Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

NCC

(inaczej Network Control Center) centralna lokalizacja w sieciowym środowisku contact center do monitorowania wzorców ruchu przychodzącego i dostosowywania personelu, grup umiejętności i alokacji zasobów technicznych w celu osiągnięcia wymaganego poziomu usług.

ZGŁOŚ TEMAT

Daj nam CYNK :)

Konsultanci z Wrześni strajkują

Konsultanci telefoniczni wrzesińskiego call center[1] „BV CC” rozpoczęli dzisiaj strajk okupacyjny. Od dwóch miesięcy nie dostali swojego wynagrodzenia. A firma kilka dni temu praktycznie opróżniła swoje biuro z mebli.

Praca w call center polegała na umawianiu spotkań sprzedażowych wśród losowo wybieranych numerów abonentów. Stawka godzinowa była uzależniona od wielu czynników, w tym od liczby zaproszonych osób. Minimalna to 5 złotych za godzinę brutto, czyli 3,75 zł “na rękę”.

Co należy zrobić, by otrzymać więcej niż minimum, określał załącznik do umowy-zlecenia zawartej pomiędzy pracownikami a firmą. To kluczowy dokument. Kłopot jednak w tym, że w umowie jest zapis pozwalający pracodawcy dowolnie zmieniać treść załącznika. Firma mogła więc zapisać w nim, że aby otrzymać 8 zł brutto, pracownik musi zaprosić np. 30 osób na godzinę – co jest niewykonalne. Tym samym otrzymanie stawki wyższej niż minimalna to w praktyce mrzonki. Zgodnie potwierdzają wszyscy konsultanci. I w związku z tym agenci mogliby teoretycznie otrzymywać wynagrodzenie netto ok. 1000 zł, podczas gdy otrzymywali około 600 zł za miesiąc swojej pracy. Otrzymywali do lutego tego roku…

W trakcie umawiania spotkań wszelkie chwyty były dozwolone. Oferowane podczas takich spotkań urządzenie rzekomo mogło wyleczyć z wszelkich nowotworów. Chroniło też przez zawałami serca, bólach kręgosłupa etc.

Nie udało się nam porozmawiać z zarządem call center o rzeczywistych powodach opóźnień. Przypuszcza się jednak, że powodem jest bardzo niska sprzedaż oferowanego przez firmę produktu.

Słownik
1. call center. Firma lub dział w firmie zajmujący się telefoniczną obsługą klienta realizowaną przez przeszkolonych pracowników (telemarketerów, konsultantów, agentów). Obsługa…
Total
0
Shares
3 komentarzy
  1. I w taki to oto sposób Zarząd BV CC przyczynia się do pogłębiania czarnego PR’u branży Call Center.
    Brak doświadczenia Managerów, błędne decyzje businesowe w konsekwencji niezadowoleni pracownicy, “wkurzeni” ludzie do których dzwonili pracownicy powyższego CC to właśnie powoduje, że poziom zaufania do branży CC znowu spada.

    1. Doświadczenie doświadczeniem, ale jeśli – wszelkie chwyty są dozwolone – (czytaj: brak monitoringu i kontroli jakości) – to czy manager ma duże doświadczenie?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Artykuły na pokrewne tematy
Czytaj więcej

Jak dyrektywa Omnibus wpłynie na święto zakupowe?

Black Week i Black Friday w 2023 roku będą zupełnie inne niż w poprzednich latach. To ze względu na dyrektywę Omnibus, która ma zwalczać nieuczciwe praktyki. - Uczciwi sprzedawcy w tym roku skorzystają. Na tych, którzy będą sztucznie windować ceny, mogą czekać kary od UOKiKU – wyjaśnia Piotr Kałwa, E-commerce Success Manager w IdoSell.
Czytaj więcej

Gdy call center się nie wiedzie – rusza projekt ostrzegania przed upadłością

Każdy baczny obserwator branży call center z pewnością zauważy, że rynek outsourcingowych call center jest najbardziej agresywny. Firmy powstają i wkrótce upadają. Nawet uknuto dawno temu stwierdzenie, które określa tego typu działalność – garażowe call center. I choć rynek jest dojrzały, to w przypadku tego typu firm często nie widać chwili, w której pracownikom – telemarketerom – grozi ryzyko szybkiej i niezawinionej utraty pracy.