rezultacie, całość interakcji staje się bardziej spersonalizowana, co z kolei ma wpływ na satysfakcję klienta oraz wzrost wskaźnika skuteczności obsługi.

Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Artykuły na pokrewne tematy
Czytaj więcej

Otwarta perspektywa: środowiska chmurowe

Chmury hybrydowe zyskały trwałe miejsce we współczesnej infrastrukturze informatycznej. Model ten ma wiele zalet – przedsiębiorstwa powinny bliżej mu się przyjrzeć przede wszystkim dlatego, że oferuje większe pole manewru. Do niedawna możliwości i funkcjonalności do tworzenia nowych rozwiązań raczej się wzajemnie wykluczały. Pojawiały się dylematy typu: czy samodzielnie stworzyć aplikację w oparciu o własne zasoby, czy raczej zdecydować się na outsourcing architektury i skorzystać z usług zewnętrznego dostawcy?