CRM w rytmie małych i średnich

Wielkość firmy ma znaczenie – w odniesieniu do systemów CRM[2], przekonanych o tym było jeszcze niedawno wielu przedsiębiorców. Na świadomość większej dostępności tego systemu wśród małych i średnich firm istotny wpływ miało osadzenie go w chmurze obliczeniowej, modelu gwarantującym, m.in. znaczną skalowalność i elastyczność systemu.

W chmurze relacji
CRM służy przede wszystkim do zbierania informacji, umożliwiających budowanie relacji z klientem, takich jak: dane osób kontaktowych, umowy, szczegóły dotyczące firmy – branża, wielkość czy historia kontaktów. System umożliwia również kompleksowe zarządzanie, planowanie i organizację pracy w przedsiębiorstwie. W przypadku CRM w chmurze dostęp do usługi możliwy jest wszędzie tam gdzie obecna jest sieć Internet, bez konieczności instalowania aplikacji na komputerze. Gwarantuje to jego użytkownikom dużą mobilność i dostępność do gromadzonych tam informacji z niemal każdego miejsca na świecie.

Czerpanie informacji to jedno – CRM jest także platformą do inicjowania nowych działań. Menedżer zalogowany do systemu CRM w chmurze może, np. delegować nowe zadania swoim pracownikom, zarządzać projektami i monitorować pracę zespołu w każdej chwili. Platforma, na której gromadzone są informacje, pozostaje 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu pod okiem dostawcy usługi, który zapewnia najwyższe standardy bezpieczeństwa i niezawodności. Wsparcie i administrowanie platformą przez dostawcę chmury jest szczególnie istotne, kiedy zaplecze IT przedsiębiorstwa nie jest wystarczające, np. brakuje specjalistów zatrudnionych na pełen etat do natychmiastowego reagowania w kwestiach technicznych.

Warto pamiętać, że system CRM w chmurze to również inwestycja wyraźnie niższa od stacjonarnych odpowiedników rozwiązania. Niski próg wejścia wdrożenia czy brak infrastruktury technicznej sprawia, że w pełni funkcjonalne systemy CRM w chmurze firma może mieć za kwotę nawet kilkadziesiąt razy niższą od podobnych rozwiązań stacjonarnych.

CRM w praktyce
Cechy wyróżniające CRM w chmurze na tle rozwiązań stacjonarnych, czynią go również bardziej dostępnym i atrakcyjnym z punktu widzenia mniejszych firm, np. usługowych, którym wdrożenie może przynieść wiele korzyści. Wystarczy wziąć pod lupę liczącą ok. 15 osób firmę szkoleniową, której codzienność to, m.in. bieżący kontakt z klientami biznesowymi, trenerami czy kierownikami hoteli i obiektów szkoleniowych. W tej branży dobra organizacja pracy jest kluczem do powodzenia biznesu – dzięki aplikacjom CRM w chmurze firma może wszystkie te procesy znacznie uprościć. Dostęp do adresów mailowych, numerów telefonów, a także pełnej historii kontaktu z klientem jest możliwy z każdego miejsca z dostępem do Internetu. Każdy z trenerów prowadzących szkolenia w różnych częściach Polski i świata, może mieć w systemie własny harmonogram i plan zadań. CRM przypomni o wszystkich istotnych dla szkoleniowca działaniach – a dokładniej – zaalarmuje o nich oraz uporządkuje bieżące zadania. System CRM działający w chmurze charakteryzuje również elastyczność współdziałania z innymi rozwiązaniami, co w przypadku firmy szkoleniowej może oznaczać, np. wsparcie procesu sprzedaży poprzez zintegrowanie rozwiązania z usługą call center[1].

Dla wielu branż
Agencje ślubne, agencje PR, agencje reklamowe czy biura tłumaczeń – lista branż, które mogą usprawnić i zwiększyć efektywność pracy swoich pracowników dzięki CRM jest długa. Wszędzie tam, gdzie potrzebny jest kontakt z klientami, kontrahentami czy podwykonawcami przyda się system, który te informacje zgromadzi, pozwoli na przypisanie zadań pracownikom czy pokaże poszczególne etapy pracy nad projektem. Dodatkowo takie wdrożenie nie musi wcale kosztować kilkudziesięciu czy kilkuset tysięcy złotych, a dostęp do systemu może charakteryzować duża mobilność. Chmura obliczeniowa zmienia oblicze technologii, w tym systemów CRM. Co więcej, dla sektora MSP jest niemal na wyciągnięcie ręki.

 

Autor: Tomasz Paprocki
Dyrektor Sprzedaży Focus Telecom Polska

Słownik
1. call center. Firma lub dział w firmie zajmujący się telefoniczną obsługą klienta realizowaną przez przeszkolonych pracowników (telemarketerów, konsultantów, agentów). Obsługa…
2. CRM. inaczej Customer Relationship Management – system informatyczny, którego zadaniem jest automatyzacja oraz wspomaganie procesów na styku klient-organizacja w zakresie pozyskania…


Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Artykuły na pokrewne tematy