Organizator konkursu na najlepszego Telemarketera Roku, Polskie Stowarzyszenie Marketingu SMB, zakończył przyjmowanie zgłoszeń od firm. „ – Jest to już 5 edycja konkursu- jak zaznacza przewodnicząca Jury konkursu, Urszula Zarańska – Biorę udział w pracach jury po raz pierwszy i zwróciłam uwagę na profesjonale zaplecze, które zapewnia sprawną i obiektywną ocenę rozmów. Jury podchodzi do pracy z poczuciem misji i odpowiedzialności za kształtowanie nie tylko wizerunku branży, ale przede wszystkim jakości rynku. Praca z tak zaangażowanymi ludźmi to sama przyjemność”.
W tym roku otrzymano zgłoszenia 102 kandydatów od 24 firm, 12 usługowych call centers i 12 wewnętrznych działów obsługi klienta. Oznacza to, że jury konkursu ocenia 306 rozmów telefonicznych w 6 kategoriach. Cieszy większa liczba firm biorących udział w konkursie. W roku ubiegłym zostało zgłoszonych 114 telemarketerów z 20 firm.
„ – Biorąc pod uwagę liczbę istniejących w Polsce call centers ( wg Ovum jest to ok 1400 centrów wewnętrznych, a liczba usługowych call centers wg SMB szacowana jest na ok 150), ciągle jeszcze liczba zgłoszeń jest bardzo mała – mówi Katarzyna Swatowska, przewodnicząca Rady Programowej konkursu – Marzy nam się wielki konkurs z tysiącami telemarketerów rywalizującymi w kilkunastu kategoriach. Cieszy obecność aż 8 firm z branży ubezpieczeniowo- bankowej. Świadczy to o wysokiej wiarygodności konkursu i jego prestiżu wśród uczestniczących firm”.
Przypomnijmy, że jury ocenia kandydatów w 6 kategoriach:
- Sprzedaż inbound – rozmowy przychodzące zakończone sprzedażą produktu lub usługi;
- Sprzedaż outbound – rozmowy wychodzące zakończone sprzedażą produktu lub usługi;
- Obsługa Klienta – rozmowy wychodzące oraz przychodzące polegające na udzielaniu klientowi informacji o produkcie lub usłudze przy zachowaniu zasad profesjonalnej obsługi;
- Help desk – rozmowy przychodzące dedykowanych linii pomocy technicznej zakończone rozwiązaniem problemu;
- Windykacja – rozmowy wychodzące, prowadzone według podstawowych zasad akcji windykacyjnych, zakończone uzyskaniem deklaracji klienta o spłacie należności.
- Inne – rozmowy nie mieszczące się w pozostałych kategoriach
W pierwszym etapie jury konkursu złożone z 12 trenerów call centers i firm szkoleniowych ocenia 3 nagrane rozmowy każdego konsultanta.
Do II etapu nominowanych jest maksymalnie po 5 osób z każdej kategorii, wyniki I etapu zostaną ogłoszone 27 maja br., a wręczenie statuetek odbędzie się 27 czerwca 2013, podczas Galii Golden Arrow w MULTIKINIE Złote Tarasy w Warszawie.